Az Adwords múlt hét óta betekintést enged a versenytársak életébe

Az Adwords múlt hét óta betekintést enged a versenytársak életébe – persze azért ne gondoljunk konkrét adatokra.

Május 22-én mutatta be a Google az Aukcióstatisztika jelentést (Auction insights report), amely segítségével képet kaphatunk arról, hogy adott aukción a versenytársakhoz képest a mi hirdetésünk hogyan szerepelt. (A Google álláspontja szerint, semmi olyan plusz adatot nem kapunk a jelentéstől, amelyet a keresések útján ne érhetnénk el, ők csupán összegyűjtik a nyilvános adatokat, hogy megkönnyítsék a dolgunk. )

Az Aukcióstatisztika egy kulcsszó szintű jelentés, amely mindig csak egy kulcsszóra vonatkozóan tekinthető meg. Ahhoz hogy a jelentés elérhető legyen, a kulcsszónak teljesítenie kell a minimális megjelenési követelményeket.

Honnan érhető el?

Amennyiben a kulcsszavunk mellett egy kis ikon található, a kulcsszó kijelölése után itt (Kulcsszó adatai / Aukcióstatisztika (egyetlen kulcsszó)) találjuk a jelentést:

Milyen adatokat láthatunk?
 
  • Megjelenített URL domainje - az első oszlopban láthatjuk a konkurenciát
  • Megjelenítési arány – az adott kulcsszóra történő keresések esetén milyen arányban jelent meg a hirdetésünk, illetve milyen arányban jelent meg a konkurencia hirdetése azokon az aukciókon, amelyen mi is részt vettünk
  • Átlagos pozíció - átlagosan hányadik helyen jelent meg a hirdetésünk
  • Átfedés aránya – milyen gyakran fordult elő, hogy a versenytárs is és mi is megjelentünk az adott keresésre
  • Fenti pozíció aránya – abban az esetben, amikor az aukción velünk együtt versenytársunk is megjelent, milyen arányban jelent meg előkelőbb pozícióban a konkurens hirdetés
  • Oldal tetejének aránya – milyen gyakran jelent meg a hirdetés az organikus keresési találatok felett

Az Adwords felületén így néz ki egy Aukcióstatisztika jelentés: 
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.