Keresőoptimalizálás

Ha szeretne weboldalával jobb helyezést elérni a keresők természetes találatai között egy adott kulcsszóra, akkor Önnek a keresőoptimalizálás szolgáltatásunkat ajánljuk.

Sajnos ma a vállalkozások többsége úgy tekint a SEO-ra (Search Engine Optimization - keresőoptimalizálásra), mint egy felesleges pénzkidobásra, mert nincsen azonnali eredménye. A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség tanácsadói mind ismerik a legújabb trükköket és szabályokat, amelyek alapján saját cégére testreszabott SEO tanulmányt tudunk Önnek átadni, így arra a kulcsszóra, vagy kulcsszavakra optimalizáljuk weboldalát, amelyek a legnagyobb releváns forgalmat hozhatják.

Az elmúlt időszakban szinte az összes általunk keresőoptimalizált weboldal mind a Google kereső organikus találati listájának élén szerepel, melyet csak úgy tudtunk elérni, hogy maradéktalanul betartottuk a Google irányelveit, és nem csak a keresőrobotoknak építettünk weboldalt, mint azt sokan a szakmában helytelenül végzik.
 

SEO tévhitek

Sok tévhit kering a keresőoptimalizálással kapcsolatban, melyből párat szeretnénk máris eloszlatni: 
 
  • Azonnali eredménye van. Ez nem igaz! A keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat. Az biztos, hogy az optimalizálás hatására weboldala előrébb fog jönni a keresőben, de ahhoz, hogy az bekerüljön a top találatok közé az hónapokba is telhet. Soha ne higgyen olyan ígéreteknek, amikor egy cég 100%-osan állítja, hogy az első hetekben már a TOP találatok között lesz weboldala!

  • Drága. Ez sem igaz! A keresőoptimalizálás egy egyszeri befektetést jelent vállalkozásának. Amint elérte a várt pozíciót a keresőkben, onnantól kezdve ingyen biztosítja Önnek a releváns látogatókat, vásárlókat.


SEO esettanulmány

Érdekességképp cégünk készített a meglévő ügyfeleink adatai alapján egy kimutatást, amelyben azt vizsgáltuk, hogy milyen forgalmi forrásból érkeznek azok a látogatók (pl. közvetlenül beírták a weboldal címét, vagy a Google keresőből, esetleg Google Ads-ből, stb.), akik a legtöbb időt képesek eltölteni a weboldalon, illetve azok, akik a legtöbb oldalletöltést végzik.

A vizsgálat eredménye 100%-osan bebizonyította számunkra, hogy azok a felhasználók, akik egy kulcsszóra keresve találták meg weboldalukat a Google organikus találatai között akár kétszer, vagy háromszor több időt képesek voltak eltölteni a weboldalon, mint a többi felhasználó.
 

Hogyan történik a keresőoptimalizálás?

Cégünk négy konstrukcióban kínálja a keresőoptimalizálás szolgáltatását:
 
  • Kb. 30 oldalas cégére/weboldalára szabott SEO tanulmány készítése:
    • mely tartalmazza a vállalkozása konkurencia elemzését, és egy komplett útmutatót ahhoz, hogy hogyan előzheti meg a konkurensek weboldalait a keresőben. Ennél a lehetőségnél, egy dokumentációt adunk át Önnek a legfontosabb onsite, illetve offsite elemek konkrét javaslatával, melyet a saját webfejlesztői valósítanak meg a tanulmányban leírtak szerint. A megrendelés tartalmaz egy egyszeri személyes konzultációt is a megrendelőnél, melyen a felmerült kérdéseket át tudjuk beszélni.

  • Full service szolgáltatásban:
    • Ez esetben nem dokumentációt adunk át Önnek, hanem az előzetes kutatásokat követően mi valósítjuk meg weboldalának optimalizálását a saját fejlesztőinkkel, tanácsadóinkkal.

  • Havi szolgáltatási díj keretein belül:
    • Ennél az opciónál tanácsadóink a keresőoptimalizálást követően folyamatosan nyomon követik weboldalának pozícióját a keresőben, és igény esetén közbeavatkoznak, hogyha nem hozza az oldal a várt eredményeket.

