Miért kell foglalkoznunk a linképítéssel?

A linképítés olyan fogalom, amely az online marketing hőskora óta velünk van már, és azoknak, akik nem szakmabeliek, talán eszébe se jut. Pedig jelentősége ma sokkal nagyobb, mint korábban bármikor volt.

Azt, hogy egy weboldal hová kerül a Google találati listáján, nem csak az határozza meg, hogy maga az oldal mennyire hatékonyan van keresőoptimalizálva. Persze nagyon fontos tényező ez is, de a több száz változós Google-algoritmusnak ma már csak egy kis részét adja.

A Google minden találati oldal összeállításánál úgy gondolkodik, akár valaki, aki bulit szervez. Fontolóra veszi, kiket hívjon meg, és milyen sorrendben hívja meg őket, a legmenőbbet véve a sor elejére. A jól keresőoptimalizált weboldal a jól öltözött/sminkelt, kulturált, kellemes vendég, akivel ugyan semmi gond nincs, de mégsem ő az, aki a legfeltűnőbb lesz majd. Magában ugyanis, ha senki sem ismeri, nem lesz népszerű – nincs kapcsolati tőkéje.

Ha senki sem hallja a kidőlő fát…

A Google nem csak arra épít, ha egy weboldal magában erős. Az olyan oldalakat sorolja előre, akiket az emberek is kedvelnek, és a nagy látogatottság ehhez még nem elég. Ajánlások is kellenek – hivatkozások olyan más erős oldalakról, amelyeket a Google szintén megbízhatónak, minőséginek ismer el.

Madarat tolláról.

Éppen ezért persze ma már sokkal bonyolultabb is elérni, hogy a Google úgy tekintsen ránk, mint a társaság központjára – hiszen nem még száz linkgyűjtő oldalra befizetni magunkat, sőt, ez még hátrányt is jelent. Száz huligán ismerős inkább kizár egy előkelőbb partiról, mintsem segít bekerülni oda.

A linképítés szerepe óriási, és azok az oldalak, amelyek nem fordítanak rá kellő figyelmet, csak arra alapozhatnak, illetve abban reménykedhetnek, hogy olyan nagyon erős tartalmakkal lesznek jelen a neten, amelyeket a felhasználók maguk is megosztanak, más neves oldalak átvesznek. A viral terjedést elérni azonban egyáltalán nem könnyű, éppen ezért muszáj taktikázni – már persze, ha szeretnénk sikeresek és ismertek lenni.  
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.