Linképítés

A keresőoptimalizálás onsite és offsite részre bontható. Az onsite a honlapon belüli, míg az offsite a honlapon kívüli optimalizálásról szól. A honlapon kívüli optimalizálás egyik fő eszköze a linképítés.

A linképítést sokan alábecsülik, míg mások haszontalannak, pénzkidobásnak tartják. Azonban, hogyha jó helyezéseket szeretnénk elérni a keresőkben, akkor szükségünk van linkekre. A keresőmotorok szemében a linkek szavazatokat jelentenek.

Minél több „szavazatunk” van, annál relevánsabbnak tekintik a keresők az oldalunkat. Azonban nem mindegy, hogy a linkek milyen oldalakról mutatnak weblapunkra, milyen linkszöveget tartalmaznak, stb.
 

A minőségi linkek az igazi titka a hatékony linképítésnek

A minőségi linkeknek számos ismérve van. Nem mindegy, hogy a kitett linkek milyen weboldalra kerülnek fel, milyen egyéb tartalom van mellettük és az sem mindegy, hogy milyen időközönként helyezünk el linkeket. A Google a linképítést, ahogy a keresőoptimalizálást sem szereti, ugyanis ezek az algoritmusát szeretnék befolyásolni.

A Google figyelemmel kíséri az oldal változásait, így fontos, hogy a linképítés minél természetesebbnek hasson. A linkek változatos linkszöveggel és leírással, minél többféle, de releváns tartalommal rendelkező oldalra kerüljenek elhelyezésre.
 

Mire figyelünk a linkmarketing során?

A linkeket:
 
  • többféle, minimum 3.000-20.000 karakteres szöveggel
  • többféle verzióban
  • többféle, a Google szempontjából is erős oldalra (magas DA szám)
  • honlapjával megegyező nyelvű oldalra
tesszük ki.

A linkkatalógusok és linkfarmok ideje már lejárt

Sokan tévesen összekeverik a linkfarmokat a linkkatalógusokkal és emiatt nem ajánlják őket linképítésre. Az igazság az, hogy a linkfarmok olyan gyűjtemények voltak, amelyekben vegyesen szerepeltek a különféle témájú oldalak. Mivel a linkek minőségénél fontos tényező a link szövegkörnyezete, így a linkfarmok nem sokat értek.

A linkkatalógusokban a linkek ugyan témánként kerülnek elhelyezésre, ezért a szövegkörnyezetükben is a linkszöveghez hasonló tartalom található. Ez továbbra is elavult módszernek minősül, így a mostani linkkatalógusokat sem ajánljuk linképítéshez.

Milyen eredményekre számíthat?

Sok tévhit terjed a linképítésről, amit nem árt tisztázni. A legtöbb cég úgy adja el ezt a szolgáltatást, hogy a linképítés hatására több ezer látogató fog érkezni a linkelt oldalra. Ez azonban korántsem igaz, illetve nem pontos ez a megfogalmazás. A legtöbb linkkatalógus viszonylag csekély látogató bázissal rendelkezik, így forgalomnövekedésre nem számíthatunk a katalógusokból. A linképítés főként a keresőknek szól. Minél több jó minőségű link mutat az Ön oldalára, annál előrébb kerül a keresőkben.

Természetesen csak linképítéssel nem érhető el ugyanolyan eredmény, mintha a linképítést onsite keresőoptimalizálással együtt végezzük.

A linképítés hatására a honlap előrébb kerül a keresőkben a megadott kulcsszavakra, ami miatt egyre többen találják majd meg az Ön oldalát. Ez az, ami miatt valójában nőni fog a honlapra érkező látogatók száma.

Miért a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget válassza?

