A keresőmarketing céljáról és mibenlétéről

A keresőmarketing, bár hangzása alapján talán nem gondolnánk, egy rendkívül összetett terület és szakma. Egy olyan folytonosan megújuló, komplex hivatás, amelyet csak a legtapasztaltabb, képzettebb és elhivatottabb szakemberek képesek megfelelően magas szinten űzni.

Mint azt neve sugallja, elsősorban azzal foglalkozik a szakma, hogy az internetes keresőmotorokban – elsősorban a Google-nél – adott weboldalak a lehető legjobb helyezést érjék el a találati listákon. Mi lehet ebben a bonyolult?

Miből áll a keresőmarketinges munkája?

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás csak egy kis része annak, amivel a keresőmarketing során foglalkozni kell. Még ma is fontos persze, a Google azonban ma már több száz elemből állítja össze azt a végleges pontszámot, mely alapján egy adott oldal helyezését kiszámítja. Ezek között szerepelnek a domain attribútumai, mint például kora, vagy hogy mióta van rajta tartalom és milyen közönsége van. A tartalom – hogy mennyire konzekvens, releváns, milyen gyakran frissül. Szerepet játszik természetesen a linképítés is – és nem csak az, hogy egy adott oldalra hány link mutat, de az is, hogy ezek megbízható oldalakon, releváns környezetben vannak-e elhelyezve. A tényezők sora gyakorlatilag végtelen.

Hirdetéstől konverzióig

Természetesen a keresőmarketingnek az online hirdetési kampányok is részei. Az olyan kulcsszavas kampányok, amelyeket az AdWords rendszerén keresztül bonyolíthatunk le éppúgy, mint a közösségi médiában megjelenő hirdetések. A hirdetések kulcsszavazása, a megfelelő célközönség kijelölése, kutatása és célzása mind olyan feladatok, amelyek egy keresőmarketing szakember tevékenységi körébe tartoznak.

A keresőmarketing célja, hogy egy weboldalt láthatóvá tegyen, és ezáltal minél több látogatót irányítson az oldalra, akik a szolgáltatások igénybevételével, termékek megrendelésével vagy más módon konvertálhatnak. Nem egyszerű mesterség ez, amelyhez évek tapasztalata és tanulása szükséges – éppen ezért bízzák az ilyen komplex feladatokat a legtöbben az erre szakosodott ügynökségekre.  
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.