A Google első oldala – keresőmarketing

A keresőoptimalizálás (SEO, search engine optimization) szinte minden figyelmet megkap, pedig ez csak egy része az egésznek, a keresőmarketingnek (SEM, search engine marketing).

A keresőmarketing célja, hogy egy honlap láthatóságát növelje, s így célzott forgalmat szerezzen rá. A keresőoptimalizálásnál jóval átfogóbb szolgáltatást tud nyújtani, mert többek közt magába foglalja…
  • a keresőoptimalizálást
  • a hirdetéseket
  • a linképítést és a listázást
  • kulcsszókutatást és webanalitikát
  • a szövegírást és tartalommarketinget

A cikkben ezeket vesszük sorra.

Keresőoptimalizálás

Legszűkebb értelmében azt jelenti, hogy egy kulcsszóra, egy témára fókuszáló szöveget írunk, a meta-tageket (ezek segítenek a Google találati oldalán kitölteni a szövegeket) precízen kitöltjük és pingeljük az oldalt (jelezzük a Google-nek, hogy frissült, ezért hamarabb indexeli, hamarabb kereshető).

Fontos, hogy mindvégig embereknek írjunk. Az olvashatatlan cikkek ugyanis eltűnnek valahol az internet mélyén, függetlenül attól, hogy mennyi kulcsszót raktunk bele. A kulcsszavak amúgy is természetesen előfordulnak egy szövegben, mert a tématartás megkívánja. A profi szövegírónak erre különösebben odafigyelnie nem kell. A keresőoptimalizálásról részletesebben írunk itt.

Hirdetések

Egy jól összerakott AdWords-kampány is növeli az oldal láthatóságát. Hátránya, hogy ezért fizetnünk kell.

Linképítés

A Google algoritmusa azt is figyelembe veszi az oldalak rangsorolásánál, hogy hány link mutat az adott oldalra. Általános elv, hogy minél több a link, az oldal annál előrébb kerül. Persze ez nem ilyen egyszerű. Fontos a linkek minősége. Többet ér 1 link mondjuk az index.hu-ról vagy a startlapról, mint 100 link egy olyan oldalról, amit tegnapelőtt regisztráltunk. Ráadásul a Google pedig bünteti a fizetett linkvásárlást.

A megoldás erre? Egyrészt a jó tartalom, másrészt az oldal promótálása. Keressünk hiteles, témába vágó oldalakat, és kérjük meg, hogy linkeljenek ránk. Blogokon kommenteljünk. Hagyjuk, hogy az oldal természetes linkeket „növesszen”. A linképítésről és a legújabb taktikákról olvasson itt.

Kulcsszókutatás és webanalitika

Ez a keresőmarketing sava-borsa. Mindenfajta marketingben alapvető, hogy nem a saját megérzéseinkre építünk, hanem megnézzük, hogy a piac mit csinál és mire hogyan reagál. Lehet, hogy szerintünk a „kerékpár budapest” egy jó kulcsszó, de ha a „bicikli soroksár” népszerűbb és keresettebb kifejezés, akkor azt kell becéloznunk (az agglomeráció miatt kb. ugyanaz a célpiac a két kulcsszó esetében).

Megnézzük, hogy melyik kulcsszónál mekkora a verseny. Minél nagyobb, annál nehezebb az adott kulcsszónál a találati oldal első oldalára kerülni. A webanalitika pedig a látogatók viselkedését vizsgálja. Erre olyan eszközök vannak, mint a Google Analytics vagy a Kissmetrics. Ezekkel láthatjuk az átkattintási arányokat, az oldalra érkező organikus forgalmat és azt, hogy melyik oldalunk mennyire látható a keresőknek, illetve a célpiacnak.

A keresőmarketing optimalizálásában ezek az információk aranyat érnek.