A CPC jelentése a Google Adwords kampányokban

Teljesen természetes, ha Ön nincs tisztában a legfrissebb angol rövidítésekkel, melyekkel oly szívesen dobálóznak a marketingesek. Viszont ideje tisztázni, hogy pontosan mit takar a CPC, hiszen ezt a rövidítést egyre több helyen látni már, így egy kis plusz információ minden cégvezetőnek jól jöhet.

A CPC az angol Cost-Per-Click rövidített alakja, mely szó szerint Költség Per Kattintást, egyszerűbben fogalmazva pedig kattintásonkénti költséget jelent. Mit jelent ez? Azt, hogy csak akkor kell fizetnie az Adwords felületén létrehozott hirdetés után, ha valaki rákattint arra egy webes felületen, ahol épp megjelent a hirdetés. Tehát, ha valaki látja valahol a hirdetést, még nem kell Önnek fizetni érte, csak akkor, ha már rá is kattintott.

Azért, hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet, a CPC-t hívják PPC-nek is, mely az angol Pay-Per-Click rövidített elnevezése, mely magyarul Fizet Per Kattintást jelent, mely ugyanaz, mint fentebb: kattintásonkénti költség. A két hirdetési módszer egy és ugyanaz, csak az elnevezésük más.

A CPC ajánlattételi hirdetési kampányoknál a Google Adwords felületén van lehetőség a maximális CPC beállítására, mely megakadályozza azt, hogy túlköltekezzen. Emiatt, ha valaki rákattint a hirdetésre, az nem kerülhet Önnek több pénzbe, mint amit megadott maximális CPC-nek. Így a maximális összeget nem lépheti túl, mely így biztonságos és tervezhető hirdetést tesz lehetővé.

A maximális CPC beállítás ellenére vagy kevesebbet, vagy sokkal kevesebbet számít fel a rendszer az eddigi tapasztalatok alapján, mely így létrehozza a végső összeget, melyet tényleges CPC-nek hívunk.

A Google Adwords felületén van lehetőség manuálisan is kiválasztani az ajánlattételi összeget, illetve automatikusan is meg lehet oldani, mely ebben az esetben azt jelenti, hogy a Google állítja be az ajánlatokat, hogy az előre megadott költségkereten belül a lehető legtöbb kattintás történjen meg.

Amennyiben nem biztos, hogy hogyan kell kezelni a Google Adwords hirdetéseket, keresse bizalommal a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökséget, hogy tapasztalt kezekben legyenek online hirdetései.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.