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Tapasztalt szakembereink több éve foglalkoznak linképítéssel és folyamatosan figyelik az algoritmus változásokat, így biztos lehet benne, hogy az Ön weboldalához csakis minőségi és erős linkeket helyezünk el az interneten, amelyek maximálisan megfelelnek az aktuális trendeknek. Válassza linképítési szolgáltatásunkat, ha:
 
  • előbbre szeretne kerülni a Google keresőben
  • nem használhatatlan katalógus linkeket szeretne kapni, hanem erős, PR cikkes linkeket, amelyek nemcsak "linkerőt", de valós látogatókat is irányíthatnak oldalára
  • ellenőrizhető fájlban szeretné megtekinteni a kitett linkeket és szeretné nyomon követni a hónapról-hónapra történő pozícióváltozást is
  • azt szeretné, hogy linkje csak olyan oldalakra kerül kihelyezésre, mely tartalma szorosan kapcsolódik a honlapjáéhoz
Ügynökségünknél Ön kizárólag a kihelyezett linkek után fizet, melyekre 1 év garanciát vállalunk. Hogyha az 1 év alatt az általunk kiajánlott oldalról eltűnik az Ön linkje, azt díjmentesen pótoljuk egy ugyanolyan erősségű linkkel.
 

A linképítésről / linkmarketingről bővebben

Az elmúlt években a linkmarketing gyökeresen megváltozott. Alapvetően a keresők, így a Google is többek között az alapján igyekszik megállapítani, hogy milyen értékes egy oldal, hogy megnézi, hányan hivatkoznak rá. Hangsúlyos az, hogy „többek között”.

Tíz éve szinte csak ez volt fontos tényező, mára viszont nem a külső linkek száma, hanem a minősége és természetessége számít.

A Google nem engedélyezi, hogy teleszórjuk saját oldalunk linkjével a webet, ezért a professzionális linképítés jóval több, mint katalógusokba való regisztrálás és linkbeküldés – a jó linképítő modellezi a természetes linképítést, emellett pedig folyamatosan monitorozza és elemzi weblapunk megjelenő külső linkjeit.

Nagyon sokan több száz linkfarmon jelenítik meg néhány nap alatt új weboldaluk linkjét, pedig ezért akár büntetésbe is kerülhet az oldal, amely sok esetben a végét is jelenti.

A helyes megoldás a tudatos, tapasztalt szakértőkkel végzett linkmarketing. Nagyon fontos, hogy az oldalunk hitelesnek tűnjön, illetve erőt kapjon más lapoktól, de figyelni kell arra is, hogy releváns kontextusban jelenjen meg. Tehát megfelelő szövegkörnyezetben és lehetőleg kapcsolódó témakörű oldalakról kell linkeket szerezni, méghozzá lehetőleg nem túl gyorsan és egyszerre nem túl sokat.

Az sem hagyható figyelmen kívül, hogy a linkmarketing célja kettős: egyrészt segít jobb pozícióba hozni weblapunkat a keresők találati listáján, másrészt pedig forgalmat is generálhatunk velük, hiszen a látogatott oldalakra kikerült linkek révén új érdeklődők találnak lapunkra.

Ez egy összetett feladat, de még mindig nagyon hatékony. A linképítés önmagában még nem elég, kell a keresőmarketing egy részterülete, az online marketing is, mely nélkül rendkívül nehéz jó eredményeket elérni. Előnye, hogy viszonylag gyorsan látványos sikereket érhetünk el vele, de ezek tartósságához szükség van egy komplett marketing csomagra.

Éppen ezért érdemes profi ügynökséggel dolgozni, amely ajánlatának része a linképítés is. Így olyan teljes csomagba illeszthető be a linképítés, amiben biztosan pozitív lesz az eredmény, nem pedig az oldal kárára megy a linkmarketing. Forduljon szakemberhez, ha oldalának linkekre van szüksége!
 

Hogy néz ki 2020-ban a gyakorlatban a linképítés?

Mivel a linképítést egy keresőoptimalizálási csomag részeként ajánljuk az ügyfeleinknek, így fontos kiemelni, hogy pontosan milyen folyamatok zajlanak a linképítés előtt, alatt és után. Nézzük meg, hogyan történik 2020-ban a linképítés a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségnél!

