Új célzási lehetőség az AdWords Display hálózatán

A Google AdWords rendszerének legnagyobb előnye, hogy hirdetéseink csak azok számára jelennek meg, akikről feltételezhető, hogy érdekli is őket. Emellett pedig csak a megvalósult kattintásokért kell fizetnünk – ez az üzleti modell a Google révén terjedt el az online hirdetési piacon.

Az AdWords kétféle felületen kínál megjelenési lehetőséget: a Google keresőjében az organikus találatok előtt, alatt és mellett, valamint az AdSense hirdetésmegjelenítő rendszer segítségével külső weboldalakon. Az utóbbi Display hálózat segítségével weblapok százezrein jelenhetnek meg szöveges hirdetéseink.

A hirdetési rendszerrel a világ internetezőinek 83%-át érhetjük el. A hirdetés célzási lehetőségei között szerepel a nyelv, témák, a megjelenítő eszköz és sok más. Ehhez a hirdetési finomhangoláshoz érkezett egy újabb eszköz, méghozzá a rugalmas elérés (flexible reach).

Eddig eldönthettük, hogy széleskörű elérést vagy bizonyos szempontok szerinti specifikus elérést szeretnénk a hirdetéseinknek. A rugalmas elérés lehetővé teszi, hogy más-más ajánlatot tegyünk a különböző célzási módokhoz.

Egy konkrét példával élve: most már nem csak arra van lehetőség, hogy megadjuk, milyen típusú oldalakon jelenjenek meg a hirdetéseink. Azt is megtehetjük, hogy beállítunk egy maximális értékét egy bizonyos céltípushoz (amennyit hajlandóak vagyunk fizetni egy kattintásért), valamint egy másik értéket ahhoz, ha mondjuk egy másik kulcsszó alapján jelenik meg a hirdetésünk.

Ezzel elérhetjük, hogy a nekünk legfontosabb, legrelevánsabb oldalakon, kulcsszavakra nagyobb eséllyel jelenjünk meg (hiszen több pénzt kínálunk érte), míg a szokásos értéket hagyjuk meg a többi oldalhoz, kulcsszóhoz.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.