A hangalapú keresés szerepe a keresőmarketing kampányokban

Magyarországon a technológiai eszközök ára még mindig igen drága az itthoni fizetésekhez képest, viszont nem feltétlenül kell otthoni intelligens személyi asszisztenst vásárolni ahhoz, hogy hangalapú keresési módszerrel tudjunk szörfözni az interneten.

Napjainkban már rengeteg embernek van okostelefonja, így szinte már mindenki tud beszéd segítségével keresni, ha épp nem akar a liliputi billentyűzeten pötyögni, miközben rázkódik a 7-es buszon. Erre viszont fel kell készülniük a keresőmarketingeseknek, hiszen nem feltétlenül egyeznek az írásos keresési kifejezések a beszédben használt szavakkal, mondatokkal.

  • A hangalapú keresési kifejezések gyakran hosszabbak, mint az írásos kulcsszavak, így lehet, hogy akár 5-6 szót is használunk, amikor beszélünk, és csak 1-2 kifejezést, amikor gépelünk.
  • Vannak bizonyos kulcsszavak, amiket szinte csak a hangalapú keresések esetén használunk, s szinte sosem írjuk le őket, ha gépelve keresünk.
  • A legtöbb hangalapú keresési kifejezés valamilyen kérdés formájában történik, így a Mikor, Miért, Hogyan, Merre, stb. kulcsszavak lesznek mindig a kifejezések elején, mely szintén lemarad, ha gépelve keresünk.
  • A lokális SEO miatt nagyon fontosak azok a kifejezések, amik a felhasználó környezetét írják le, így a Közelemben, Nem messze, 10 percre a lakástól, stb. kifejezésekre is lehet optimalizálni a kulcsszavakat.
Hogyan ültetik át a keresőmarketing ügynökök ezt a gyakorlatba?

Először érdemes megnézni a már kikeresett kulcsszavakat és kifejezéseket, hogy melyekre lehet továbbra is kampányokat építeni, s mik azok az új szavak, amikre mindenképpen ki kell alakítani egy külön kampányt, hogy jobban szerepeljenek a hangalapú keresések során.

Mivel gyakoriak a kérdések a hangalapú keresések esetén, így érdemes olyan hirdetéseket létrehozni, amelyek egy kérdésre adnak választ, vagy egy problémára találnak valamilyen megoldást.

Így könnyedén bele lehet építeni a fontosabb szavakat vagy mondatokat a kampányokba, amik megjelennek majd a hangalapú kereséskor a böngészőben.

Természetesen ilyenkor érdemes kiaknázni a negatív kulcsszavakat is, hogy ne hozzunk be olyan felhasználókat, akik nem vennének egyébként sem semmit az adott cég webes felületéről, hiszen ezekre csak elmegy a pénz, viszont nem hoz semmilyen profitot. Így a negatív kulcsszavakról is kell készíteni egy listát, amely segítségével ki lehet zárni azokat a felhasználókat, akiket nem érdekel az adott cég szolgáltatásai vagy termékei.

A keresőmarketing kampány kialakítása során pedig a rengeteg adatkezelő és menedzsment platform segítségével rengeteg helyre lehet megjelentetni azokat a hirdetéseket, amelyek főként a hangalapú keresésekre összpontosítanak.

Emiatt fontos az is, hogy az alapos kutatómunka után a keresőmarketing ügynök fel is tudja dolgozni őket az adott webanalitikai eszközben, hogy sikeresen tudjanak szerepelni a hirdetések és promóciók.

Tehát keresőmarketing szempontból a hagyományoshoz hasonlóan kell eljárni a hangalapú kereséssel összefüggő kulcsszókutatás esetén is, viszont alaposabban kell átgondolni azt, hogy milyen kifejezések lesznek a sikeresek, s melyeket kell inkább mellőzni a kampány kialakítása során.

Gondoljon a jövőre, s előzze meg a konkurenciát! Kérje Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségünk segítségét, hogy optimalizálja az Ön weboldalát hangalapú keresésre is, hiszen ez lesz a jövő egyik leggyakrabban használt keresési formája.

Ha időben neki tudunk állni a fejlesztéseknek, akkor mire a versenytársak észbekapnak, Ön már rutinosan fogja kezelni a hangalapú kereséseket is, s egyben élvezni a profit-növekedést.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.