Linképítés előtti teendők

SEO audit


A SEO auditot egy weboldal esetében úgy érdemes felfogni, mintha vizsgáztatni vinnénk az autónkat. A műhelyben megnézik, hogy rendesen működik-e az autónk, s ha minden megfelel, akkor forgalomba engedik a kocsit, hiszen nem veszélyezteti a forgalomban lévő többi gépjárművet és gyalogost. Viszont ha valami baj van vele, akkor azt meg kell javíttatni, különben nem használhatjuk, mert ezzel balesetet okozhatunk a közutakon.

Egy weboldal esetében a SEO audit során a szakemberek a következő dolgokat vizsgálják meg például:
 
  • Milyen alapokon áll a weboldal?
    • Elég gyors?
    • Biztonságos és jogszerű?
    • Milyen gyorsan reagál a problémákra a weboldalt üzemeltető informatikai csapat?
  • Milyen felhasználói élményt nyújt a weboldal?
    • Lehet rajta rendesen navigálni a menüben?
    • Könnyű az oldalon a funkciók (szűrők, validált űrlapok, stb.) kezelése?
    • Nem okoz fennakadást a termékek közötti válogatás?
  • Mennyire korszerű a weboldal?
    • Rendszeresen karban tartják a szervert?
    • Milyen belső rendszerben fut a weboldal? Ez mennyire korszerű?
    • Reszponzív az oldal?
    • Használja a legutolsó stilisztikai megoldásokat (pl.:Material Dizájn)?
  • Milyen technikai hibák vannak a weboldalon?
    • Nem működik a szűrő?
    • Nem lehet e-mailt küldeni?
    • Nem lehet okostelefonon használni rendesen a weboldalt?
  • Hol lehetne fejleszteni a weboldalon ahhoz, hogy jobb legyen a kiszolgálás illetve a felhasználói élmény?
    • Korszerűbb informatikai megoldásra való átállás
    • Dizájn csere
    • Funkciók felülvizsgálata, kényelmi funkciók összegyűjtése
    • Vásárlói / felhasználói visszajelzések figyelembe vétele, stb.

Egy SEO audit során általában a következő problémák szoktak előkerülni például:
 
  • Lassú az oldal.
  • Nem felhasználóbarát a menüszerkezet.
  • Nincsenek validált mezők a formokon, adatlapokon.
  • Nem reszponzív az oldal.
  • Elavult a dizájn, nem használ Material Dizájnt az oldal.
  • Nincs HTTPS, SSL (biztonság).
  • Nem működnek a szűrési feltételek.
  • Nem lehet sorba rendezni a kínálatban szereplő termékeket.
  • Nem töltenek be a termékképek.
  • Nincs szinkronban a webes felület az adatbázissal (meg lehet rendelni már eladott termékeket), stb.

SEO audit utáni fejlesztések, javítások

A felmerült hibák kijavításában vérzik el rengeteg cég, hiszen ilyenkor csak azt látják a tulajdonosok, hogy költenek az informatikai fejlesztésekre, de a vásárlók száma továbbra is változatlan.

A legrosszabb az egészben az, hogy a legtöbb olyan weboldal, amely több látogatót szeretne gyűjteni, szinte fényévekkel le van maradva a konkurensekhez képest, így a SEO audit során megállapított informatikai fejlesztések száma nagy, illetve a hibák kijavítása pedig beletelhet akár 3-6 hónapba is.

Az informatikai fejlesztések kijavítása esszenciális ahhoz, hogy egy weboldal sikeresen tudjon működni az interneten. Amennyiben úgy állunk neki a linképítésnek, hogy a visszamutató linkek (backlinkek) egy elavult, rosszul működő weboldalra mutatnak, vajmi kevés esélye lesz annak, hogy aki odakattint, az ott is maradjon.

Ez azért van, mert ha mi nem alkalmazzuk a legmodernebb informatikai fejlesztéseket, akkor majd a konkurencia fogja megnövelni az informatikai fejlesztésekre szánt büdzséjét, s úgy elhúz a mi vállalkozásunk mellett, hogy integetni sem lesz időnk.

