A Google shopping hirdetés már Magyarországon is elérhető

2019. június eleje óta már Magyarországon is elérhetőek a Google shopping hirdetések, melyek komoly innovációt jelenthetnek a webáruház tulajdonosoknak a kattintás alapon fizethető termékalapú hirdetések vonatkozásában.

Az új shopping hirdetések a Google kereső jobb oldalán jelennek meg megfelelő relevancia alapján és az adott termék árának függvényében. Ha több vállalkozásnál is megtalálható ugyan az a releváns termék, akkor az élvez nagyobb előnyt, azaz az kerül előrébb a rangsorban az adott termékkel, melynek ára jelentősen alacsonyabb a többinél.

Felmerül a kérdés, hogy egy ilyen megjelenési stratégia esetén kik járnak a legjobban?

Nagy valószínűséggel nem a webáruház tulajdonosok, hanem a vásárlók, mely felfogás nem szokatlan a Google-től, hisz publikálásaiban mindig előtérbe hozza a Google-ben kereső felhasználók magasszintű és minőségi kiszolgálását legyen szó egy CPC hirdetésről, vagy egy organikus találatról.

Komoly előnyök a webáruház tulajdonosoknak

Azok a webáruházak, melyek eddig hasonlóban gondolkodtak, valamilyen ár összehasonlító site-hoz fordultak, ahol hasonló relevancia alapján, de az összehasonlító oldalon belül tudtak termékeket keresni és értelemszerűen az a vállalkozás került előrébb termékével, melynek minél alacsonyabb volt az ára.

Tehát maga a logika, melyet a Google shopping hirdetések is követnek hasonlóan működnek ezekhez az ár összehasonlító oldalakéhoz.

Ami érdekesség, hogy azt eddig is tudtuk, hogy a Google keresőből érkező forgalom nagyon értékes, hisz adott kulcsszóra keresve a megjelenő releváns hirdetésekkel komoly forgalmat lehetett bonyolítani, de külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelenlegi keresési hirdetések hatékonyságán túl, a shopping hirdetések akár 25-30%-kal is jobban teljesíthetnek, így a webáruház tulajdonosoknak érdemes ennek implementálását minél előbb beütemezni, ami lássuk be egy több ezer termékes webshop esetében nem kevés időbefektetéssel jár.

A működéshez szükségünk lesz egy Google Merchant Center fiókra, melybe a termékeket fel lehet tölteni, valamint egy Google Ads hirdetési fiókra, mellyel, ha összekapcsoljuk a Merchant Centert megvalósulhat a termék alapú hirdetések kivitelezése is.

További előnyök a shopping hirdetésekkel

Azok a webáruházak, melyek eddig csak tervezték a külföldi terjeszkedést, most könnyedén meg is valósíthatják, hisz a világon több országban is elérhető ez a hirdetési forma 2012 óta, 2019-ben pedig összesen 30 országba tudunk célozni termék alapú keresési hirdetéseket.

Mint több cikkünkben is kihangsúlyozzuk és ugyan úgy igaz az új Google shopping hirdetésekre is, hogy kellő tapasztalat nélkül egyedül belefogni az ilyen jellegű hirdetésekbe komoly meggondolatlanság, hisz sok esetben nem a beállítás az, ami gondot okozhat, hanem a szakmai háttér, illetve a tapasztalat hiánya, melyben a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség több Google shopping vizsgával rendelkező kollégája is készséggel tud vállalkozásának segíteni!
  • A Google shopping hirdetés már Magyarországon is elérhető
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.09.12.

    A Google shopping hirdetés már Magyarországon is elérhető

    2019. június eleje óta már Magyarországon is elérhetőek a Google shopping hirdetések, melyek komoly innovációt jelenthetnek a webáruház tulajdonosoknak a kattintás alapon fizethető termékalapú hirdetések vonatkozásában.