10 százalék alá eshet a Yahoo amerikai részesedése

 Nem mondhatni, hogy öldöklő harc folyna a keresőmotorok között az első helyért – a piac feletti dominancia gyakorlatilag a Google kezébe van betonozva. A Yahoo azonban, hacsak csoda nem történik, hamarosan a piac kevesebb, mint tizedét birtokolja majd.
 
A visszaesés már várhatóan a legközelebbi comScore elemzés közreadásakor bekövetkezik majd, áprilisban ugyanis már éppen a 10 százalékos határon álltak, a szakértők szerint negatív kilátással a jövőre nézve. Persze ez nem jelenti azt, hogy lecsúsznának a harmadik helyről, hiszen a különbségek igencsak nagyok. Míg a Google részesedése 67,6 százalék, a Microsoft 18,7-et mondhat magáénak, majd következik a Yahoo, és az Ask Network csak ezután, 2,4 százalékos amerikai részesedéssel kullog.
 
Nagy változást persze ez nem jelent, és a közeljövőben sem kell semmi drasztikusra számítani, hiszen a változások mindössze tizedpontosak havi szinten. Ugyanakkor mindez hosszú távon megerősíti, hogy a Yahoo nem képes megtartani részesedését. 2009 júliusában még az amerikai keresőpiac 19,3 százalékát birtokolták, ez mostanra közel a felére csökkent, míg a Microsoft megduplázta a kezében tartott szeletet.
 
A Yahoo egyértelműen hatalmas vesztese a Microsofttal kötött öt évvel ezelőtti megállapodásnak, hiszen míg számukra gyakorlatilag semmilyen érzékelhető előnyt nem hozott ez, a Bing saját magához képest jelentős növekedést volt képes felmutatni. Közös részesedésük sem kúszott azonban soha fel 30 százalék fölé, tehát a Google-t – amely egyébként ugyanezen idő alatt három százalékkal növelte saját szeletét – még csak megközelíteni sem tudták együttes erővel sem.
 
Mindez annyit jelent csak a keresőmarketinggel foglalkozók számára, hogy továbbra is elsősorban a Google-t éri meg szem előtt tartani, és a Yahoo-val kevéssé éri meg foglalkozni, hacsak a célközönség nem preferálja azt valamilyen okból. Ám mind a tengeren túli, mind a magyar piac esetében egyértelmű, hogy a hatékony keresőoptimalizálás kulcsa a Google szemmel tartása.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.