Keresőmarketing

A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség legfőbb szakterülete a kattintás alapon fizetett keresőhirdetések, mellyel az interneten épp az adott témában kereső felhasználókat tudjuk elérni. A PPC hirdetések (Pay Per Click - Kattintás Per Klikk - kattintás alapon fizetett) segítségével célozhatunk adott nyelvre, földrajzi helyre, életkorra, érdeklődési körre, stb.

Talán az egyik leghatékonyabb hirdetési rendszer a keresőmarketing, hisz mi határozhatjuk meg előre, hogy mekkora az az összeg, amelyet el szeretnénk költeni, illetve azt is, hogy ezek a hirdetések hol jelenjenek meg, majd ezekről részletes statisztikát is készíthetünk. A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség vállalja keresőmarketing kampányok teljes körű felépítését, kezelését, és igény esetén hónap végi elemzését.

Az alábbi keresőmarketing szolgáltatókkal állunk kapcsolatban, ahol gyakorlatilag több millió aktív internetezőt tudunk elérni, köztük azokat is, akik épp az Ön szolgáltatását, vagy termékét keresik:
 
  • Google Ads hirdetés
  • Facebook hirdetés
  • Messenger hirdetés
  • Instagram hirdetés
  • Youtube hirdetés
  • Linkedin hirdetés
  • Yandex hirdetés
  • Bing hirdetés
  • Affiliate hirdetés
  • Etarget hirdetés

Egyedi fejlesztésű programjainknak köszönhetően ki tudunk szolgálni több ezer termékkel rendelkező ügyfeleket is!
 

Hogyan veheti igénybe cégünk keresőmarketing szolgáltatását?

A szolgáltatást többféle konstrukcióban kínáljuk ügyfeleink számára, melyet minden esetben egy személyes konzultáció előz meg:
 
  • Lehetőség van csak keresőmarketing tanácsadásra, mely azt jelenti, hogy segítünk Önnek tökéletesíteni jelenleg futó kampányát, hogy az minél olcsóbban hozzon Önnek releváns kattintásokat, de a kampány kezelését, illetve módosítását Önnek kell elvégeznie.
    • Ezt abban az esetben ajánljuk, ha cégen belül már van egy marketing részleg, ahol a hirdetési felületek kezelése, monitoringja, illetve az adott promóciós kampányok kidolgozása nem jelent gondot a marketinges kollégáknak.

  • Full service szolgáltatásunk keretén belül elkészítjük vállalkozásának teljes kampányát, kulcsszókutatással, hirdetési szöveg írással együtt. A kampány kezelését, illetve a napi szintű optimalizálását pedig havidíjas konstrukcióban vállaljuk.
    • Ezt akkor szoktuk ajánlani, amikor a cégen belül nincsen kifejezetten marketing részleg. Ez azért kedvező, mert így egy kézben lehet tartani az egész marketing stratégiát, természetesen szoros együttműködésben az Ön vállalatával.
 

A keresőmarketing, mint látogatószerzési módszer nem elég a honlap üzemeltetés

Még a legkorszerűbb, legvonzóbb és legjobb ajánlatot tartalmazó weboldal sem ér semmit, ha senki sem látogatja. A honlap üzemeltetés csupán egyik nehézsége a weblap megfelelő felépítése és üzemben tartása mellett.

Fontos a látogatószerzés is

A másik fontos feladat a látogatószerzés. Kézenfekvő ötlet a reklámozás, azonban természetesen meglehetősen drága. A cél minél költséghatékonyabban dolgozni, tehát minél több olyan látogatót szerezni, amelyik eléri a megadott konverziós célt (vásárol, feliratkozik, letölt egy tanulmányt stb.), ráadásul mindezt a lehető legolcsóbban.

Egy televíziós hirdetés nagy tömegekhez jut el, de óriási a meddőszórása: rengetegen látják majd, akiket valójában nem érdekel, akik nem tartoznak a célközönségünkhöz. A legjobb az lenne, ha releváns, valóban érdeklődő látogatókat szereznénk közel ingyenesen.

A keresőmarketing (Search Engine Marketing - SEM) ezen a vonalon mozog. A legnagyobb keresőkben (Magyarországon főleg a Google-ben) a megfelelő kulcsszavakra elért előkelő helyezés szinte ingyen szállítja az érdeklődő látogatókat. Az, hogy minél jobb helyre kerüljünk, a keresőoptimalizálás, tehát a SEO területe. Ez a keresőmarketing nagyon fontos része, de nem csupán ebből áll a SEM!

