Linképítés

A keresőoptimalizálás onsite és offsite részre bontható. Az onsite a honlapon belüli, míg az offsite a honlapon kívüli optimalizálásról szól. A honlapon kívüli optimalizálás egyik fő eszköze a linképítés.

A linképítést sokan lebecsülik, míg mások haszontalannak, pénz kidobásnak tartják. Azonban, hogy ha szeretnénk jó helyezéseket elérni a keresőkben, akkor szükségünk van linkekre. A keresőmotorok szemében a linkek szavazatokat jelentenek.

Minél több „szavazatunk” van, annál relevánsabbnak tekintik a keresők az oldalunkat. Azonban nem mindegy, hogy a linkek milyen oldalakról mutatnak weblapunkra, milyen linkszöveget tartalmaznak, stb.

 

A minőségi linkek az igazi titka a hatékony linképítésnek

A minőségi linkeknek számos ismérvük van. Nem mindegy, hogy a kitett linkek milyen oldalra kerülnek, milyen egyéb tartalom van mellettük és az sem mindegy, hogy milyen időközönként helyezünk el linkeket. A Google a linképítést, ahogy a keresőoptimalizálást sem szereti, ugyanis ezek az algoritmusát szeretnék befolyásolni.

A Google figyelemmel kíséri az oldal változásait, így fontos, hogy a linképítés minél természetesebbnek hasson. A linkek változatos linkszöveggel és leírással, minél többféle oldalra kerüljenek elhelyezésre.

Mire figyelünk a linkmarketing során?

A linkeket:

  • többféle, minimum 600-1000 karakteres szöveggel
  • többféle verzióban
  • többféle a Google szempontjából is erős oldalra (magas DA szám)
  • honlapjával megegyező nyelvű oldalra

tesszük ki.

 

Linkkatalógusok VS linkfarmok

Sokan, tévesen összekeverik a linkfarmokat a linkkatalógusokkal és e miatt nem ajánlják őket linképítésre. Az igazság az, hogy a linkfarmok olyan gyűjtemények voltak, melyekben vegyesen szerepeltek a különféle témájú oldalak. Mivel a linkek minőségénél fontos tényező a link szövegkörnyezete, így a linkfarmok nem sokat értek.

A linkkatalógusokban a linkek témánként kerülnek elhelyezésre, ezért a szövegkörnyezetükben is a linkszöveghez hasonló tartalom található. Így a mostani linkkatalógusokat nyugodt szívvel ajánljuk linképítéshez.

Milyen eredményekre számíthat?

Sok tévhit terjed a linképítésről, amit nem árt tisztázni. A legtöbb cég úgy adja el ezt a szolgáltatást, hogy a linképítés hatására több ezer látogató fog érkezni a linkelt oldalra. Ez azonban korántsem igaz, illetve nem pontos ez a megfogalmazás. A legtöbb linkkatalógus viszonylag csekély látogató bázissal rendelkezik, így forgalomnövekedésre nem számíthatunk a katalógusokból. A linképítés főként a keresőknek szól. Minél több jó minőségű link mutat az Ön oldalára, annál előrébb kerül a keresőkben.

Természetesen csak linképítéssel nem érhető el ugyanolyan eredmény, mint ha a linképtést onsite keresőoptimalizálással együtt végezzük.

A linképítés hatására a honlap előrébb kerül a keresőkben a megadott kulcsszavakra, ami miatt egyre többen találják majd meg oldalát. Ez az, ami miatt valójában nőni fog a honlapra érkező látogatók száma.

Miért a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget válassza?

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Tapasztalt szakembereink több éve foglalkoznak linképítéssel és folyamatosan figyelik a legfrissebb trendeket, így biztos lehet benne, hogy oldalára csakis minőségi linkeket helyezünk el.

Válassza linképítési szolgáltatásunkat, ha:

  • előbbre szeretne kerülni a Google keresőben
  • nemcsak katalógus linkeket szeretne kapni
  • ha ellenőrizhető fájlban szeretné megtekinteni a kitett linkeket linkje csak olyan katalógusokba és egyéb oldalakra kerül kihelyezésre, mely tartalma szorosan kapcsolódik a honlapjáéhoz

Ügynökségünknél Ön kizárólag a kihelyezett linkek után fizet, melyekre 3 hónap garanciát vállalunk. Hogyha a 3 hónap alatt az általunk kiajánlott oldalról eltűnik az Ön linkje, azt díjmentesen pótoljuk egy ugyan olyan erősségű linkkel.

 

A linképítésről / linkmarketingről bővebben

Az elmúlt pár év a linkmarketingé volt, amely azonban nagyon átalakult 2013-ra. Alapvetően a keresők, így a Google is többek között az alapján igyekszik megállapítani, hogy milyen értékes egy oldal, hogy megnézi, hányan hivatkoznak rá. Hangsúlyos az, hogy „többek között”.

Tíz éve szinte csak ez volt fontos tényező, mára viszont nem a külső linkek száma, hanem a minősége és természetessége számít.

A Google nem engedélyezi, hogy teleszórjuk saját oldalunk linkjével a webet, ezért a professzionális linképítés jóval több, mint katalógusokba való regisztrálás és linkbeküldés – a jó linképítő modellezi a természetes linképülést, emellett pedig folyamatosan monitorozza és elemzi weblapunk megjelenő külső linkjeit.

Nagyon sokan több száz linkfarmon jelenítik meg néhány nap alatt új weboldaluk linkjét, pedig ezért akár büntetésbe is kerülhet az oldal, amely sok esetben a végét is jelenti.

A helyes megoldás a tudatos, szakértőkkel végzett linkmarketing. Nagyon fontos, hogy az oldalunk hitelesnek tűnjék, illetve erőt kapjon más lapoktól, de figyelni kell, hogy releváns kontextusban jelenjék meg. Tehát megfelelő szövegkörnyezetben és lehetőleg kapcsolódó témakörű oldalakról kell linkeket szerezni, méghozzá lehetőleg nem túl gyorsan és egyszerre nem túl sokat.

Az sem hagyható figyelmen kívül, hogy a linkmarketing célja kettős: egyrészt segít jobb pozícióba hozni weblapunkat a keresők találati listáján, másrészt pedig forgalmat is generálhatunk velük, hiszen a látogatott oldalakra kikerült linkek révén új érdeklődők találnak lapunkra.

Ez egy összetett feladat, de még mindig nagyon hatékony. A linképítés önmagában még nem elég, az online marketing, így a keresőmarketing egy részterülete csupán, de nélküle rendkívül nehéz jó eredményeket elérni. Előnye, hogy viszonylag gyorsan látványos sikereket érhetünk el vele, de ezek tartósságához szükség van egy komplett marketingcsomagra.

Éppen ezért érdemes profi ügynökséggel dolgozni, amely ajánlatának része a linképítés is. Így olyan teljes csomagba illeszthető be a linképítés, amiben biztosan pozitív eredmény, nem pedig kárt fog jelenteni a linkmarketing. Forduljon szakemberhez, ha oldalának linkekre van szüksége!