  • Rapid SEO tanulmány készítése:
    • Ezt azoknak ajánljuk, akik nem szeretnének még most elköteleződni semmilyen egyéb szolgáltatásra, viszont szeretnének képbe kerülni a weboldaluk SEO-t érintő hibáival, hiányosságaival. o Az átvizsgálást 2-3 munkanapon belül elkészítjük Önnek, igény esetén akár kulcsszókutatással együtt és PDF, valamint excel formátumban küldjük el e-mailben.

  • Webszövegezési szolgáltatás:
    • Igény esetén vállaljuk keresőbarát tartalom írását is weboldalára, magyar, angol, német, orosz, román és szlovák nyelven is!
 

A keresőoptimalizálásról bővebben

A marketing tevékenységek túlnyomó része állandó kiadást jelent a hirdetéskezelés és a folyamatos tartalomgyártás miatt. Egy vállalkozás marketing költségeit úgy érdemes optimalizálni, hogy a lehető legköltséghatékonyabban működjék: tehát arra fordítsunk először anyagi forrásokat, ami arányosan az árához a legnagyobb konverziót, például a legtöbb vásárlót éri el.

Hosszútávú, biztos látogatószerzés organikusan

Nem véletlenül került a keresőoptimalizálás (vagyis a SEO) az elmúlt 5-10 évben a webes vállalkozások érdeklődésének középpontjába. Itt is rendszeres munkáról és befektetésről van szó, viszont ideális esetben az optimalizációs munka nagyon sokáig biztos látogatószerzést eredményez.

A Google a minőségi oldalakat helyezi előtérbe

A keresőmotorok (itthon a Google egyeduralkodónak tekinthető) igyekeznek a legrelevánsabb, legjobb minőségű oldalt előtérbe helyezni. Mivel algoritmusok állítják össze a listát, így csak egy becslést látunk, amikor egy kulcsszóra keresünk: a sorrend a kereső elképzelése arról, hogy melyik oldalak a leghasznosabbak számunkra. A keresőoptimalizáció lényege, hogy oldalunk értékesnek tűnjön a legfontosabb kulcsszavaira. Ezáltal előrébb kerül a találati listán.

Organikus eredmények, releváns és érdeklődő felhasználók

A keresőből érkező látogatók rendszerint igen értékesek: míg a rosszul optimalizált hirdetésekből igen sokszor olyan látogatót kapunk, aki aztán nem tér vissza, nem vásárol, addig a jól keresőoptimalizált oldalra eleve olyan felhasználók bukkannak majd, akik kifejezetten az adott téma iránt érdeklődnek. A felmérések alapján az első három találati hely az összes kattintás több mint 62%-át viszi el, s ennek 50%-a az első helyezetté.

SEO tapasztalat nélkül akár ki is tilthatja a weboldalt a Google

Nem véletlen ezért, hogy sok esetben nagyon komoly erőforrásokat igénylő harc alakul ki a fontos keresőszavak körül. Ilyen esetben nagyon fontos, hogy szakemberekre bízzuk a keresőmarketinget. Mivel a szabályok megsértésével könnyen büntetésben találhatjuk magunkat (tehát a Google nagyon hátrasorol, sőt lehet, hogy meg sem jeleníti oldalunkat!), ezért érdemes nem magunk belekezdeni a munkába, ha nem tudjuk, pontosan mit csinálunk.
 

Mit tartalmaz a SEO audit?

A SEO audit célja, hogy a weboldala keresőoptimalizáláshoz nélkülözhetetlen elemeit megvizsgálja és hiba esetén konkrét javaslatokkal lássa el a weboldal tulajdonost, hogy mit és hogyan kell annak érdekében javítani, hogy a keresőoptimalizáció megvalósulhasson.

