A honlap elemzés legfontosabb lépései

Honlap elemzésre minimum félévente, de legalább évente szüksége van azoknak a vállalatoknak, melyek valamilyen szolgáltatást vagy termékeket kínálnak az interneten. Ez azért fontos, mert az informatika igen gyorsan fejlődik, így nem árt lépést tartani a legújabb trendekkel, ha nem szeretne a cég lejjebb esni a Google találati oldalain.

1. Keresőoptimalizálás

Itt rengeteg tényezőt megvizsgálnak a szakemberek, hiszen ez az egyik legfontosabb része a honlap elemzésnek, mert itt derülnek ki azok a súlyos technikai hiányosságok, melyek nélkül nem lehet ma már sikeres egy online biznisz.

  • Kulcsszókutatás:
    • Címek és leírások
    • Képek “alt” és “title” attribútumai
  • Link kezelés
  • Lokális SEO:
    • Google Business
  • URL struktúra ellenőrzése
  • Átirányítások kezelése
  • Duplikált tartalmakra való megoldások ellenőrzése


2. Felhasználóbarát kialakítás

A honlap elemzés során a felhasználóbarát kialakítás leellenőrzése igen lényeges szempont, hiszen egy rosszul megtervezett dizájn, egy kaotikus menüszerkezet az oldal elhagyására késztetheti a felhasználókat.

  • Call-To-Action:
    • Ez egy olyan gomb, melyen keresztül a felhasználó el tudja érni minden akadály nélkül azt a funkciót, melyet végre szeretne hajtani. Pl.: vásárlás, hírlevél feliratkozás, játékban való részvétel, kedvezmények kihasználása, stb.
  • RWD, AWD:
    • Itt ellenőrzik a szakemberek azt, hogy a legtöbb készüléken elérhető és jól látható-e az adott weboldal, hogy minél többen tudják használni a felületet.
  • Dizájn: 
    • Google Material dizájn ellenőrzése. 
  • Látogatói interakció:
    • Hozzászólások, vélemények és értékelések lehetősége.


3. Közösségi média

A honlap elemzés során a szakemberek megvizsgálják a különféle közösségi média oldalakon lévő vállalati profilokat és eddig kitett posztokat, hogy elég hatékonyak-e.

4. Tartalmi tényezők

  • Az oldalon szereplő szövegek megfogalmazása, stílusa és szerkesztése egyezik-e azokkal az értékekkel, melyeket a vállalat szeretne képviselni az interneten.
Ezekből is jól látszik, hogy a honlap elemzés nem csupán kulcsszókutatásból áll, hanem fontos technikai tényezők átvizsgálásából is, hogy egy modern felületen a lehető leggyorsabb kiszolgálást tudják nyújtani a webes felületek a felhasználóknak.
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.