A guest blogging halála

 A Google, a black hat linképítési stratégiák elleni küzdelmének újabb állomásaként nemrég úgy döntött, hogy határozottabban fog fellépni a guest blogging jelensége ellen is. Miről van itt szó, és miért pécézte ki magának ezt is a keresőóriás?

A guest blogging önmagában egy linképítő stratégia, amely lényegében nem sokban tér el a régi, mára már tisztességtelennek és büntetendőnek nyilvánított linkfarmok elvétől. Alapja, hogy olyan blogokon, oldalakon jelentetnek meg tartalmat vendégszerzők, amelyek a Google számára megbízhatóak és értékesek. A tartalom gyakran valóban minőségi és értékes – ez különbözteti meg a linkfarmok gyakorlatától –, ám egészen biztosan tartalmaz néhány dofollow linket a vendégszerző irányába. Nincs ebben semmi új vagy szokatlan, a néhány éve még egyértelműen white hat taktikát előszeretettel alkalmazzák a keresőmarketing ügynökségek világszerte.
 
A Google azért határozott úgy, hogy ennek véget kell vetni, mert nagyon elszaporodtak az ilyen szolgáltatásokat kínáló oldalak, vállalkozások, rengeteg olyan oldal létezik, amelyeket csak azért üzemeltetnek, hogy a vendégposztok, és így a linkek helyet kaphassanak rajtuk. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy – bár sokszor értékes tartalma jönnek létre – a megrendelő pénzért vesz hivatkozást, amit a Google egyértelműen tiltott PageRank növelési módszernek tekint, tilt és büntet.
 
Mit tehet, aki el akarja kerülni, hogy fennakadjon az újabb szűrőn? Mindenek előtt annyira el kell rejtenie, hogy ilyenfajta direkt linképítési stratégiát alkalmaz, amennyire csak lehet. Az sem árt, ha van már egy, a Google számára értékes oldalunk, mert így kevésbé valószínű, hogy büntetést kapnánk, bár nem lehetetlen, hiszen az elmúlt időben rengeteg meglepő büntetést osztott már ki a Google ismert és nagy reputációjú szereplők irányába is. A kulcs elsősorban még mindig az, hogy minőségi és egyedi tartalmat állítsunk elő, mert ezek a szakemberek szerint is kisebb valószínűséggel szúrnak majd szemet a Google-nek – és persze alaposan válogassuk meg, hol tesszük ezeket közzé.
 
  • Keresőmarketing a korona vírus idején
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2020.03.25.

    Keresőmarketing a korona vírus idején

    A kialakult gazdasági helyzetben nem érdemes hátradőlni otthon a kényelmes fotelünkbe főleg akkor, ha online vállalkozásunk van. Ezeket az otthon töltött időket a vállalkozás építésére, illetve életben tartására érdemes fordítani. Ebben próbálunk segíteni ezzel a cikkel.