A digitális világban ma már szinte bárki regisztrálhat egy Google Ads-fiókot, tölthet fel hirdetéseket és futtathat kampányokat. De a látszólag egyszerű beállítások mögött egyre komplexebb technológiák, adatvezérelt döntések és versenyképes hirdetési környezet húzódik meg. A kérdés tehát nem az, hogy lehet-e kampányt indítani saját kezűleg – hanem az, hogy mennyi eredményt hoz a befektetett pénz, idő és energia.
A válaszhoz pedig egyre inkább szükség van valódi keresőmarketing szakértőkre, akik naprakész tudással, valós tapasztalattal és felelősségteljes stratégiával dolgoznak. De hogyan ismerjük fel, hogy kire bízhatjuk cégünk online jelenlétének egyik legfontosabb pillérét?
Az elmúlt években gombamód szaporodtak a „dobozos” szolgáltatásokat kínáló marketingügynökségek, amelyek előre csomagolt kampányokat értékesítenek, minimális testreszabással. Ezek az ajánlatok látszólag gyors és olcsó megoldásokat kínálnak, de a legtöbb esetben hiányzik belőlük az ügyfélismeret, a stratégiai gondolkodás, a folyamatos optimalizálás és az őszinte visszajelzés.
Mi a Vírus Médiánál hiszünk abban, hogy a sikeres keresőmarketing egy párbeszéddel kezdődik. Nem csak „kezeljük a kampányt” – együtt gondolkodunk partnereinkkel, hogy az üzleti céljaikhoz illeszkedő megoldásokat építsünk. Minden ügyfél más, ezért nálunk nincs futószalagos kiszolgálás, sablonos megoldások vagy átláthatatlan díjazás. Ehelyett van:
nyílt kommunikáció,
rendszeres riportálás és elemzés,
adatvezérelt döntéshozatal,
és folyamatos finomhangolás.
Sokan azt gondolják, hogy egy Google Ads kampány létrehozása egyszerű: megadjuk a kulcsszavakat, feltöltünk néhány hirdetést, majd hátradőlünk. Az igazság azonban az, hogy az eredményes kampánykezelés több tucat apró, de kulcsfontosságú beállításon múlik.
Melyik kulcsszavak hoznak valódi érdeklődőket?
Mikor érdemes megjelenni – napszak, hét napja, eszköz szerint?
Milyen üzenet konvertál jobban?
Hol szivárog el a költségvetés csendben, eredmények nélkül?
Ezekre a kérdésekre csak tapasztalattal és adatokkal lehet válaszolni – és itt jön képbe a szakértői hozzáállás.
Egy megbízható keresőmarketing ügynökség nemcsak rutint, hanem szakmai minősítéseket és referenciákat is fel tud mutatni. A Google által kiadott Ads-minősítések (korábban AdWords), Google Partner státusz vagy épp a Microsoft Ads akkreditációk mind arra utalnak, hogy az adott csapat nem ma kezdte, és folyamatosan képezi magát a platformok gyorsan változó világában.
Figyeljünk arra is, hogy mit kommunikálnak az ügyfelek felé! Egy korrekt ügynökség nem csak a sikereket mutatja meg, hanem vállalja a tanulási folyamatokat is. Hiszen a keresőmarketing nem varázslat, hanem adat, döntés és finomhangolás kérdése.
Paradox módon egy profi keresőmarketing ügynökség nem drágábbá, hanem hatékonyabbá és olcsóbbá teszi a hirdetést. Miért?
Jobb hirdetési minőségi mutatókat érünk el (ezáltal csökken a kattintási ár).
Több releváns érdeklődőt hozunk ugyanakkora büdzséből.
Optimalizáljuk a konverziós útvonalakat, így növeljük a megtérülést.
Végső soron a cél az, hogy a szolgáltatási díj ellenére is jobban járjon az ügyfél, mintha önállóan, tapasztalat nélkül hirdetne.
Van Google (és más releváns) minősítésük?
Tudnak mutatni valós referenciát?
Nem dobozos ajánlatot adnak, hanem személyre szabott stratégiát?
Elemzésekkel, adatvezérelten dolgoznak?
Átláthatóan kommunikálnak, rendszeresen riportolnak?
Egy valódi keresőmarketing ügynökség nem az ügyfél pénzét akarja elkölteni – hanem együttműködésre törekszik, és az ügyfél céljait tekinti saját céljának. Ezért érdemes alaposan megnézni, kire bízza cége online jelenlétének egyik legnagyobb hatású eszközét.
A Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség több mint 10 éve dolgozik az online térben, és nemcsak kampányokat kezelünk – hanem partnerek vagyunk a növekedésben.