A honlap elemzés legfontosabb lépései

Honlap elemzésre minimum félévente, de legalább évente szüksége van azoknak a vállalatoknak, melyek valamilyen szolgáltatást vagy termékeket kínálnak az interneten. Ez azért fontos, mert az informatika igen gyorsan fejlődik, így nem árt lépést tartani a legújabb trendekkel, ha nem szeretne a cég lejjebb esni a Google találati oldalain.

1. Keresőoptimalizálás

Itt rengeteg tényezőt megvizsgálnak a szakemberek, hiszen ez az egyik legfontosabb része a honlap elemzésnek, mert itt derülnek ki azok a súlyos technikai hiányosságok, melyek nélkül nem lehet ma már sikeres egy online biznisz.

  • Kulcsszókutatás:
    • Címek és leírások
    • Képek “alt” és “title” attribútumai
  • Link kezelés
  • Lokális SEO:
    • Google Business
  • URL struktúra ellenőrzése
  • Átirányítások kezelése
  • Duplikált tartalmakra való megoldások ellenőrzése


2. Felhasználóbarát kialakítás

A honlap elemzés során a felhasználóbarát kialakítás leellenőrzése igen lényeges szempont, hiszen egy rosszul megtervezett dizájn, egy kaotikus menüszerkezet az oldal elhagyására késztetheti a felhasználókat.

  • Call-To-Action:
    • Ez egy olyan gomb, melyen keresztül a felhasználó el tudja érni minden akadály nélkül azt a funkciót, melyet végre szeretne hajtani. Pl.: vásárlás, hírlevél feliratkozás, játékban való részvétel, kedvezmények kihasználása, stb.
  • RWD, AWD:
    • Itt ellenőrzik a szakemberek azt, hogy a legtöbb készüléken elérhető és jól látható-e az adott weboldal, hogy minél többen tudják használni a felületet.
  • Dizájn: 
    • Google Material dizájn ellenőrzése. 
  • Látogatói interakció:
    • Hozzászólások, vélemények és értékelések lehetősége.


3. Közösségi média

A honlap elemzés során a szakemberek megvizsgálják a különféle közösségi média oldalakon lévő vállalati profilokat és eddig kitett posztokat, hogy elég hatékonyak-e.

4. Tartalmi tényezők

  • Az oldalon szereplő szövegek megfogalmazása, stílusa és szerkesztése egyezik-e azokkal az értékekkel, melyeket a vállalat szeretne képviselni az interneten.
Ezekből is jól látszik, hogy a honlap elemzés nem csupán kulcsszókutatásból áll, hanem fontos technikai tényezők átvizsgálásából is, hogy egy modern felületen a lehető leggyorsabb kiszolgálást tudják nyújtani a webes felületek a felhasználóknak.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.