A honlap elemzés legfontosabb lépései

Honlap elemzésre minimum félévente, de legalább évente szüksége van azoknak a vállalatoknak, melyek valamilyen szolgáltatást vagy termékeket kínálnak az interneten. Ez azért fontos, mert az informatika igen gyorsan fejlődik, így nem árt lépést tartani a legújabb trendekkel, ha nem szeretne a cég lejjebb esni a Google találati oldalain.

1. Keresőoptimalizálás

Itt rengeteg tényezőt megvizsgálnak a szakemberek, hiszen ez az egyik legfontosabb része a honlap elemzésnek, mert itt derülnek ki azok a súlyos technikai hiányosságok, melyek nélkül nem lehet ma már sikeres egy online biznisz.

  • Kulcsszókutatás:
    • Címek és leírások
    • Képek “alt” és “title” attribútumai
  • Link kezelés
  • Lokális SEO:
    • Google Business
  • URL struktúra ellenőrzése
  • Átirányítások kezelése
  • Duplikált tartalmakra való megoldások ellenőrzése


2. Felhasználóbarát kialakítás

A honlap elemzés során a felhasználóbarát kialakítás leellenőrzése igen lényeges szempont, hiszen egy rosszul megtervezett dizájn, egy kaotikus menüszerkezet az oldal elhagyására késztetheti a felhasználókat.

  • Call-To-Action:
    • Ez egy olyan gomb, melyen keresztül a felhasználó el tudja érni minden akadály nélkül azt a funkciót, melyet végre szeretne hajtani. Pl.: vásárlás, hírlevél feliratkozás, játékban való részvétel, kedvezmények kihasználása, stb.
  • RWD, AWD:
    • Itt ellenőrzik a szakemberek azt, hogy a legtöbb készüléken elérhető és jól látható-e az adott weboldal, hogy minél többen tudják használni a felületet.
  • Dizájn: 
    • Google Material dizájn ellenőrzése. 
  • Látogatói interakció:
    • Hozzászólások, vélemények és értékelések lehetősége.


3. Közösségi média

A honlap elemzés során a szakemberek megvizsgálják a különféle közösségi média oldalakon lévő vállalati profilokat és eddig kitett posztokat, hogy elég hatékonyak-e.

4. Tartalmi tényezők

  • Az oldalon szereplő szövegek megfogalmazása, stílusa és szerkesztése egyezik-e azokkal az értékekkel, melyeket a vállalat szeretne képviselni az interneten.
Ezekből is jól látszik, hogy a honlap elemzés nem csupán kulcsszókutatásból áll, hanem fontos technikai tényezők átvizsgálásából is, hogy egy modern felületen a lehető leggyorsabb kiszolgálást tudják nyújtani a webes felületek a felhasználóknak.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.