Kézírással is kereshetsz a Google-ön

A mindenki barátjának nevezett keresőóriás ismert aprónak tűnő szórakoztató fejlesztéseiről, melyek egyébként bár nem tűnnek átütően hasznosnak, azért jelzik a fejlődés irányát. Egy ilyen újítás az okostelefonokon elérhető kézírással való keresési lehetőség.

A webes keresésekre (ezzel együtt a képkeresésre és a Places-keresésekre) használható újítás lényege, hogy nem kell okostelefonunkon vagy táblagépünkön begépelni a keresőkifejezést, ehelyett ujjunkkal csak ráírjuk a képernyőre.

A humoros videoklippel beharangozott funkció egyrészt szórakoztató, másrészt viszont hasznos is. Így egyetlen kézzel is megoldható a keresés. Például jobb kezünkbe fogjuk a készüléket, közben pedig a hüvelykujjunkkal írjuk be a keresőszót. Ez gyorsabb megoldás is, mint a képernyőbillentyűzeten való bepötyögés. Elég a keresési gombra kattintanunk, majd a kijelzőre írnunk, hogy „pizza”, és máris válogathatunk a kiszállítók között.

A rendszer természetesen az olvasható kézírást ismeri föl. Célszerű a nullát például keresztben áthúzni, az egyes szárát pedig lehúzni, nehogy I betű legyen belőle. Írhatunk speciális szimbólumokat vagy akár kanjiban is gépelhetünk. A cirill írásmódúak sincsenek háttérben, az ő betűiket is fölismeri a Google, ehhez elég előzetesen beállítani az elsődleges nyelvet, amelyen keresni szeretnénk.

Természetesen (a Google-nél hagyományosan) a béta funkció Androidon és iPhone-on is elérhető.

Bekapcsolásához a Google beállításaiban kell a Handwrite funkciót engedélyezni. Navigáljunk a Google oldalára, majd keressük ki személyes beállításainkat az oldal alján. Magyar nyelven egyelőre még nem érhető el, a bevezetésre várni kell még.

A kézírással történő kereséshez a g betűt ábrázoló ikont kell majd megnyomni.

 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.