Lássuk, mely elemek vizsgálatát végezzük el egy SEO audit során:
 
  • Duplikációk vizsgálata
  • META elemek vizsgálata
  • Képek vizsgálata
  • Open Graph Protocol
  • H1, H2, H3 stb. heading elemek
  • Robot.txt vizsgálata
  • Sitemap.xml vizsgálata
  • Szabványos 404-es oldal vizsgálata
  • Fentiekkel kapcsolatos hibák és azok konkrét javítására vonatkozó lépések bemutatása
  • URL-ek vizsgálata
  • Hírek/blog oldal vizsgálata (ha ilyen nincs, akkor javaslat ennek felépítésére, hogy szerves része lehessen a SEO-nak)
  • Kulcsszavak használata, kulcsszókutatás
  • Kategóriák/alkategóriák/termékek vizsgálata
  • Aloldalak elemzése, hibás oldalak kigyűjtése, valamint konkrét javaslat a hibák javítására
  • Vásárlási folyamat vizsgálata
  • Biztonsági hibák feltárása
  • Dizájnnal, felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos észlelések jelzése
  • Összefoglalás fontossági sorrendben

Miért fontos a SEO audit?

A SEO auditot úgy érdemes értelmezni, mint amikor az autót elvisszük vizsgáztatni. Amennyiben mindent rendben találnak a szerelők a kocsival, megkapjuk az érvényes zöld kártyát, s mehetünk vele a forgalomba.

A SEO audit pedig e példa kapcsán a weboldal vizsgáztatása. Amennyiben találunk valamilyen technikai, tartalmi, vagy felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos hibát, arra úgy érdemes tekinteni, mintha érvénytelen zöld kártyával lenne fent a weboldal az interneten.

Érvénytelen zöldkártya esetén olyan problémák adódhatnak, amikor például a konkurencia elkezd fejleszteni, így a felhasználók inkább az ő oldalát fogják látogatni, mert például elérhető tabletről és mobilról is a felület, nem pedig csak PC-ről, jobbak a szűrési feltételek, könnyebb a navigáció az oldalon, jobb minőségűek a képek és videók, több termékleírás található vagy épp olyan kényelmi funkciók vannak, mint például a szállítási nap kiválasztása.

Mi történik, ha elmarad a SEO audit?

Amennyiben nem kap egy weboldal legalább éves szinten egy erős SEO auditot, annak olyan végzetes következményei lehetnek, mint például:
 
  • Az oldal technikailag nem felel meg a Google előírásainak, így hátrébb csúszik az organikus találati oldalakon, a konkurens cégek pedig sorra kezdik el megelőzni a cég oldalát.
  • Az oldalt a Google a nem biztonságos site kategóriába sorolja, mely megint csak azt eredményezi, hogy a fejlettebb és megbízhatóbb konkurens oldalak megelőzik a cég oldalát a SERP-eken (Search Engine Result Page - KeresőMotor Eredmény Oldal).
  • Az oldalt nehezebben tudják megtalálni a felhasználók, mert a piacon vannak technikailag, tartalmilag és dizájn / felépítés szempontjából is modernebb oldalak, így a cég folyamatosan elveszíti a potenciális ügyfeleket.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy egy rozoga, régi és évek óta nem fejlesztett-frissített weboldallal próbálunk versenyezni egy olyan szférában, ahol a többi cég gyakran milliós tételeket költ el arra, hogy az oldala 100%-osan megfeleljen a kor jelenlegi elvárásainak.

Amennyiben továbbra is egy rozoga webes felületre szeretnénk invitálni a felhasználókat egy olyan környezetben, ahol a konkurens cégeknek modern weboldala van, az olyan lesz, mintha Zsigulival próbálnánk versenyezni Tesla kamionok ellen. Ezért érdemes a hirdetések kidolgozása előtt egy teljes SEO auditot kérni, hiszen egy elavult oldalt nehezebb hirdetni - és nem sok értelme van anyagi szempontból -, mint egy modern és naprakész weboldalt.

Bízza keresőoptimalizálását profi szakemberekre! Kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség egyedi ajánlatát még ma cége SEO feladatainak megtervezésére, hogy a Google kereső organikus találati listájának elejére tudjon felkerülni az Ön céges weboldala is!