Konkurencia elemzés

Az egyik legalapvetőbb hibának tekinthető a KKV és multi szektorban is, ha a konkurenciát ellenfélnek, mi több ellenségnek tekintjük, és hajlandóságot se mutatunk arra, hogy megismerjük stratégiájukat, ezzel pedig saját lehetőségeinktől is könnyedén lemondunk, holott mindig marad egy rés, amit a konkurencia nem használ ki megfelelően.

A konkurencia tevékenységének pontos megismerése a saját vállalat fejlődésének és eredményességének a kulcsa, és ugyanúgy igaz ez az offline területre, mint az online világban.

Sőt! Nyugodtan kijelenthetjük, mivel ma már szinte az összes ipari ágazat képviselteti magát a weben, így a verseny szinte kizárólag erre a területre korlátozódik.

Ezért a konkurencia elemzés mára olyan kiemelt része lett a marketing eszköztáraknak, amivel feltétlen élnie kell Önnek is!

Egyszerűen elengedhetetlen, hogy ne legyen a vállalati stratégia része, hiszen ahogyan Ön is folyamatosan cége fejlődésén dolgozik, ugyanúgy a konkurensek is, ez a webes megjelenésben pedig hatványozottan felértékelődik.

Konkurencia elemzésnél a Google találati lista elején megtalálható konkurens weboldalak keresőoptimalizáltsága alapján „ítélkezni” csak óvatosan lehet, annak ellenére, hogy a Google zászlajára tűzte a felhasználói élmény, a minőség, valamint a hasznosság elvét, még mindig előfordul néhány esetben, hogy egy sokkal alacsonyabb színvonalú oldalt jelenít meg, mint az Ön weboldala.

Ebben az esetben egy meglehetősen összetett folyamat részesei vagyunk, ugyanis a Google a találati lista összeállításakor több mint kétszáz tényezőt vesz figyelembe, a webhely sebességétől kezdve a domain életkoráig, emellett egy random faktor is közrejátszik.

Ezért konkurencia elemzésnél érdemes csupán egy vagy két konkurens weboldalra helyezni a fókuszt, azokra, amelyekkel Ön is azonos közönséget céloz meg.

Vegyük sorra konkurencia elemzés technikai lépéseit:

1. Linkprofil elemzés:

  • a versenytársak oldalaira mutató külső linkek
    • mennyisége
    • minősége
    • relevanciája
  • versenytársak oldalainak belső linkstruktúrája
  • versenytársak oldalairól kifelé mutató linkek
    • mennyisége
    • minősége
    • relevanciája
  • horgonyszövegek feltérképezése


2. Kulcsszavak elemzése

  • legfontosabb kulcsszavak helyezésének összehasonlítása a versenytárs helyezésével


3. Weboldal elemzése

  • versenytárs weboldalának becsült forgalma/látogatottsága
  • versenytárs weboldalának szerkezeti elemzése
  • versenytárs weboldalának értékei:
    • Domain életkora 
    • Domain Authority (DA) érték
    • Page Authority (PA) érték
    • Indexelt oldalak száma a Google.hu-ban
    • Alexa Rank


4. Konkrét javaslatok az értékek és a minőség javítására

Szívesen megismerné a legnagyobb konkurens weboldalának titkát? Mi megfejtjük Önnek!