Google hírek

A Google-nél nincs megállás. Majdnem minden hétre jut egy-egy új fejlesztés vagy hír és ez most sincs máskép. Ebben a rövid cikkben szeretnénk összefoglalni az elmúlt hetek eseményeit.


Helyi vonatkozású hírek

A helyi hirdetések szerepe egyre nő, hisz egyre több felhasználó keres helyi információkat az interneten. A Google adatai is alátámasztják ezt, hisz a Google hálózatán történő keresések 20% konkrét helyhez kötődik (például: budapesti csokibolt).
 

Hogyan készítsünk helyi hirdetést?

A helybeillesztéssel egy adott hely paramétereit illesztheted be a hirdetésedbe (címsor, leírás, URL), azonban az eszköz használatának feltétele, hogy használj helybővítményt is, ha ez nincs beállítva, akkor ez a funkció nem lesz elérhető számodra.

Felmerülhet a kérdés, hogy milyen helynév kerül beillesztésre a hirdetésbe. A Google az ügyfél tartózkodási helye (IP címe) és keresése (budapesti sport üzlet) alapján írja be az adott város nevét a hirdetés szövegébe.

A helynév beillesztéséhez az alábbi paramétert kell beszúrni a címsorba vagy a hirdetés bármely más elemébe: {lb.city:helyben}.

Az alábbiakban bemutatjuk a Google által közzétett példát is.

A második, helybeillesztést használó hirdetés esetében a leírásba és a megjelenített URL-be került be a helység neve: (Chichago->"Find a {lb.city:Local} Store or Shop Online - Free Shipping Order Today!", "www.retailer.com/{lb.city:Local}"

A magyar hirdetésekben a {lb.city:Local} helyett a {lb.city:helyben} paramétert kell használni.
 

Meghosszabbított telefonos ügyfélszolgálat

A Google örömmel jelentette be a hírt, hogy meghosszabbította telefonos ügyfélszolgálatának elérhetőségi idejét. A Google ügyfélszolgálat eddig 10:00 és 14:00 között volt elérhető, de a rengeteg pozitív visszajelzésnek köszönhetően már napi 8 órában fogadják a hívásokat.

Ennek eredményképpen csökkenhet a várakozási idő és a problémák is hamarabban megoldódhatnak.


Hirdetés rotáció módosítás

Az Adwords jelenleg három féle hirdetési beállítást kínál. A hirdetés rotáció beállítható úgy, hogy a több kattintást, a több konverziót eredményező hirdetést jelenítse meg több alkalommal vagy dönthetünk az egyenletes hirdetés megjelenítés mellett is.

Eddig, ha az egyenletes megjelenést választottuk ki, akkor az határozatlan ideig váltogatta a hirdetéseket. A rotáció módosításaként ez a beállítás legfeljebb 30 napig marad érvényben, utána át áll a kattintásonkénti megjelenésekre (ennek Google oldali feltétel, hogy legyen elég információ).

Ez a funkció azoknak lesz előnyös, akik az egyenletes megjelenést választják, mert nem tudnak dönteni a többi beállítás mellett. Sok esetben előfordult, hogy az így otthagyott beállítás hatására nem a legrelevánsabb hirdetések jelentek meg a felhasználóknak, akik e miatt nem kattintottak rájuk, nem konvertáltak stb.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.