Emiatt nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy egy tragacs ladát nagyon nehéz reklámozni Tesla kamionok között. Fel kell emiatt hozni a weboldalt egy modern állapotba, mely segít abban, hogy fel tudja venni a versenyt a konkurencia weboldalaival.


Kulcsszavak, kulcskifejezések kikeresése

A SEO audit, illetve a megállapított informatikai fejlesztések levezénylése során már ismerjük a weboldalt, így könnyen meg tudjuk állapítani azt, hogy mely keresési kifejezések számítanak fontosnak az adott weboldal esetében. Ez csak az egyik oldala a megfelelő kulcsszavak kiválogatásának, hiszen nem szabad elfeledkezni a konkurenciáról sem. Sajnos igen sok cég indít etikátlan marketing kampányokat, amelyek során akár a mi cégünk nevét vagy jelmondatait használják a nagyobb forgalom érdekében.

A kulcsszavak keresése során tehát egyaránt megnézzük az adott weboldalt, illetve a hozzá tartozó konkurens cégek oldalait és marketing kampányait, hirdetéseit és promóciós megjelenéseit is, hiszen csak így kaphatunk teljes képet azokról a fontos kifejezésekről, amikre érdemes támaszkodnunk majd a linképítés során.

A kulcsszavak feltárása után összeszedjük a legfontosabb, fontos, kevésbé fontos, illetve releváns kulcskifejezéseket is, amelyeket arra fogunk felhasználni, hogy a linképítés során a szövegekbe (PR, Sales, Branding, stb.) néhányszor megjelenjenek, lehetőleg úgy, hogy az adott szövegben a kulcsszó vagy kulcskifejezés legyen a fő téma

Linképítésre alkalmas portálok, weboldalak kikeresése

Miután ismerjük a weboldal foglalkozási körét, szövegezési stílusát, ügyfél kommunikációját és marketing céljait, ki tudjuk választani azokat a sokak által látogatott, releváns témájú oldalakat és portálokat, ahova kitesszük majd a cikkeket.

Itt természetesen szorosan együttműködünk az ügyféllel, hiszen nem akarunk olyan weboldalra kitenni szponzorált tartalmakat, amelyekre nem szeretne felkerülni az ügyfél. Tehát ha megtaláltuk a megfelelő portálokat, akkor ezeket elküldjük az ügyfélnek, s csak akkor haladunk tovább, ha megkaptuk a zöld lámpát.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy mivel Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk tagjai kiváló partneri kapcsolatot ápolnak a nagyobb internetes oldalakkal, portálokkal és szaklapokkal, így az ügyfeleinknek egy listát szoktunk átadni, amit igyekszünk a releváns témaköröket felölelő weboldalakkal kitölteni.

A linképítés során itt van nagyon fontos szerepe a SEO-SEM ügynökségnek, hiszen csak úgy, az utcáról nagyon nehéz felkerülni egy nívós, sok látogatóval-olvasóval rendelkező webes felületre. A legtöbb cég ebben a fázisban jön rá arra, hogy miért van szüksége SEO-SEM ügynökségre. Pontosan azért, amit el szeretne érni: azért, hogy nívós oldalakra kerüljenek fel a vállalat visszamutató linkjei.

Linképítéshez szükséges szövegek meghatározása

A legtöbb keresőmarketing ügynökség, ahogy mi is, kiszervezi a szövegírást, hiszen mi főként az ügyfelek webes felületeivel foglalkozunk, s irányítjuk a SEO-SEM feladatokat, hogy hatékonyan és gyorsan tudjunk minden ügyfél megkeresésre reagálni.

