A 3 leggyakoribb Google keresőoptimalizálási hiba - Ön is elköveti őket?

Bizonyos Google keresőoptimalizálási módszerek néhány évvel ezelőtt még remekül működtek, viszont a fejlett kódolási technológiáknak köszönhetően a Google algoritmusai már fel tudják ismerni az úgynevezett Black Hat SEO módszereket, melyekre akár büntetést is kiszabhat a keresőóriás.

1. “Beteges” kulcsszó tömörülés a title tagekben

Már 5 évvel ezelőtt is rossz módszernek bizonyult fölösleges kulcsszavakkal teletömködni a webes felületek oldalainak title tagjét, ma pedig már kifejezetten hátrányt is okozhat ez a módszer, hiszen így egyből látja az arcátlan csalást a Google.

  • Rossz példa: Számítógép, számítógépek, szamitogep, szamitogepek, PC, komputer, asztali számítógép online, akciós számítógép a legjobb áron | Informatikai Kft.
  • Helyes példa: Számítógépek online | Informatikai Kft.


2. Tartalmi problémák

  • Nem szerepel a weboldalon elég cím és alcím, mely nagyban segíti a Google keresőoptimalizálást, hiszen a nagyobb címeket meg tudja különböztetni az oldalon szereplő más tartalmaktól is, így könnyebben tudja átvilágítani az oldal szerkezetét.
  • Nincs elegendő mennyiségű egyedileg szerkesztett szöveg, kép és videó, helyette vagy nincs semmi, vagy a lehető legrosszabb: másolt tartalom szerepel.
  • A tartalmi elemek túlságosan elaprózódottak, tehát például négy mondatnak négy külön hasábja van vízszintesen, holott le lehetne írni az egész szöveget függőlegesen, szépen tagolva.


3. Szerencsétlenül megtervezett URL struktúra

  • A felhasználónak néhány másodpercen belül értenie kell az oldal felépítését, hogy sikeresen tudjon navigálni az aloldalak között. Ha ez nem tud megvalósulni az össze-vissza rendezett menüszerkezet miatt, a felhasználó frusztrált lesz, s elmegy másik oldalra, mely átlátható URL struktúrával rendelkezik.
    • Ez a Google keresőoptimalizálás miatt rettentő fontos, hiszen a keresőóriás úgymond fel tudja térképezni az oldal szerkezetét, és méltán fogja a jól megtervezett URL struktúrával kialakított oldalakat előrébb helyezni a találati oldalain, mint egy érthetetlen, túlbonyolított menüszerkezettel ellátott webes felületet.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.