A Google shopping hirdetés már Magyarországon is elérhető

2019. június eleje óta már Magyarországon is elérhetőek a Google Shopping hirdetések, melyek komoly innovációt jelenthetnek a webáruház tulajdonosoknak a kattintás alapon fizethető termékalapú hirdetések vonatkozásában. Az új Google Shopping hirdetések a Google kereső jobb oldalán jelennek meg megfelelő relevancia alapján és az adott termék árának függvényében. Ha több vállalkozásnál is megtalálható ugyanaz a releváns termék, akkor az élvez nagyobb előnyt, azaz az kerül előrébb a rangsorban az adott termékkel, amelynek ára jelentősen alacsonyabb a többinél.

Felmerül a kérdés, hogy egy ilyen megjelenési stratégia esetén kik járnak a legjobban?

Nagy valószínűséggel nem a webáruház tulajdonosok, hanem a vásárlók, mely felfogás nem szokatlan a Google-től, hisz publikálásaiban mindig előtérbe hozza a Google-ben kereső felhasználók magasszintű és minőségi kiszolgálását legyen szó egy CPC hirdetésről, vagy egy organikus találatról.
 

Fontos felhasználói szemszögből is megnézni a Google Shopping hirdetéseket

Ahogy említettük, a Google elsősorban a saját felhasználói igényeit szeretné maximálisan kielégíteni. Így fontos az, hogy amikor felvisszük a Google Shopping rendszerébe a webáruház termékeit, akkor ott a képek élesek legyenek, mindenhol egyedi leírásokat lásson a felhasználó, illetve minden esetben legyen ott az ár, s ha lehet, akkor az értékeléseket is tegyük láthatóvá.

Mivel ez egy szépen kialakított, egyedi szűrési feltételekkel ellátott, egyszerűen használható összesítő webáruház, így nem tehetik meg azt az itt hirdető cégek, hogy igénytelenül tegyék ki a termékeket. Itt már nagyobb a verseny, így érdemes ezt komolyan venni.

Google Shopping oldal, mint előszoba a cég webáruházában

A Google Shopping nagyon kényelmes, hiszen csak beírja a felhasználó a keresőbe, hogy “piros cipő”, a rendszer pedig egy komplett, nemzetközi webáruházat ajánl fel, tele különféle webáruházakból megrendelhető termékekkel.

Sokkal egyszerűbb a felhasználóknak itt megtalálni a példának említett piros cipőt, mint egyesével a Google SERP-eken és az adott webáruházak között navigálni. Ez a jövőre nézve azt jelenti, hogy azok a cégek, amelyek nem kezdik el időben használni a Google Shopping szolgáltatását, gyakorlatilag lemaradnak rengeteg felhasználóról (profitról), aki egyszerűen nem hajlandó az idejét keresgéléssel tölteni. Konklúzió a felhasználó oldaláról: ha nincs fent a cég Google Shoppingon, akkor nem is létezik.

Ezt egy előszobának érdemes felfogni, hiszen ebben a gyűjtő-webáruházban a felhasználó kényelmesen átlátja az ajánlatokat, és csak akkor megy a webáruház oldalára, ha elnyerte a tetszését valamelyik termék.

A Google Shopping segítségével tehát hatalmas előnyre tehet szert az a vállalkozás, amelyik rászánja az idejét, és felviszi a termékeit a rendszerbe, hiszen így a kényelmes felhasználókat is el tudja érni, mellyel hosszútávon csak nyerhet.
 

Komoly előnyök a webáruház tulajdonosoknak

Azok a webáruházak, amelyek eddig hasonlóban gondolkodtak, valamilyen árösszehasonlító site-hoz fordultak. Ezeken hasonló relevancia alapján, de az összehasonlító oldalon belül tudtak termékeket keresni a felhasználók, és értelemszerűen az a vállalkozás került előrébb a termékével, amelynek a legalacsonyabb volt az ára.

Tehát ugyanazt a logikát használja a Google Shopping hirdetések is, mint az árösszehasonlító oldalak.

Ami érdekesség, hogy azt eddig is tudtuk, hogy a Google keresőből érkező forgalom nagyon értékes, hiszen adott kulcsszóra keresve a megjelenő releváns hirdetésekkel komoly forgalmat lehetett lebonyolítani, de külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelenlegi keresési hirdetések hatékonyságán túl, a Google Shopping hirdetések akár 25-30%-kal is jobban teljesíthetnek. Így a webáruház tulajdonosoknak érdemes ennek implementálását mielőbb beütemezni, ami lássuk be, egy több ezer termékes webshop esetében nem kevés időbefektetéssel jár.

A működéshez szükségünk lesz egy Google Merchant Center fiókra, amelybe a termékeket fel lehet tölteni, valamint egy Google Ads hirdetési fiókra is, amellyel, ha összekapcsoljuk a Merchant Centert, megvalósulhat a termék alapú hirdetések kivitelezése is.
 

Megéri a Google Shopping a webáruházaknak is

Nagy termékszámú webshop esetén ez nyilván egy nagy munka, viszont csak szezononként kell ezt megtenni, és már jöhetnek is az új felhasználók, vásárlók, vendégek.

A Google Shopping nyilván nagyobb versenyt jelent, de nagyobb teret is, így a nagy számok törvénye alapján valós profit-növekedést tud elérni szinte minden cég, amely hajlandó felhasználóbarát módon működtetni a webáruházát.

Nem szabad elfelejteni, hogy ez már nemzetközi piac, így a színvonalat is nemzetközi szintre kell emelni. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy minőségi termékeket elérhető és versenyképes áron árulnak itt a cégek, amelyekhez a szállítási és garanciális feltételek megfelelnek a nemzetközi trendeknek és a magyar jognak, valamint az ügyfélszolgálat is hatékonyan és felhasználóbarát módon kezeli a beérkező megkereséseket.
 

További előnyök a Google Shopping hirdetésekkel

Azok a webáruházak, amelyek eddig csak tervezték a külföldi terjeszkedést, most könnyedén meg is valósíthatják ezt, hiszen a világon több országban is elérhető ez a hirdetési forma 2012 óta, 2019-ben pedig összesen 30 országba tudunk célozni termék alapú keresési hirdetéseket.

Mivel a Google Shopping itthon még gyerekcipőben jár, így azok a webáruházak, amelyek időben lépnek, bizony nagy előnyre tehetnek szert a konkurens cégekkel szemben az itthoni és a környező országok piacán - ahova szállítanak.

Mint több cikkünkben is hangsúlyoztuk már, hogy kellő tapasztalat nélkül egyedül belevágni az ilyen jellegű hirdetésekbe komoly meggondolatlanság, mely igaz az új Google Shopping hirdetésekre is. Sok esetben nem a beállítás az, ami gondot okozhat, hanem a szakmai háttér, illetve a tapasztalat hiánya, melyben a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség több Google Shopping vizsgával rendelkező kollégája is készséggel tud vállalkozásának segíteni.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.