Ez azt jelenti, hogyha megvannak a kulcsszavak és kulcskifejezések, tudjuk, hogy milyen oldalon fognak megjelenni a PR cikkek, akkor ezeket az adatokat leadjuk a szövegírónak. Ha szükséges, akkor adunk támpontokat, hogy milyen alcímeket szeretnénk, milyen típusú és hány felsorolást, illetve milyen stílusa legyen a szövegnek, s hány karakter legyen a szöveg. A legtöbb esetben küldünk példa szövegeket is és segédanyagokat is (szakmai cikk esetén), hogy a lehető legpontosabban tudja visszaadni az író azt a stílust és fogalmazási formát, amelyre szükségünk van egy-egy ügyfél megrendelése esetén.

Leadjuk a szövegírónak a megrendelést, s rövidesen meg is kapjuk az elkészült szövegeket, amelyeket mi lektorálunk, s átküldjük az ügyfélnek is, hogy megfelelőek lesznek-e, illetve ha javításra van szükség, akkor azt is lehet ilyenkor jelezni.

Fontos, hogy merjen az ügyfél ellenkezni, vitatkozni, s ha nem tetszik neki valami a szövegben, azt mindenképpen jelezze, hiszen csak így tudjuk biztosítani azt, hogy a PR cikkek a visszamutató linkekkel olyan stílusban jelennek meg, amellyel 100%-ban elégedett az ügyfél.

Nem mindegy például, hogy egyes márkaneveket, termékneveket hogyan ír le az író, mert például ha egy szolgáltatás neve le van védve, azt úgy kell leírni, ahogyan azt a cég levédette.

Vannak olyan esetek is, amikor az ügyfél az első szöveg után rájön, hogy jobb lenne, ha kétszer ilyen hosszúak lennének a szövegek. Ez sem probléma, sőt, ez nagyon jó, hiszen a 2020-as évben az egyik legfontosabb változás az lett a SEO-SEM szakmán belül a linképítésben, hogy a kitett szövegek ne csak 1000-2000 karakteres, semmitmondó tipikus sales szövegek legyenek, hanem hosszú, akár 20.000 karakteres, információval teli, értékes és érdekes írások legyenek, amelyeket meg akarnak majd osztani a felhasználók.


Mi történik a linképítés során?

Ebben a fázisban tehát megkaptuk a kész szövegeket, amelyekben elhelyeztük a vállalat weboldalára mutató linkeket. A szövegekben fontos a link pozíciója és a szövegezése is, így ezekre is nagy hangsúlyt fektetünk. Ezután a megbeszélt portálokhoz eljuttatjuk a szövegeket, s azok az előre egyeztetett időpontokban publikálják a linkeket tartalmazó PR cikkeket.

Linképítés utáni teendők

A szövegek publikálása után folyamatosan vizsgáljuk a weboldallal összekötött analitikai felületeken a linképítés hatékonyságát.

Több adatot is kapunk ilyenkor, ilyenek például:
 
  • Honnan érkeznek új vásárlók?
  • Releváns közönséget talált magának a cikk a portálon?
  • Hányan olvasták el a cikket? (Szerkesztők tudnak ebben segíteni.)
  • Hányan osztották meg a publikált cikket? 
  • Hányan lájkolták a bejegyzést?
  • Milyen forgalomnövekedést okozott a cikk?
  • Megtalálták a cikkben a releváns téma után kereső felhasználók, amit akartak?
  • Milyen kommenteket kapott a cikk?
  • Érdemes lehet-e ezen a portálon több cikket is publikálni, vagy inkább egy újabb helyen kellene próbálkozni?

Tehát folyamatos monitoring alatt tartjuk ilyenkor a weboldalt, hiszen nekünk is érdekünk, hogy azonnal lépjünk, ha valamilyen nem várt problémával kell szembenéznünk. Az esetek többségében nem a problémákkal kell foglalkoznunk inkább, hanem számolgatnunk kell, hogy pontosan hány vásárlót sikerült ezekkel a cikkekkel nyerni, illetve milyen felületeken érdemes még próbálkozni a jövőben, hogy még több felhasználóhoz tudjuk eljuttatni az ügyfél weboldalán lévő információkat.

