Hogyan működik az AdWords hirdetési rendszere?

Az AdWords rendszerének alapjai a kulcsszavak. Hirdetéseink akkor jelennek meg a Google találati oldalain, illetve a Google-hálózat más oldalain, ha valaki az általunk megadott kulcsszavakra keresnek rá, vagy olyan oldalt látogatnak meg, amely releváns a kulcsszóra nézve.

Hirdetéseink a kereséskor kapott találatok mellett kapunk helyet, de nem kizárólagosan. Az interneten számtalan olyan webhelyet találunk, amely AdWords hirdetéseket jelenít meg, elhelyezés formájában. Hogy melyik hirdetés mely webhelyen és milyen pozícióban jelenik majd meg, azt a hirdető által felajánlott költési összeg, a hirdetés és a webhely minősége, valamint a bővítmények és hirdetésformátumok becsült hatásai alapján határozza meg a rendszer.

Mennyit kell fizetnünk?

Az AdWords rendszerben a hirdetőnek akkor kell csak fizetnie, ha a felhasználó ténylegesen rákattint a hirdetésére, és nem minden alkalommal, amikor a hirdetés megjelenik. Ez az egyik, amely rendkívül költséghatékonnyá teszi használatát. Attól függően, hogy milyen pozícióban és formátumban jelenik meg hirdetésünk, átlagosan 30-60 forint körüli összeget kell fizetnünk, ezért cserébe kapunk egy látogatót. A hirdetési kampány költségei így kiválóan megtervezhetőek, fix büdzséből szerezhetünk magunknak biztos látogatókat.

Mi teszi hatékonnyá?

Az AdWords nagy erőssége, hogy minimálisra csökkenti a meddőszórást, hiszen hirdetéseink eleve csak olyan felhasználóknál jelennek meg, akik az általunk is megadott kulcsszavakra keresnek rá.

Így tehát kiválóan meghatározhatjuk célközönségünket is, remekül célozhatjuk kampányainkat. Hirdetéseink automatikusan a legjobb minőségű weboldalakon jelennek meg, s egyszerre akár több százezer webhelyen is, a megadott kulcsszavak függvényében.

Marketingszempontból azért is kiváló eszköz az AdWords, mert kampányainkat valós időben a legapróbb részletekig figyelemmel követjük, minden lényeges információval rendelkezünk ahhoz, hogy hirdetéseink, landing page-ünk, kulcsszavaink hatékonyságát mérjük. Amennyiben a kampány nem megfelelően alakul, lehetőségünk nyílik a módosításra, optimalizálásra is.

Az AdWords egy rendkívül költséghatékony, precízen tervezhető, kiváló konverziós értékeket felmutató kampány lehetőségét kínálja, amely egyszerre annyi webhelyen fut majd, ahányat hagyományos módszerekkel képtelenek lennénk elérni.  
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.