2013 a tartalommarketing éve lesz

Az új év kezdete mindig a jóslatok és persze a fogadkozások ideje, de azért tény, hogy levonhatunk hasznos és legfőképpen helyes következtetéseket azokból a folyamatokból, melyek az előző évben, tehát 2012-ben elindultak.

Ezek alapján szinte biztosra vehető, hogy a tavaly egyre fontosabbá vált minőségi tartalomszolgáltatás lesz az online marketing egyik húzóága 2013-ban is. Ez a tendencia egyértelműen a Google hatásának tűnik, mivel a kereső igen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az oldalakat a minőségük és relevanciájuk szerint rangsorolja a kulcsszavakra.

A minőség alatt pedig túlnyomó részben azt értjük, hogy milyen hasznosnak tűnik az oldal a látogatók szemében. A látogatók pedig értelemszerűen a tartalomra figyelnek: a jó cikkeket hosszan olvassák, a videókat, képeket megnézik, a szolgáltatásokat használják – mindezeket pedig szeretik meg is osztani másokkal. A tartalomgyártásra a közösségi média is nagy hatással van: minden korábbinál könnyű hihetetlen mennyiségű és bizony jó minőségű anyagokhoz jutni.

Egy humoroldal még napi harminc bejegyzéssel sem tud az élvonalba kerülni, a komolyabb tartalmak esetében pedig még nehezebb megfelelő mennyiséget, de ami sokkal fontosabb: minőséget készíteni.

Egy B2B (tehát cégek, illetve intézmények közötti kapcsolat) környezetben készült év végi felmérés szerint a vállalkozások 64%-a számára a tartalom legyártása a legnagyobb kihívás, 52%-uk számára pedig a megfelelő hatás elérése (például iratkozzanak fel a csatornájára vagy csak beszéljenek róla a social mediában). 45%-nak a változatos anyaggyártás problémás.

A legkevesebb gondot az jelenti, hogy megfelelően felkészült marketinges segítséget kérjenek: csak 14% nem talál olyat, aki jó anyagokat tud neki készíteni.

Magyarországon is robbanásszerű növekedést ért el az iparág, nem véletlen, hogy meglévő Ügyfeleink is egyre több ilyen jellegű megbízást adnak ügynökségünknek.

A minőségi tartalom készítés elengedhetetlen egy weboldal működésében! A tartalommarketinget a vállalatok 87%-a a közösségi médiában alkalmazza, 83%-uk saját oldalán, 77%-uk pedig blogban. 78% hírlevelekhez készít vagy inkább készíttet megfelelő anyagokat. A válaszadók 54%-a 2013-ban megnöveli a tartalommarketingre szánt büdzsét, s csak 2% mondta azt, hogy csökkenti ilyen kiadásait.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.