Ilyenkor egy “mellék” marketing kampány keretein belül megosztjuk a különféle közösségi média oldalakon a cikkeket, így is segítve a linképítést, illetve a brand, a termék vagy a szolgáltatás népszerűsítését is.

Miért nem érdemes egyedül nekivágni a linképítésnek?

Amennyiben van egy weboldalunk, s szeretnénk ha egy-egy szépen megfogalmazott, informatív cikket - amely tartalmazza a fontos visszamutató linkeket - kitenne egy-egy sokak által látogatott portál a rovatai közé, az magánemberként gyakorlatilag lehetetlen.

Miért?

Azért, mert ezt úgy érdemes elképzelni, mintha ismeretség nélkül, nulla referenciával szeretnénk vállalatigazgatói pozícióhoz jutni egy hatalmas multinál. Ez egyszerűen lehetetlen lesz. Hasonló a helyzet az összes jól menő, sokak által látogatott hírportál vagy szakmai blog, fórum esetében is, hiszen annak ellenére, hogy szándékosan kihagynak helyet a szponzorált tartalmaknak a szerkesztők, nem engednek idegen, leinformálhatatlan és ajánló nélküli magánembereknek cikkeket elhelyezni csak úgy.

Ide is ajánlás kell, illetve ilyenkor jön jól a SEM ügynökség, hiszen az egyik legfontosabb feladata a SEO-SEM ügynökségeknek az, hogy kiváló partneri kapcsolatot ápoljanak azokkal a portál tulajdonosokkal és szerkesztőkkel, akik segíthetnek az ügyfeleiknek a szakmai vagy PR cikkek publikálásában.

A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség jó üzleti kapcsolatot ápol a legtöbb itthoni gyakran látogatott és hatalmas felhasználói táborral rendelkező weboldal, portál és szakmai magazin szerkesztőivel, így mi segíteni tudunk abban, hogy a linképítés során a PR cikkek vagy szakmai cikkek csak igényes és magas DA értékű oldalakra kerüljenek ki, amelyek pozitív hatással lesznek az ügyfél weboldalának látogatottságára.

Milyen típusú cikkek hozzák a legtöbb felhasználót a weboldalra?

Régebben elég volt 1500-3000 karakteres cikkeket írni, viszont ez az elmúlt néhány évben kezd a perifériára szorulni, hiszen egy értékes és informatív tartalmat szinte lehetetlen ennyire kevés karakterbe belegyömöszölni. Emiatt az ilyen rövid PR cikkekről általában üvölt, hogy csak azért írták, hogy beletegyenek egy-két visszamutató linket, mert sem értelme nincs a szövegnek, sem pedig nem nyújt értékes betekintést egy-egy témába.

2020-ban a Google is előszeretettel “olvassa” azokat a bejegyzéseket, amelyek legalább 10.000-20.000 karakteresek, hiszen egy ekkora volumenű szövegben már részletesen lehet taglalni az adott téma legfontosabb elemeit. Ezekbe már beleférnek képek, infográfok, videók, illusztrációk, ábrák és diagramok is, amelytől nemcsak átláthatóbb lesz a szöveg, de sokkal egyszerűbben tudja elolvasni a felhasználó is, illetve így nagyobb az esélye annak, hogy a szövegben sok új, értékes információ lesz, nem pedig egy 12 egy tucat tipikus PR cikk.
 

Mitől egyedi a Vírus Média linkmarketing szolgáltatása?

Mi nem katalógus linkeket adunk el ügyfeleinknek és nem is értéktelen blog oldalakra tesszük ki PR cikkes linkjeiket!

Adatbázisunkban számtalan, minimum DA19-20-as minőségi weboldal található, melyek értéke, ha kevésnek bizonyul, lehetőséget tudunk biztosítani házon belül a népszerű hírportálokon való PR cikkes megjelenésre is, melyek DA (domain authority) értéke akár elérheti a DA50-es, vagy 70-es értéket is. Ezeken a népszerű hírportálokon való megjelenés minden esetben jelentősen kedvezőbb ügynökségünkön keresztül, mintha Ön direktben keresné meg a médiatulajdonost, így érdemes hosszútávon beépíteni a linkmarketing stratégiába ezeket a felületeket is.

