Ünnepi PPC stratégiák 2026 küszöbén: így maximalizálja a hirdetései megtérülését
Maximalizálja hirdetései megtérülését 2026 küszöbén! Adatvezérelt ünnepi PPC stratégiák, POAS mérés és AI tippek a biztos profitért.

Aki 5 percnél többet eltöltött az online marketing világában, az tudja, hogy van keresőmarketing és keresőoptimalizálás. És aki ezt tudja, az ismeri a kulcsszavak fontosságát e két területen. És aki ismeri a kulcsszavak fontosságát, az biztosan használta már a Google kulcsszóválasztó eszközét. Na ez szűnik meg most úgy, hogy beolvad egy másik kulcsszóválasztó eszközbe.
Jó ez nekünk?
A Google kulcsszóválasztója („keyword tool”) elérhető volt az AdWordsön keresztül is, de önmagában is. Kényelmes, gyors, bár sokak szerint pontatlan eszköz volt. Most viszont az egészet beolvasztják a kulcsszótervezőbe („keyword planner”), amely az AdWords alatt kap helyet, és bejelentkezés után használhatjuk majd.
Ez azt jelenti, hogy ezentúl AdWords-fiókra lesz szükségünk ahhoz, hogy a kulcsszavakat bújjuk.
Mégis van remény
Persze minden változás fáj egy kicsit. Emlékezzünk, hogy a Google Reader bezárása után még petíciók is voltak, hogy ne szűnjék meg az olvasó. Most viszont inkább átállásról lesz szó. A kulcsszótervező pontosabb adatokkal dolgozik, funkcionalitásában bővül és össze van kötve a hirdetésmenedzselő felületettel. Kereshetünk majd hirdetési csoport szerint, a kulcsszavakat az „áruk” (licitek nagysága) szerint rendezhetjük, és saját „kulcsszóterv”-et (keyword plan) is kapunk.
Ez utóbbiban elmenthetjük azokat a kulcsszavakat és kulcsszócsoportokat, amelyeket egy későbbi kampányban felhasználnánk. Ezentúl 10 000 szavas kulcsszólistát is feltölthetünk a rendszerbe, ez a kampány összeállítását jelentősen felgyorsítja.
Az átállás bizonyára kényelmetlen lesz, de a Google fejlesztői azt várják, hogy az új kulcsszóválasztó mindenkit kárpótolni fog mind felhasználóbarátságban, mind hatékonyságban. Legyen igazuk.
Maximalizálja hirdetései megtérülését 2026 küszöbén! Adatvezérelt ünnepi PPC stratégiák, POAS mérés és AI tippek a biztos profitért.
A digitális marketing egyik legdinamikusabban változó területe a keresőoptimalizálás (SEO), ezen belül is kiemelten a linképítés.