A Youtube viszonylag gyorsan vált a világ legnagyobb videómegosztó portáljává, mely számos előnyt kínál a hirdetők számára. Az egyik legnagyobb előnye, hogy nagyszámú felhasználó elérésére képes. Napi szinten több száz millió egyedi felhasználó keresi fel a Youtube.com oldalt azért, hogy videót töltsön fel vagy videókat nézzen meg.
A Youtube hirdetéskezelőjében kétféleképpen célozhatunk:
Ebből a rövid listából is jól látszik, hogy a YouTube hirdetési rendszerében egyaránt van lehetőségünk demográfiai csoportokat, érdeklődési köröket, elhelyezéseket és remarketing listát is megcélozni. Ez azért nagyon kedvező hirdetési rendszer, mert így külön lehet válogatni a különféle marketing kampányokat legyen az egy termékekkel kapcsolatos promóció, egy látogatottság-növelő kampány, egy brandépítési terv vagy egy szezonális akció.
Az aukciós hirdetésekre a Google Ads rendszerből ugyanúgy tehetünk ajánlatokat, mint bármely más oldalra. Az aukciós hirdetések esetében mindig azt a legalacsonyabb összeget kell kifizetni, amely ahhoz szükséges, hogy megelőzzük az Ön hirdetését követő hirdetőt.
A foglalás alapú hirdetéseket azoknak ajánljuk, akik szeretnének megjelenni egy meghatározott időben és fix árat szeretnének fizetni.
Amennyiben be van kapcsolva a videó bevételszerzési opció, abban az esetben több típusú hirdetést is megjeleníthetünk a YouTube rendszerében a videók körül:
A világ legnagyobb videomegosztója 2005 legvégén indult, és alig kellett hozzá fél év, hogy máris a Google másfél milliárd dollárnál is többet ajánljon érte.
Végül a keresőóriás bekebelezte az oldalt, azonban sokáig csak kiadást termelt a YouTube: nem volt olyan hirdetési modell, amely képes lett volna kitermelni a rendkívüli erőforrásigényét a videomegosztónak, ahová másodpercenként százasával töltik fel a videókat a felhasználók. A Google azonban az AdSense–Ads párossal nemcsak az internetes hirdetés egyik legfontosabb szereplője, de alapvetően a szabályok meghatározója is: elterjesztette a kattintás alapú elszámolást, amely lehetővé teszi, hogy csak azokért a felhasználókért fizessünk, akik valóban meg is nézik a weblapunkat.
Ezt a rendszert fejlesztették tovább és egészítették ki úgy, hogy a YouTube számára is jövedelmező legyen. A videók mellett, valamint a videók felületén megjelenő hirdetések sikeresek lettek: nemcsak fenntarthatóvá tették az oldalt, de elnyerték a hirdetők bizalmát is. Egy kutatás szerint a magyar internetezők 92%-a ismeri, használja a YouTube-ot – ez kiemelkedő szám, csak a Google (98%) és a Facebook (94%) márkanevek előzik meg. Ráadásul a hirdetéseket is sokan észreveszik: a videó alatt megjelenő csíkra a megkérdezettek 44%-a emlékezett, 29% pedig találkozott videóhirdetéssel is (ez a megnézni kívánt videó előtt megjelenő néhány másodperces spot).
A magyar YouTube-felhasználók 21%-a a jobb oszlop tetején megjelenő hirdetésre is emlékezett. Ráadásul nagyjából minden második megkérdezett valamilyen módon érdeklődött is a hirdetés iránt: nem mindenki kattintott rá, hiszen 18% később (a videó után) nézi meg az oldalt, 12% pedig rákeres.
Az egyik leglátogatottabb oldalról van szó az egész weben, mégis költséghatékonyan, akár néhány tízezer forintból is komoly kampányt lehet indítani rajta, ahol specifikálhatjuk, hogy kiket akarunk elérni: nem csupán beszélt nyelvre, de életkorra, látogatói szokásokra is szűkíthetjük a kört.
Azoknál jelenik meg a hirdetésünk, akik a valódi célközönségünk. Mivel egy szokatlan és újszerű hirdetési modellről van szó, így a reklámvakság egyáltalán nem elterjedt a YouTube-hirdetések kapcsán.
A hagyományos számítógépet kezelő felhasználók között rengeteg olyan van, aki Opera böngészőt használ vagy valamilyen chromium-alapú alternatívát, amelyekbe vagy bele van építve az Adblocker funkció, vagy egy bővítmény segítségével lehet elérni azt, hogy ne jelenjenek meg a hirdetések.
Az okostelefonok megjelenése előtt ez elég nagy port kavart a keresőmarketing területén, hiszen azok a userek, akik csak PC-t használnak, s be van kapcsolva náluk az Adblocker, sosem találkoznak reklámokkal. Az okostelefonok megjelenése azonban visszaszorította ezt a trendet, mert az alkalmazáson belüli reklámokat már nem lehet egy ilyen könnyű, böngészőből elérhető Adblockerrel letiltani, csak egy harmadik féltől származó, általában fizetős alkalmazás segítségével, amelyet sokan nem vesznek meg.
Ennek eredményeképp továbbra is a mobilon elérhető reklámokat látják a legtöbben, hiszen ott igen kellemetlen felhasználói élményt nyújt az, ha böngészőben nyitjuk meg a youtube.com weboldalt, nem pedig a letölthető alkalmazást használjuk.
A kényelem tehát nagy úr, így aki mobilon nézi a YouTube ingyenes felületét, az mindig fog találkozni reklámokkal. A PC felhasználók között pedig sokaknak van okostelefonja, így ők is látnak már reklámokat.
Miért válassza a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget?
Youtube-os hirdetéseket bárki tud készíteni, ám a hirdetések optimalizálása nehéz feladat. Ebben szeretnénk az Ön segítségére lenni. Gyakorlott tanácsadóink több éves tapasztalattal állnak rendelkezésére, hogy hirdetései minél több releváns látogatót hozzanak honlapjára, a lehető legalacsonyabb kattintási árakon.
Ön elmondja mi a célja a hirdetésekkel, mi pedig megvalósítjuk!
A megfelelő YouTube kampány beállításához kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség szakértői csapatának segítségét!