Hatékony eszköz a közösségi linkmegosztás

Ma már sokan talán nem is használják, de létezik a böngészőknek egy nagyon hasznos funkciójuk, mégpedig a könyvjelzőzés. Ezzel a hasznos, érdekes linkeket megjelölhetjük, így megjegyzi őket a program, és később könnyű lesz őket újra megtalálni.

Kedvenc oldalainknál vagy érdekesebb cikkeknél nagyon hasznos, azonban ez még az a tipikus Web 1-es megoldás. A Web 2.0 a közösségekről szól, így nem volt meglepő három-négy éve, mikor megjelentek az első közösségi linkmegosztók. Ma már Magyarországon is számtalan ilyen oldal működik, bár biztosan sokan még nem tudják, miről is van szó.

Nem a linkkatalógusokról, hanem olyan oldalakról, amelyek valóban a felhasználóknak készülnek és a nevükhöz hűen linkeket gyűjtenek. Bár nyugaton ezek az oldalak népszerűbbek, elég sok hazai példát is hozhatnánk (Linkter, Urlguru stb.). A nemzetközi porondon ilyen a Digg és a Delicious, de sokan a Twittert is linkek megosztására használják: ha látnak valami érdekes anyagot, akkor azt továbbküldik másoknak.

Azért illesztjük be oldalaink aljára a tetszik gomb mellé a facebookos megosztás gombot is, mert szeretnénk új látogatókat, valamint social környezetből érkező linket is. Miért jó ez?

Egyrészt a fő kérdés mindig az, hogy miért jó a felhasználónak, ha a webes könyvjelzői nyilvánosak lesznek? Csupán azért, amiért az egész közösségi trend működik: mert az emberek szeretnek véleményformálók lenni, és szeretik megosztani, amit találtak. Ráadásul az interneten napi szinten annyi új tartalom jelenik meg, amelyet emberi ésszel feldolgozni lehetetlen.

A legérdekesebb, legjobb tartalmakat keressük, ezért örömmel fogadjuk, ha ezeket megmutatják nekünk. Mivel azonban az ízlések és érdeklődési körök is változnak, nem elégedhetünk meg néhány linkcsokorral. Itt lép be a közösségi munka: külön kategóriába gyűjthetjük a legjobb tudományos cikkeket vagy legmenőbb csajos holmikat, de külön követhetjük netes megmondóemberek linkgyűjteményét vagy éppen kutyás vicces képek linkjeit is.

Ez a közösség által épített, strukturált tartalom jó kezdőlapnak is, hiszen mindig friss tartalommal indulhatunk, ha bekapcsoljuk a számítógépet, ráadásul már jó előre minősítették is nekünk a linkeket. Hozzászólásokat, osztályzatokat is láthatunk. S miért érdemes a webmestereknek is erősíteni ezt a trendet? Ez a legegyszerűbb: mert természetes és értékes linképülésről van szó. A Google figyelembe veszi a social környezetből érkező linkeket, de még a megosztások és lájkok számát is.

Mivel a felhasználók számára hasznos tartalmat akarja elkülöníteni az ocsútól, természetes, hogy fontos a felhasználói visszajelzés. Ráadásul ezek a linkek valódiak, nem mesterségesen generáltak, mint a hagyományos katalógusokba linképítőkkel beküldött tartalmak.

A valódi linkmarketingben ezért a közösségi linkmegosztók fontos szerepet kapnak. Ezért célszerű a tartalmaink (tehát blog bejegyzések, videók stb.) alá „oszd meg” gombokat illeszteni, melyekkel egyetlen kattintással szétküldheti ismerősei között anyagunkat a látogató. A többség valóban csak a Facebookon vagy a Twitteren osztja majd meg az oldalt (esetleg +1-ezik), de lesznek olyanok, akik ilyen linkmegosztókon is regisztráltak már.

A nyilvános könyvjelzők hasznosak, hiszen ugyanúgy elérjük kedvenc anyagainkat, de eközben akár követőket is gyűjthetünk, akik kíváncsiak arra, amit ajánlunk. Éppen ezért egy jó webmester az oldala témája köré remek linkcsokrokat is építhet, figyelve persze, hogy ne futtassa túl a konkurenciát.

Ha nőkre specializálódott webboltunk van, jó ötlet lehet a legjobb női témákat időről időre megosztani egy linkmegosztón is, majd néha becsempészni érdekesebb, impulzusvásárlásra is alkalmas termékeinket. Meglepően jó konverziót lehet elérni ilyen trükkökkel.

Ugyanis a kutatások szerint a linkmegosztóról érkező látogatók hosszabb időt töltenek az oldalon, valamint jobb konverziós mutatókkal rendelkeznek (például szívesebben iratkoznak fel hírlevélre vagy vásárolnak).

Ők ugyanis nem csupán egyetlen érdekes linket látnak belőlünk a Facebookon, hanem nagyon gyakran kifejezetten hasonló oldalakat keresnek, hiszen olyan linkmegosztókat követnek, akik egy-egy témában ajánlanak oldalakat vagy akiket tekintélyszemélynek tartanak. A linkmegosztón keresztül érkező URL tehát hitelességtöbbletet kap, ami nagyon jól tud jönni a közösségi médiában is: a linkmegosztón elterjedő anyag akár 80%-kal is több lájkot kap a Facebookon.

Ez azt jelenti, hogy tovább marad szóbeszédben, többen találnak rá, így több profitot is termel. A linkmegosztókat tehát érdemes kihasználni, még akkor is, ha eddig alig tudtunk róluk valamit.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.