Tartalomírás

A honlapkészítő vállalkozások és a reklámügynökségek is nagyon gyakran kihagynak a szolgáltatási csomagjukból valami nagyon fontos tényezőt, amely nélkül a legszebb weboldal és a legjobb termék sem lesz eladható: ez a tartalom.

Miközben a Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a weblap tartalmának minőségére, sokan megfeledkeznek róla, hogy e témakörben a majdnem elég jó úgy viszonyul a kitűnőhöz, mint a szentjánosbogár fénye a villámláséhoz.

Az online tartalomfejlesztés nehéz téma, hiszen külön szakma, ráadásul tehetség alapú szolgáltatásról van szó. Míg a keresőmarketing többi területe kitűnően megtanulható, addig a szövegírás esetében - bár sok gyakorlással jobb lesz - többnyire csak a tehetség, az elhivatottság és az a bizonyos írói véna számít, hiszen csak így lehet eredeti szövegeket írni.
 

A webes szövegíró nem ugyanaz, mint egy újságíró

A jó szövegíró igen gyakran újságíró, de nem minden újságíró lesz jó webes tartalomíró: a különbség ugyanis nagyon nagy.

Webes felületre más dinamikával kell írni, más a megfelelő mondatok és bekezdések hossza, ráadásul a kulcsszavak kezelése sokkal fontosabb, mint a hagyományos cikkírásban. A megfelelő webes szövegírót ezért online marketinges támogatja, illetve ismeri a keresőoptimalizálás alapjait is.

A keresőmarketing nem teljes szakszerű szövegírás nélkül, de a szövegírás önmagában is kevés ahhoz, hogy jobb helyezéseket érjen el egy weboldal. Honlapunk megfelelő szövegekkel való feltöltése azonban nem csupán azért fontos, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőben: ne feledjük, hogy a látogatóknak készítjük a lapot!

Egy megfelelő szöveg növeli a konverziót: a felhasználó szívesebben marad az oldalon, könnyebben vásárol, többen iratkoznak fel a frissítéseinkre és így tovább.

A Google 2012-es algoritmus frissítéseivel világossá tette, hogy a tartalommarketing központi fontosságú.
 

Nemcsak a Google szereti az egyedi tartalmakat, hanem a felhasználók is

Azok a weboldalak, amelyek komolyan foglalkoznak bizonyos témákkal, s nem restek akár kutatásokat is kitenni egy-egy témával kapcsolatban, azok sokkal megbízhatóbbak lesznek a Google szemében. Ez azért lehet, mert senki sem szereti az 500 karakteres, tipikus sales szövegeket, hiszen azokból van elég a tévében vagy a rádióban.

Az emberek szeretik a mélységekbe menő, hosszú, akár 10 - 20 ezer karakteres olvasmányokat, összefoglalókat, kutatási eredményeket, hiszen ezek egyedi, értékes és valószínűleg új és hasznos információkkal vannak tele.

Mivel az emberek a hosszabb szövegeket preferálják, így érdemes ezt kihasználni, hiszen egy 20.000 karakteres szövegben már elég részletesen lehet tárgyalni egy-egy témát.
 

A vállalati blog is a tartalomírás része

Egyre több itthoni vállalat kezd el blogot írni, hiszen ez egy olyan szöveges-képes-videós-inforgráfos része a weboldalnak vagy webáruháznak, ahol rengeteg releváns kulcsszót és kulcskifejezést lehet a szövegekbe beépíteni.

Nem érdemes 12 egy tucat szövegeket írni a vállalati blogba, mert akkor a Google-ön kívül senki sem fogja elolvasni őket, hiszen a legtöbb ilyen gagyi szöveg megtalálható a legtöbb online magazin bugyuta rovataiban.

Amennyiben nincs a vállalatnál profi webes szövegíró, tartalomíró vagy webes szövegszerkesztő, mindenképpen érdemes felkeresni egy SEO-SEM ügynökséget, hiszen náluk mindig vannak magasan képzett, általában magyar - idegen nyelv, történelem, irodalomtudomány szakon végzett írók, akik profi szinten űzik a webes szövegírás művészetét.

Milyen előnnyel jár, ha kihasználjuk a tartalomírásban rejlő lehetőségeket?

  • A minőségi tartalom igényes felhasználókat vonz a weboldalunkra.
  • Ezeket a usereket érdekli a vállalat tevékenységi köre, így potenciális vásárlókká válhatnak.
  • Egy értékes és hasznos tartalmat többen fognak megosztani a közösségi média oldalakon, így a jól megírt szövegek a vállalat ismertségét is növelik az internetezők körében.

Nemcsak le lehet maradni pongyola tartalommal, de teljesen el is lehet veszni a webvilágban. Éppen ezért javasoljuk, hogy válasszon professzionális tartalomfejlesztőt!

Ügynökségünk vállalja magyar, angol, német, román és orosz nyelvű tartalmak készítését.

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram