A keresőmarketing céljáról és mibenlétéről

A keresőmarketing, bár hangzása alapján talán nem gondolnánk, egy rendkívül összetett terület és szakma. Egy olyan folytonosan megújuló, komplex hivatás, amelyet csak a legtapasztaltabb, képzettebb és elhivatottabb szakemberek képesek megfelelően magas szinten űzni.

Mint azt neve sugallja, elsősorban azzal foglalkozik a szakma, hogy az internetes keresőmotorokban – elsősorban a Google-nél – adott weboldalak a lehető legjobb helyezést érjék el a találati listákon. Mi lehet ebben a bonyolult?

Miből áll a keresőmarketinges munkája?

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás csak egy kis része annak, amivel a keresőmarketing során foglalkozni kell. Még ma is fontos persze, a Google azonban ma már több száz elemből állítja össze azt a végleges pontszámot, mely alapján egy adott oldal helyezését kiszámítja. Ezek között szerepelnek a domain attribútumai, mint például kora, vagy hogy mióta van rajta tartalom és milyen közönsége van. A tartalom – hogy mennyire konzekvens, releváns, milyen gyakran frissül. Szerepet játszik természetesen a linképítés is – és nem csak az, hogy egy adott oldalra hány link mutat, de az is, hogy ezek megbízható oldalakon, releváns környezetben vannak-e elhelyezve. A tényezők sora gyakorlatilag végtelen.

Hirdetéstől konverzióig

Természetesen a keresőmarketingnek az online hirdetési kampányok is részei. Az olyan kulcsszavas kampányok, amelyeket az AdWords rendszerén keresztül bonyolíthatunk le éppúgy, mint a közösségi médiában megjelenő hirdetések. A hirdetések kulcsszavazása, a megfelelő célközönség kijelölése, kutatása és célzása mind olyan feladatok, amelyek egy keresőmarketing szakember tevékenységi körébe tartoznak.

A keresőmarketing célja, hogy egy weboldalt láthatóvá tegyen, és ezáltal minél több látogatót irányítson az oldalra, akik a szolgáltatások igénybevételével, termékek megrendelésével vagy más módon konvertálhatnak. Nem egyszerű mesterség ez, amelyhez évek tapasztalata és tanulása szükséges – éppen ezért bízzák az ilyen komplex feladatokat a legtöbben az erre szakosodott ügynökségekre.  
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.