Ha szeretne weboldalával jobb helyezést elérni a keresők természetes találatai között egy adott kulcsszóra, akkor Önnek a keresőoptimalizálás szolgáltatásunkat ajánljuk.
Sajnos ma a vállalkozások többsége úgy tekint a SEO-ra (Search Engine Optimization - keresőoptimalizálásra), mint egy felesleges pénzkidobásra, mert nincsen azonnali eredménye. A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség tanácsadói mind ismerik a legújabb trükköket és szabályokat, amelyek alapján saját cégére testreszabott SEO tanulmányt tudunk Önnek átadni, így arra a kulcsszóra, vagy kulcsszavakra optimalizáljuk weboldalát, amelyek a legnagyobb releváns forgalmat hozhatják.
Az elmúlt időszakban szinte az összes általunk keresőoptimalizált weboldal mind a Google kereső organikus találati listájának élén szerepel, melyet csak úgy tudtunk elérni, hogy maradéktalanul betartottuk a Google irányelveit, és nem csak a keresőrobotoknak építettünk weboldalt, mint azt sokan a szakmában helytelenül végzik.
Sok tévhit kering a keresőoptimalizálással kapcsolatban, melyből néhányat szeretnénk máris eloszlatni:
Számos vállalatvezető gondolkodik a következőképpen a SEO-ról:
Érdekességképp cégünk készített a meglévő ügyfeleink adatai alapján egy kimutatást, amelyben azt vizsgáltuk, hogy milyen forgalmi forrásból érkeznek azok a látogatók (pl. közvetlenül beírták a weboldal címét, vagy a Google keresőből, esetleg Google Ads-ből, stb.), akik a legtöbb időt képesek eltölteni a weboldalon, illetve azok, akik a legtöbb oldalletöltést végzik.
A vizsgálat eredménye 100%-osan bebizonyította számunkra, hogy azok a felhasználók, akik egy kulcsszóra keresve találták meg weboldalukat a Google organikus találatai között akár kétszer, vagy háromszor több időt képesek voltak eltölteni a weboldalon, mint a többi felhasználó.
Cégünk négy konstrukcióban kínálja a keresőoptimalizálás szolgáltatását:
A marketing tevékenységek túlnyomó része állandó kiadást jelent a hirdetéskezelés és a folyamatos tartalomgyártás miatt. Egy vállalkozás marketing költségeit úgy érdemes optimalizálni, hogy a lehető legköltséghatékonyabban működjék: tehát arra fordítsunk először anyagi forrásokat, ami arányosan az árához a legnagyobb konverziót, például a legtöbb vásárlót éri el.
Hosszútávú, biztos látogatószerzés organikusan
Nem véletlenül került a keresőoptimalizálás (vagyis a SEO) az elmúlt 5-10 évben a webes vállalkozások érdeklődésének középpontjába. Itt is rendszeres munkáról és befektetésről van szó, viszont ideális esetben az optimalizációs munka nagyon sokáig biztos látogatószerzést eredményez.
A Google a minőségi oldalakat helyezi előtérbe
A keresőmotorok (itthon a Google egyeduralkodónak tekinthető) igyekeznek a legrelevánsabb, legjobb minőségű oldalt előtérbe helyezni. Mivel algoritmusok állítják össze a listát, így csak egy becslést látunk, amikor egy kulcsszóra keresünk: a sorrend a kereső elképzelése arról, hogy melyik oldalak a leghasznosabbak számunkra. A keresőoptimalizáció lényege, hogy oldalunk értékesnek tűnjön a legfontosabb kulcsszavaira. Ezáltal előrébb kerül a találati listán.
Organikus eredmények, releváns és érdeklődő felhasználók
A keresőből érkező látogatók rendszerint igen értékesek: míg a rosszul optimalizált hirdetésekből igen sokszor olyan látogatót kapunk, aki aztán nem tér vissza, nem vásárol, addig a jól keresőoptimalizált oldalra eleve olyan felhasználók bukkannak majd, akik kifejezetten az adott téma iránt érdeklődnek. A felmérések alapján az első három találati hely az összes kattintás több mint 62%-át viszi el, s ennek 50%-a az első helyezetté.
SEO tapasztalat nélkül akár ki is tilthatja a weboldalt a Google
Nem véletlen ezért, hogy sok esetben nagyon komoly erőforrásokat igénylő harc alakul ki a fontos keresőszavak körül. Ilyen esetben nagyon fontos, hogy szakemberekre bízzuk a keresőmarketinget. Mivel a szabályok megsértésével könnyen büntetésben találhatjuk magunkat (tehát a Google nagyon hátrasorol, sőt lehet, hogy meg sem jeleníti oldalunkat!), ezért érdemes nem magunk belekezdeni a munkába, ha nem tudjuk, pontosan mit csinálunk.
