Képek keresőoptimalizálása

A weboldalakon megjelenő fotók általában jóval többek illusztrációnál, hiszen fontos információkat is tartalmazhatnak (például egy grafikon esetében), de akár a látogatót is befolyásolhatják (a mosolygó alakokat tartalmazó képek pozitív hatásairól megdöbbentő eredményű tanulmányok szólnak).

Minden oldalnál alapvető elvárás a megfelelő minőségű és mennyiségű képek használata. Némelyik típusú weblapnál elég kevesebb képet használni, máshol viszont sokra van szükség. Ami viszont minden esetben nagyon jelentős: a képet a Google számára is azonosíthatóvá kell tenni.

Bár a kereső algoritmusai mindent megtesznek annak érdekében, hogy azonosítani tudják, mi látható egy képen, nagyon messze vagyunk attól, hogy legalább megközelítsék egy ember képességeit. Ha mi egy képre nézünk, pontosan látjuk a szereplőket, a jelenetet, következtetéseket vonunk le. A Google felismerhet alakokat, egyszerűbb tárgyakat, de leggyakrabban csak a képek közötti hasonlóságot veszi észre, s a legfontosabb még mindig az a néhány kulcsszó, melyekkel a képeket összeköti.

Azért fontos, hogy a képeket is jól kezelhetővé tegyük a keresők számára, mert komoly látogatottságot hozhat akár a Google képkeresője is: előfordulhat, hogy azon keresztül jutunk értékes látogatóhoz, valamint az optimalizálás a szöveges keresésnél is fontos. Alapvetően elmondható, hogy a képfájl neve lényeges.

A logo.png bár elterjedt név, sokat segít a keresőnek, ha cegnev_logo.png nevet használunk. Nagyon kifejező a hal.jpg név is, de sokkal többet elárulunk a kép tartalmáról, ha a sarga-hal-uszik.jpg fájlnevet használjuk. A képek esetében vegyük figyelembe, hogy az ALT és TITLE szövegek megadása is fontos. Mindkettő a látogatónak szól, de a kereső nagyon sok információt vesz belőle.

A TITLE elem használata kevésbé elterjedt: ez a kép címe, amely lehet rövid és kicsit kreatívabb is. Firefox és Opera böngészőknél ez a szöveg jelenik meg, ha valaki a kurzort a képre viszi. A jobban ismert elem az ALT text, amelyet az Internet Explorer jelenít meg, ha az egérrel a képre mutatnak. Ez egy általánosabb leírás a képről, amely több információt és kulcsszót tartalmazhat. Ezt az elemet nagyobb súllyal veszi figyelembe a Google.

Az ALT text azért is fontos, mert akkor, ha a képet valamiért nem tudja megjeleníteni a böngésző, ez a szöveg jelenik meg a helyén. Szintén lehet finomítani az eredményeken, ha megfelelő mappában van a kép (az elérési név is számít), a meta adatai többet árulnak el róla, valamint a méretét is optimalizáljuk (így gyorsabban töltődik le).

Egyesek még a képekre való linképítést is javasolják, ami kifejezetten hatékony eszköz lehet olyan esetekben, mikor igen nagy a verseny egy-egy kulcsszóra.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.