Organikus találati eredmények vs. hirdetések

Az organikus látogatottság (tehát a természetes, nem fizetett forrásból érkező látogatók, például a keresőkből vagy ajánlásból érkezők) csak az egyik forrás. A többi médiumban vagy más weboldalakon történő hirdetéseken és a keresőkből érkező látogatókon túl is van lehetőség érdeklődők szerzésére. A keresőmarketing fontos területe a keresőhirdetések kezelése.

A kattintás alapú (PPC) hirdetések kezelésénél természetesen főleg a Google Ads jön szóba, hiszen ez a Google rendszere. Nemcsak a látogatottsági lista elejére kerülhetünk fizetett hirdetéssel, hanem olyan helyekre is, ahová egyébként nem sorolna a kereső (például a találati lista jobb oldalára). A hirdetéseket nem fix összegért, hanem aukciós rendszerben kattintásonként kell megvásárolnunk.

Ez remek, hiszen olyanok látják a hirdetést, akiket érdekel, és csak azok után fizetünk, akik meg is látogatták az oldalt. De a keresőhirdetés minősége elsődleges abból a szempontból, hogy minél többen lássák: minél jobb a minőségi mutatója a hirdetésnek, annál többször kerül az oldalra, s mi is annál több látogatót kapunk, ráadásul alacsonyabb kattintási költségért. A keresőmarketing ezért a keresőhirdetések kezelését is magában foglalja.

Érdekesség, hogy a Google egy 2011-es kutatása szerint a fizetett hirdetésekből érkező látogatók közel 90%-a nem lenne elérhető a weblaptulajdonosoknak pusztán a találati listán való megjelenéssel!

A keresőoptimalizált webszövegírás is lényeges

Van ezenkívül még egy részletfeladat, amelyet sok keresőmarketinget kínáló ügynökség elfelejt: ez pedig a szövegírás. Méghozzá nem is akármilyen szövegezésről van szó, hanem a keresőoptimalizált webszövegírásról. A weblapokra más jellegű, dinamikájú, felépítésű szövegekre van szükség, ráadásul a keresők miatt a megfelelő módon és arányban kell a keresőszavakat használnunk.

A keresőmarketing és az ingyenes kampányok

Kevés szó esik az olyan típusú keresőmarketing kampányokról, amelyek nem tartalmaznak hagyományos értelemben vett, fizetett hirdetéseket. Itt olyan típusú promóciós kampányokat lehet lebonyolítani, amelyek főként a közösségi média oldalak adta lehetőségeket aknázzák ki. Nézzünk néhány példát!

Facebook, Instagram

A Facebook és az Instagram patformokon számos lehetőség van a hirdetéseken kívül arra, hogy egy cég növelni tudja az ügyfélkörét. Jó módszer erre az, ha valamilyen interakcióra késztetjük a vállalati Facebook / Instagram oldal követőit. Ez lehet például:
 
  • Szavazás.
  • Véleménynyilvánítás, összehasonlítás egy régebbi termékkel.
  • Élménybeszámoló, vásárlói történetek.
  • Törzsvásárlói program hirdetése.
  • Nyereményjáték:
    • A felhasználóknak egy képet vagy videót kell posztolniuk egy adott témával kapcsolatban, ahol taggelni kell a vállalat nevét.
  • Jótékonysági összefogás egy rendezvény keretein belül egy nemes célért.
  • Szezonális és szezon kívüli leárazások, akciók, promóciók.

YouTube és az influencerek

Már Magyarországon is akad néhány normális értékrenddel rendelkező YouTuber, aki szívesen beszél egy-egy videóban egy adott termékről vagy szolgáltatásról, persze csak akkor, ha valamilyen szinten ez releváns az eddig feltöltött videóiban lévő tartalmakhoz.

Ebben az esetben nem feltétlenül kell pénzben fizetni valamit a YouTubernek, hanem elég egy termékcsomagot küldeni neki, s megkérni, hogyha van kedve és érdekli ez és ez a termék, akkor készítsen egy értékelő-videót róla a nézőinek.

Érdemes ilyenkor a színfalak mögött valamilyen megállapodást kötni a videós celebbel, hogy elkerülhetőek legyenek a PR katasztrófák. Ezt úgy a legegyszerűbb megoldani, ha megkérjük, hogy küldje át nekünk a videót, mielőtt feltenné az internetre. Így ha nem értünk valamiben egyet, akkor még tudjuk módosítani, mielőtt kikerülne a videó a nyilvánosság elé.
 