A SEO audit célja, hogy a weboldala keresőoptimalizáláshoz nélkülözhetetlen elemeit megvizsgálja és hiba esetén konkrét javaslatokkal lássa el a weboldal tulajdonost, hogy mit és hogyan kell annak érdekében javítani, hogy a keresőoptimalizáció megvalósulhasson.
Lássuk, mely elemek vizsgálatát végezzük el egy SEO audit során:
Miért fontos a SEO audit?
A SEO auditot úgy érdemes értelmezni, mint amikor az autót elvisszük vizsgáztatni. Amennyiben mindent rendben találnak a szerelők a kocsival, megkapjuk az érvényes zöld kártyát, s mehetünk vele a forgalomba.
A SEO audit pedig e példa kapcsán a weboldal vizsgáztatása. Amennyiben találunk valamilyen technikai, tartalmi, vagy felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos hibát, arra úgy érdemes tekinteni, mintha érvénytelen zöld kártyával lenne fent a weboldal az interneten.
Érvénytelen zöldkártya esetén olyan problémák adódhatnak, amikor például a konkurencia elkezd fejleszteni, így a felhasználók inkább az ő oldalát fogják látogatni, mert például elérhető tabletről és mobilról is a felület, nem pedig csak PC-ről. Jobbak a szűrési feltételek, könnyebb a navigáció az oldalon, jobb minőségűek a képek és videók, több termékleírás található vagy épp olyan kényelmi funkciók vannak, mint például a szállítási nap kiválasztása.
Mi történik, ha elmarad a SEO audit?
Amennyiben nem kap egy weboldal legalább éves szinten egy erős SEO auditot, annak olyan végzetes következményei lehetnek, mint például:
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy egy rozoga, régi és évek óta nem fejlesztett-frissített weboldallal próbálunk versenyezni egy olyan szférában, ahol a többi cég gyakran milliós tételeket költ el arra, hogy az oldala 100%-osan megfeleljen a kor jelenlegi elvárásainak.
Amennyiben továbbra is egy rozoga webes felületre szeretnénk invitálni a felhasználókat egy olyan környezetben, ahol a konkurens cégeknek modern weboldala van, az olyan lesz, mintha Zsigulival próbálnánk versenyezni Tesla kamionok ellen. Ezért érdemes a hirdetések kidolgozása előtt egy teljes SEO auditot kérni, hiszen egy elavult oldalt nehezebb hirdetni - és nem sok értelme van anyagi szempontból -, mint egy modern és naprakész weboldalt.
Egy weboldalra úgy érdemes tekinteni, mint egy internetes névjegykártyára, ahol megtaláljuk a legfontosabb információkat egy cégről vagy személyről. Nézzük meg, mely tényezők miatt hívják a szakemberek úgy ezeket a weboldalakat, hogy “jól meg lett SEO-zva”:
Melyek a jó SEO-val rendelkező webáruház ismérvei?
Egy webáruház esetében a fent említett pontokon kívül még rengeteg tényező van, ami arról árulkodik, hogy a webmesterek nem bízzák a véletlenre a keresőoptimalizálást:
Leggyakoribb keresőoptimalizálási feladatok, amire a legtöbb vállalatvezető nemet mond
A keresőoptimalizálásnak több fokozata van: alap, haladó és luxus. Az alap természetesen a lehető legkevesebb fejlesztéssel jár, így minimális javulás várható a SERP-eken az adott kulcsszavakra. Amit itthon a legtöbb vállalkozás kérni szokott, az a haladó SEO, amely felhozza a weboldalt a jelenlegi technikai színvonalra, de nem fogja beemelni az oldalt a luxus site-ok közé. Amit a legtöbb itthoni vállalkozó nem szeret megvalósítani, azok általában a luxus elképzelések, amelyeket ha lefejlesztetne, akkor csak úgy szárnyalna a weboldala a magyar cégek felett.
Itthon nagyítóval kell keresni azokat az oldalakat, amelyek használják például a Material Dizájn alapelveit, pedig nem nehéz ezt sem megtanulni, és óriásit tud dobni minden típusú webes felületen. Nyilván meg kell fizetni az árát, de megéri, mert egy letisztult és minden méretű képernyőn tökéletes felhasználói élményt fog nyújtani a webes felület.
A termékoldalakon egyes luxus webáruházak már videókat és különféle alkatú modelleket használnak, hogy a látogató lássa az adott terméket több méretben vagy formában is. A magyar oldalakon továbbra sem látunk sok infográfot, pedig SEO szempontból ezek aranyat érnek, és csak úgy vonzzák a felhasználókat. Cégünk nemcsak az alap és haladó SEO feladatokat tudja ellátni, de sokéves tapasztalata van a luxus funkciók kivitelezésében is.
Bízza keresőoptimalizálását profi szakemberekre! Kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség egyedi ajánlatát még ma cége SEO feladatainak megtervezésére, hogy a Google kereső organikus találati listájának elejére tudjon felkerülni az Ön céges weboldala is!