10 százalék alá eshet a Yahoo amerikai részesedése

 Nem mondhatni, hogy öldöklő harc folyna a keresőmotorok között az első helyért – a piac feletti dominancia gyakorlatilag a Google kezébe van betonozva. A Yahoo azonban, hacsak csoda nem történik, hamarosan a piac kevesebb, mint tizedét birtokolja majd.
 
A visszaesés már várhatóan a legközelebbi comScore elemzés közreadásakor bekövetkezik majd, áprilisban ugyanis már éppen a 10 százalékos határon álltak, a szakértők szerint negatív kilátással a jövőre nézve. Persze ez nem jelenti azt, hogy lecsúsznának a harmadik helyről, hiszen a különbségek igencsak nagyok. Míg a Google részesedése 67,6 százalék, a Microsoft 18,7-et mondhat magáénak, majd következik a Yahoo, és az Ask Network csak ezután, 2,4 százalékos amerikai részesedéssel kullog.
 
Nagy változást persze ez nem jelent, és a közeljövőben sem kell semmi drasztikusra számítani, hiszen a változások mindössze tizedpontosak havi szinten. Ugyanakkor mindez hosszú távon megerősíti, hogy a Yahoo nem képes megtartani részesedését. 2009 júliusában még az amerikai keresőpiac 19,3 százalékát birtokolták, ez mostanra közel a felére csökkent, míg a Microsoft megduplázta a kezében tartott szeletet.
 
A Yahoo egyértelműen hatalmas vesztese a Microsofttal kötött öt évvel ezelőtti megállapodásnak, hiszen míg számukra gyakorlatilag semmilyen érzékelhető előnyt nem hozott ez, a Bing saját magához képest jelentős növekedést volt képes felmutatni. Közös részesedésük sem kúszott azonban soha fel 30 százalék fölé, tehát a Google-t – amely egyébként ugyanezen idő alatt három százalékkal növelte saját szeletét – még csak megközelíteni sem tudták együttes erővel sem.
 
Mindez annyit jelent csak a keresőmarketinggel foglalkozók számára, hogy továbbra is elsősorban a Google-t éri meg szem előtt tartani, és a Yahoo-val kevéssé éri meg foglalkozni, hacsak a célközönség nem preferálja azt valamilyen okból. Ám mind a tengeren túli, mind a magyar piac esetében egyértelmű, hogy a hatékony keresőoptimalizálás kulcsa a Google szemmel tartása.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.