Munkatársaink kihívásként tekintenek a linképítésre, hiszen a megfelelő marketing és linképítési stratégia kialakítása mindig egyedi módon történik. Tökéletesen illeszkedik az ügyfél igényeihez, így ez egyfajta kreatív, izgalmakkal teli és lebilincselő feladatot jelent sokéves tapasztalattal rendelkező csapatunk számára.

A hírportálokon megjelenő PR cikkek minden esetben releváns látogatókat is hozhatnak weboldalára, így érdemes ezt is számításba vennie, hogyha ilyen jellegű linkmarketingben gondolkodik!

Ne habozzon, kérje egyedi ajánlatunkat még ma és kerüljön a Google kereső találati listájának az élére!


Linképítés esettanulmány

Azok a weboldal tulajdonosok, akik még nem használtak weboldaluk erősítése érdekében korábban linkmarketinget, sokszor nehezen igazodnak el, hogy valójában mire is van pontosan szükségük:
 
  • Hagyományos PR linképítésre
  • Vagy hírportálos PR cikk megjelenésre
Az alábbiakban bemutatunk cégnév nélkül néhány olyan vállalkozást, melyeknek a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség sikeresen alkalmazta a linképítést és valóban mérhető eredményt generáltak a sokszor drágának titulált linkek.

Hagyományos linképítés vagy hírportálos PR cikk megjelenés

Elsőként meg kell vizsgálni azt az oldalt, amelyet erősíteni szeretnénk

A legfontosabb szempontok az alábbiak:
 
  • Van-e releváns tartalom az adott erősítendő kulcsszóra
  • A Google kereső az adott kulcsszóra melyik aloldalt preferálja
  • Jelenleg milyen pozícióban található meg a keresőben
  • Mennyi link mutat jelenleg az oldalra?
  • Milyen az oldal SPAM score-ja?
  • Milyen DA (Domain Authority) értékkel rendelkezik?
  • Stb.
Második lépésként meg kell határozni, hogy melyik link típus lesz a megfelelő?
 
  • Ha az építendő oldal DA értéke alacsony - Hagyományos linképítés
A hagyományos PR linképítéshez használt oldalak tárháza igaz elég nagy, de ezek DA értéke csak 10-19 közé tehető. Tehát ha az adott építendő oldal DA értéke ettől alacsonyabb (pl.: DA8), akkor megfelelő lehet az a stratégia, hogy 3 hónapig havonta maximum 25 db ilyen linkkel építjük a Megrendelő weboldalát.
 
  • Ha az építendő oldal DA értéke magas - Hírportálos PR cikk megjelenés
Abban az esetben, hogyha az építendő site DA értéke magasabb ennél (pl.: DA25), akkor nem sokat fognak érni ezek a linkek. Tehát ilyenkor érdemes inkább a hírportálos PR megjelenésben gondolkodni, hisz azok DA értéke 30-70 közé tehető amellett, hogy látogatott, forgalmas és nem utolsó sorban ismert hírportálok.

A tapasztalatunk azt mutatja, hogy azok a Megrendelők, akik a hírportálos megjelenést választják, sokkal hamarabb érnek el komoly eredményeket, mint azok, akik a hagyományos PR megjelenés mellett teszik le a voksukat.

A linkmarketing további előnyei

Nézzünk meg néhány példát arra, hogy azon felül, hogy egy jó minőségű és profin megtervezett linkmarketingnek DA érték növelő hatásának is kell lennie, mivel profitálhat még a vállalkozás ebből a marketing tevékenységből?
 
  • Adott kulcsszóra előrébb kerül a Google organikus találati listáján, melynek eredménye a nagyobb organikus forgalom lesz, mely jól mérhető a Google Analytics szolgáltatás segítségével is.
  • A jó minőségű releváns organikus forgalom hatásának eredménye a konverziók növekedése.
Hogy néz ki a DA érték változása a gyakorlatban?

