A honlapkészítő vállalkozások és a reklámügynökségek is nagyon gyakran kihagynak a szolgáltatási csomagjukból valami nagyon fontos tényezőt, amely nélkül a legszebb weboldal és a legjobb termék sem lesz eladható: ez a tartalom.
Miközben a Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a weblap tartalmának minőségére, sokan megfeledkeznek róla, hogy e témakörben a majdnem elég jó úgy viszonyul a kitűnőhöz, mint a szentjánosbogár fénye a villámláséhoz.
Az online tartalomfejlesztés nehéz téma, hiszen külön szakma, ráadásul tehetség alapú szolgáltatásról van szó. Míg a keresőmarketing többi területe kitűnően megtanulható, addig a szövegírás esetében - bár sok gyakorlással jobb lesz - többnyire csak a tehetség, az elhivatottság és az a bizonyos írói véna számít, hiszen csak így lehet eredeti szövegeket írni.
A jó szövegíró igen gyakran újságíró, de nem minden újságíró lesz jó webes tartalomíró: a különbség ugyanis nagyon nagy.
Webes felületre más dinamikával kell írni, más a megfelelő mondatok és bekezdések hossza, ráadásul a kulcsszavak kezelése sokkal fontosabb, mint a hagyományos cikkírásban. A megfelelő webes szövegírót ezért online marketinges támogatja, illetve ismeri a keresőoptimalizálás alapjait is.
A keresőmarketing nem teljes szakszerű szövegírás nélkül, de a szövegírás önmagában is kevés ahhoz, hogy jobb helyezéseket érjen el egy weboldal. Honlapunk megfelelő szövegekkel való feltöltése azonban nem csupán azért fontos, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőben: ne feledjük, hogy a látogatóknak készítjük a lapot!
Egy megfelelő szöveg növeli a konverziót: a felhasználó szívesebben marad az oldalon, könnyebben vásárol, többen iratkoznak fel a frissítéseinkre és így tovább.
A Google 2012-es algoritmus frissítéseivel világossá tette, hogy a tartalommarketing központi fontosságú.
Azok a weboldalak, amelyek komolyan foglalkoznak bizonyos témákkal, s nem restek akár kutatásokat is kitenni egy-egy témával kapcsolatban, azok sokkal megbízhatóbbak lesznek a Google szemében. Ez azért lehet, mert senki sem szereti az 500 karakteres, tipikus sales szövegeket, hiszen azokból van elég a tévében vagy a rádióban.
Az emberek szeretik a mélységekbe menő, hosszú, akár 10 - 20 ezer karakteres olvasmányokat, összefoglalókat, kutatási eredményeket, hiszen ezek egyedi, értékes és valószínűleg új és hasznos információkkal vannak tele.
Mivel az emberek a hosszabb szövegeket preferálják, így érdemes ezt kihasználni, hiszen egy 20.000 karakteres szövegben már elég részletesen lehet tárgyalni egy-egy témát.
Egyre több itthoni vállalat kezd el blogot írni, hiszen ez egy olyan szöveges-képes-videós-inforgráfos része a weboldalnak vagy webáruháznak, ahol rengeteg releváns kulcsszót és kulcskifejezést lehet a szövegekbe beépíteni.
Nem érdemes 12 egy tucat szövegeket írni a vállalati blogba, mert akkor a Google-ön kívül senki sem fogja elolvasni őket, hiszen a legtöbb ilyen gagyi szöveg megtalálható a legtöbb online magazin bugyuta rovataiban.
Amennyiben nincs a vállalatnál profi webes szövegíró, tartalomíró vagy webes szövegszerkesztő, mindenképpen érdemes felkeresni egy SEO-SEM ügynökséget, hiszen náluk mindig vannak magasan képzett, általában magyar - idegen nyelv, történelem, irodalomtudomány szakon végzett írók, akik profi szinten űzik a webes szövegírás művészetét.
Milyen előnnyel jár, ha kihasználjuk a tartalomírásban rejlő lehetőségeket?
Nemcsak le lehet maradni pongyola tartalommal, de teljesen el is lehet veszni a webvilágban. Éppen ezért javasoljuk, hogy válasszon professzionális tartalomfejlesztőt!
Ügynökségünk vállalja magyar, angol, német, román és orosz nyelvű tartalmak készítését.