2013.03.11.

Első helyesként hirdessünk-e az AdWordsben?

Első helyesként hirdessünk-e az AdWordsben?

Gyakran felteszik azt a kérdést, amellyel kapcsolatban néhány éve még itt-ott szakmai vitákba is lehetett bonyolódni. Mára azért úgy látjuk, hogy megvan az egyetértés a szakemberek között, de a megrendelők sokszor megkérdezik még: van-e értelme AdWords hirdetést futtatni olyan kulcsszavakra, melyeknél az organikus találatoknál is első helyezettek vagyunk?

A kérdés egyébként logikus: a keresőoptimalizálás célja, hogy az oldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a keresők (Magyarországon szinte kizárólag a Google) találati listáján, a SERP-en. Ha az elsők vagyunk, akkor a kattintások 42,3%-a jön hozzánk a kutatások szerint. A keresőmarketing része az optimalizáció is, de nem kizárólag az oldalunké, hanem a keresőhirdetéseinké is.

Jogos a kérdés tehát ügynökségünkhöz: megéri-e fizetni néhány kattintásért, ha eleve is elsők vagyunk a találati listán?

A válasz több okból igen.

Az egyik ok, hogy még a második találat is közel 12%-nyi kattintást kap, tehát ha az első és második találati hely is a miénk, akkor a kulcsszóra keresők több mint 54%-a fog a mi oldalunkra találni. (Az értéket természetesen némileg torzítja, hogy sokan letiltják a hirdetéseket vagy elvi okokból nem kattintanak a reklámokra, de nyugodjunk meg: a nagy többség még azt sem tudja, hogy jelennek meg hirdetések a Google találati oldalán.)

Másrészt nagyon sok találati oldal már olyan kiegészítő szolgáltatásokkal jelenik meg, amelyek rontják az esélyeinket. Például szálláshelyekre keresve a Google már térképet is ad a találat mellé, illetve az időjárási kulcsszavak esetén heti előrejelzést jelenít meg. Ilyen esetekben drámaian csökken az átkattintások aránya, tehát még fontosabb a hangsúlyosabb megjelenés.

Szintén nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a hirdetéseket optimalizálni kell: például olcsóbban jelenhetünk meg, ha a kampány minőségi mutatója magas a Google szerint. Ehhez többek között az kell, hogy a releváns, optimális érkező oldalra tereljük a látogatókat. Képzeljük el, hogy autógyárunk első a találati listán, de mi egy konkrét modellt akarunk ajánlani. Ilyenkor érdemes hirdetnünk is, hiszen az AdWords hirdetésekből közvetlenül az autómodell aloldalára vihetjük a látogatót, míg a rendes találati listán lehet, hogy csak a főoldalunkra kerül.

Ami viszont talán a legfőbb érv: folyamatosan kell monitorozni a fontos kulcsszavainkat, és az esetek többségében hamar rá fogunk jönni, hogy mások is hirdetnek rájuk. Ha pedig három fizetett linket helyez el a találati oldalon a kereső, akkor hiába első az organikus listán a lapunk, csak negyedikként fog megjelenni a felhasználók előtt.

Mivel a jól optimalizált Google AdWords kampány az egyik legolcsóbb online hirdetési lehetőség (a magas megtérülési arány miatt), a keresőmarketing stratégiánk központi eleme kell, hogy legyen.

A keresőoptimalizáció fontos, de nem állhatunk egy lábon: az integrált, teljes keresőmarketing része az AdWords optimalizáció is, amely segítségével olcsóbban tudunk megjelenni, emellett pedig nagyobb hatékonyságot is érhetünk el.

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram