A CPC jelentése a Google Adwords kampányokban

Teljesen természetes, ha Ön nincs tisztában a legfrissebb angol rövidítésekkel, melyekkel oly szívesen dobálóznak a marketingesek. Viszont ideje tisztázni, hogy pontosan mit takar a CPC, hiszen ezt a rövidítést egyre több helyen látni már, így egy kis plusz információ minden cégvezetőnek jól jöhet.

A CPC az angol Cost-Per-Click rövidített alakja, mely szó szerint Költség Per Kattintást, egyszerűbben fogalmazva pedig kattintásonkénti költséget jelent. Mit jelent ez? Azt, hogy csak akkor kell fizetnie az Adwords felületén létrehozott hirdetés után, ha valaki rákattint arra egy webes felületen, ahol épp megjelent a hirdetés. Tehát, ha valaki látja valahol a hirdetést, még nem kell Önnek fizetni érte, csak akkor, ha már rá is kattintott.

Azért, hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet, a CPC-t hívják PPC-nek is, mely az angol Pay-Per-Click rövidített elnevezése, mely magyarul Fizet Per Kattintást jelent, mely ugyanaz, mint fentebb: kattintásonkénti költség. A két hirdetési módszer egy és ugyanaz, csak az elnevezésük más.

A CPC ajánlattételi hirdetési kampányoknál a Google Adwords felületén van lehetőség a maximális CPC beállítására, mely megakadályozza azt, hogy túlköltekezzen. Emiatt, ha valaki rákattint a hirdetésre, az nem kerülhet Önnek több pénzbe, mint amit megadott maximális CPC-nek. Így a maximális összeget nem lépheti túl, mely így biztonságos és tervezhető hirdetést tesz lehetővé.

A maximális CPC beállítás ellenére vagy kevesebbet, vagy sokkal kevesebbet számít fel a rendszer az eddigi tapasztalatok alapján, mely így létrehozza a végső összeget, melyet tényleges CPC-nek hívunk.

A Google Adwords felületén van lehetőség manuálisan is kiválasztani az ajánlattételi összeget, illetve automatikusan is meg lehet oldani, mely ebben az esetben azt jelenti, hogy a Google állítja be az ajánlatokat, hogy az előre megadott költségkereten belül a lehető legtöbb kattintás történjen meg.

Amennyiben nem biztos, hogy hogyan kell kezelni a Google Adwords hirdetéseket, keresse bizalommal a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget, hogy tapasztalt kezekben legyenek online hirdetései.
  • A Keresőmarketing Jövője 2025-ben
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.05.24.

    A Keresőmarketing Jövője 2025-ben

    A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) folyamatos fejlődésének köszönhetően 2025-re jelentős változások és új trendek várhatók. Az új technológiák, a változó felhasználói szokások és a szigorodó adatvédelmi szabályozások mind-mind befolyásolják a keresőmarketing stratégiákat.

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!