Melyik hirdetési platform a legjobb keresőmarketing szempontból?

Mivel a vállalkozások mérete és tevékenységi köre is szerteágazó, így nem lehet azt mondani, hogy egyik hirdetési platform jobb, mint a másik. Míg bizonyos cégeknek megéri például Facebook kampányokat indítani, addig a másik cégnek ez pénzkidobás lesz, mert a közönsége főképp YouTube-on és Instagramon aktív. Mitől függ akkor az, hogy melyik hirdetési platformot ajánljuk az ügyfeleinknek?

Mi az Ügyfél célja?

A legtöbb ügyfél azért fordul hozzánk, mert növelni szeretné a vásárlói körét. Ez egy elég tág megnevezés a marketingben, így például az alábbiak szerint szoktuk csoportosítani azt, hogy mit lehet elérni egy-egy marketing kampánnyal:
 
  • Eladások növelése
  • Márka-ismeret növelése, információ terjesztése a céggel kapcsolatban
  • Lead generálás
  • Vásárlók megtartása
  • Promóciók futtatása, stb.

Milyen típusú a vállalkozás?

B2B ügyfelek

A B2B az angol Business To Business rövidítése, mely magyarul két vagy több vállalkozás közötti üzletet jelent. Tehát ebben a formában a cégek egymás között üzletelnek.

B2C ügyfelek

A B2C az angol Business To Consumer rövidítése, mely magyarul egy vállalkozás és egy magánszemély közötti üzletet jelent. Tehát ebben a formában cégek magánszemélyekkel, azaz a lakossággal üzletelnek.

Fontos e két csoportot külön kezelni, hiszen mind a hirdetési platformok kiválasztása, mind a hirdetések stílusa és szövegezése között óriási különbség van.

Milyen iparágban szerepel a cég?

A személyes konzultáció során igyekszünk a lehető legtöbbet megtudni a cégről, hiszen ki kell derítenünk, hogy ki a célközönség, illetve hogyan lehet ezt a vásárlói csoportot megcélozni. Ez a kérdés tehát nagyon fontos ahhoz, hogy le tudjuk szűkíteni azoknak a hirdetési platformoknak a számát, ahol releváns közönséget tudunk találni.

Mekkora a marketing költségvetés?

Nem mindegy, hogy egy egyéni vállalkozónak egy kis- és közepes vállalatnak vagy egy multinak készítjük el a keresőmarketing stratégiáját, így mielőtt nekiállnánk hirdetni egyik, másik vagy akár egyszerre több hirdetési platformon, fontos tudnunk, hogy mekkora az a keret, amiből ki kell tudnunk gazdálkodni az adott promóciókat.

Szerencsére nem igaz az, hogy az interneten csak az tud hirdetni, aki mélyen a zsebébe nyúl, hiszen egyaránt találhatóak a Facebook hirdetések vagy a Google hirdetések között is olyan opciók, amelyek kifejezetten a kis költségvetésű vállalkozóknak vagy vállalatoknak lettek kifejlesztve.

Persze egy multinak nyilván könnyebb dolga van, hiszen neki lehetősége van tévés és rádiós reklámokra, ki tud bérelni hosszútávon hatalmas óriásplakátokat az aluljárókban, tömegközlekedési eszközökön, és persze az sem kottyan meg neki, ha ezt akár egész évben kell fizetnie. De mivel multiról van szó, így azt is számításba kell venni, hogy a többi óriáscég is ezt teszi, tehát a verseny itt is hatalmas.

A kis- és középvállalkozások esetében számos hirdetési platformot ki lehet aknázni, így nem kell attól tartani, hogy ha nincs havi egy milliónk reklámokra, akkor nem tudunk sikeres kampányokat indítani. 2020-ban olyan marketing konstrukciók is vannak már, ahol havi néhány tízezer forintból is csinos és hosszútávon jövedelmező marketing promóciókat lehet összeállítani.

Hol aktívak a potenciális vásárlók?

Nem minden cégnek Instagramozó tinik a fő vásárlói, ahogy a lézergyártó cégeket is nehéz lenne Instagramon elérni. Míg egyes cégeknek komolyabb típusú platformokon kell megjelentetni a hirdetéseket, addig más cégeknek jobban fognak szerepelni a kampányai, ha például Facebookra tesszük fel a hirdetéseket.