Az interneten számtalan díjmentesen használható elemző szoftver található, amelyekkel jól vizsgálható egy weboldal DA értékének változása.

Ha egy linképítési stratégia jól van felépítve, akkor elvárjuk azt, hogy a DA érték változás is arányosan növekedjen hónapról hónapra:
Az első folyamatábrán az látható, hogy egy régebbi oldal esetében, mely hónapokon keresztül 2018-ban megállt DA20-as értéken, a hírportálos PR megjelenés hatására milyen szépen ívelő pályát ír le.
Az első folyamatábrán az látható, hogy egy régebbi oldal esetében, mely hónapokon keresztül 2018-ban megállt DA20-as értéken, a hírportálos PR megjelenés hatására milyen szépen ívelő pályát ír le.
A második ábrán az látható, hogy egy friss, ahogy mi szoktuk mondani „0 km-es weboldal” esetében néhány hónap alatt 1-2 db hírportálos link mennyit növel a DA értéken.
A második ábrán az látható, hogy egy friss, ahogy mi szoktuk mondani „0 km-es weboldal” esetében néhány hónap alatt 1-2 db hírportálos link mennyit növel a DA értéken.

Fontos: a DA érték nem hivatalos Google mérőszám

A SEO és a SEM során nagy szerepet kap mindig a webhelyek DA értéke, ennek ellenére ez nem tartozik bele a Google által hivatalosan is elismert mérési szempontok közé.

A Google rangsorolási rendszere nem egy, hanem rengeteg algoritmusból áll. A Google keresési algoritmusok az alábbi tényezőket vizsgálják a Google hivatalos adatai szerint:
 
  • A lekérdezés szavait, helyesírási hibákat, szinonimákat.
  • A kereséshez köthető kategóriát (művészet, IT, értékelés, kép, videó, nyitvatartási idő, sporteredmény, stb.).
  • A keresés idejét (történelmi adat, friss információ, trending kulcsszavak, stb.).
  • Az oldalak relevanciáját az oldalon lévő kulcsszavak és az aggregált és anonimizált adatok segítségével.
  • Az oldal tartalmának minőségét (szaktudás, hitelesség, megbízhatóság, PageRank, spam linkek, Black Hat SEO).
  • Az oldal használhatóságát (böngésző- és készülék-kompatibilitás, oldalbetöltési sebesség).
  • A felhasználó földrajzi helyét, böngészési előzményeit, szokásait és beállításait.
A DA érték tehát nem szerepel ebben a listában, viszont ez a szám rendkívül fontos a SEO-SEM szakemberek számára.

A DA érték ugyanis a Moz által kifejlesztett rangsorolási pontszám, amely a gyökér domain linkek és a hagyományos linkek száma és minősége alapján jósolja meg milyen erős a domainünk. A DA pontszám 1-től 100-ig terjed, ahol a magasabb pontszámok a nagyobb rangsorolási képességnek felelnek meg.

A linképítés során tehát minél magasabb DA értékű oldalra kerül ki egy backlink egy PR cikkben, annál nagyobb lesz az értéke az így keletkezett linknek, mely nagyobb forgalomnövekedést tud így generálni. Viszont erre épp azért nincs egyenes irányú garancia, mivel nem hivatalos Google mérőszámról beszélünk.

Az ábrákra hivatkozva, összességében elmondhatjuk, hogy linkszerzés szempontjából, ha domainünk DA értékét szeretnénk növelni, akkor a magasabb DA értékű, lehetőleg releváns portálokról érdemes linket vásárolnunk.

Domainünk DA értéke nincs bizonyítottan hatással a SERP-ben elfoglalt helyezésre, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy közvetetten igenis van ráhatása webhelyünk helyezésére a magasabb DA érték.

Emellett pedig SEO-SEM szakmai körökben - főleg magyar piacon - a DA érték az egyik legnépszerűbb mutató.