Szerencsére a különféle analitikai eszközök segítségével meg tudjuk nézni azt, hogy honnan érkeznek ajánlások, kik, milyen platformokon és milyen formában ajánlják ismerőseiknek az adott cég termékeit vagy szolgáltatásait, milyen fórumokon beszélgetnek az emberek az adott cégről, illetve milyen véleménnyel vannak róla, mennyire elégedettek vele, stb.

A vásárlói perszónák meghatározása tehát nagyon fontos ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy az adott ügyfél esetében egy Linkedin vagy egy Instagram kampány fog több új vásárlót csalogatni a céghez.

Egy keresőmarketing stratégia akkor működik, ha rugalmas

A személyes konzultáció során igyekszünk megkérdezni minden olyan fontos dolgot az ügyféltől, ami segíthet majd minket abban, hogy a lehető legsikeresebb és leggyorsabban jövedelmező promóciós kampányokat tudjuk kialakítani.

Természetesen mivel az interneten szinte másodpercenként változnak a trendek, így muszáj felkészülnünk arra, hogy könnyedén és gördülékenyen tudjunk változtatni a stratégián anélkül, hogy ez fennakadást vagy bármilyen kellemetlenséget okozna a cég számára.

Ezt csak úgy tudjuk elérni, ha szorosan együttműködünk az ügyféllel, figyeljük a konkurenciát, alkalmazkodunk a legújabb “internetes őrületekhez”, illetve ami a legfontosabb: amikor elkészülnek a hirdetések, s elindítjuk őket, akkor nem dőlünk hátra, hanem folyamatos monitoring alatt tartjuk az összes futó kampányt, hogy igény esetén módosítani tudjunk rajtuk a nagyobb profit-növekedés érdekében. 


A keresőmarketing és az arcátlan konkurencia

Sajnos igen gyakori az a probléma, hogy a hirdetések megírása során a konkurencia egy az egyben a másik cég nevét használja a hirdetésében, hogy megtévessze ezzel a vásárlókat. Ez ellen egyelőre csak annyit lehet tenni, hogy agresszívabban írjuk meg a kampányok szövegét, hogy az esetlegesen elcsalt vásárlókat vissza tudjuk irányítani az adott céghez.

Többek között ezért is fontos, hogy egy profi csapat kezelje a keresőmarketing stratégiában kidolgozott promóciós kampányokat és hirdetéseket, hiszen egy laikus szinte képtelen lenne egy-egy faramuci helyzet megoldására, pláne akkor, ha kifog egy igencsak arcátlan konkurens vállalatot.

Mivel a keresőmarketing már az 1990-es évektől jelen van, így az elmúlt csaknem 3 évtized alatt már sokféle típusú kampányt láttunk már, mely nagyban segít minket abban, hogy minden cég esetében a lehető legoptimálisabb döntést tudjuk meghozni annak érdekében, hogy a cég internetes népszerűsítése gyors, költséghatékony és hosszútávú legyen.

Összegzés

A keresőmarketing tehát igen sokrétű feladatokból áll, legyen az kulcsszókutatás, konkurencia-elemzés, SEO-audit, hirdetési kampányok kezelése, vagy a begyűjtött adatok havi szintű kiértékelése.

Ehhez már vannak kiváló analitikai programok, amelyek segítségével akár egy évre előre is meg lehet tervezni egy cég marketing stratégiáját. Ezekben a rendszerekben olyan mélységig lehet információkat gyűjteni a webáruház felhasználóiról, mint például:
 
  • milyen készüléket, internet kapcsolatot és böngészőt használnak,
  • milyen érdeklődési körből valóak,
  • milyen korcsoportba tartoznak,
  • mikor és mennyi ideig látogatják az oldalt,
  • miért és milyen folyamat közben hagyják el az oldalt,
  • hogy találtak rá az oldalra.

Mivel ez sokéves tapasztalatot, illetve rengeteg gyakorlati és elméleti tudást igényel, emiatt ezt nem érdemes a vállalati asszisztensekre bízni, hiszen ahhoz, hogy egy weboldal sikeresen tudjon profitálni, profi szakemberekre van szükség.

Kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség segítségét, hogy weboldala, webáruháza naprakész legyen mind technikailag és tartalmilag, illetve, hogy a vállalati hirdetések a lehető legkevesebb befektetés révén tudjanak sok új ügyfelet szerezni az Ön cégének.

Szeretne bővebben olvasni a keresőmarketingről? Tekintse meg az alábbi kapcsolódó cikkeinket is: