2019.03.22.

A kisvállalatok is ki tudják használni a Facebook hirdetéseket

A kisvállalatok is ki tudják használni a Facebook hirdetéseket

A Facebook hirdetések igen kedvező népszerűsítési lehetőségeket tartogatnak a kisebb és nagyobb cégeknek, hiszen a kitett promóciókat rengetegféle módon lehet változtatni, hogy azokat a felhasználókat érjék el a reklámok, akik hajlandóak is vásárolni.

A kisvállalatoknak is vannak lehetőségei, persze nem olyanok, mint a multiknak.

Először is el kell engedni azokat a jól bevált taktikákat, amelyeket szinte csak a multik engedhetnek meg maguknak.

Egyes óriásvállalatoknak akkora csak a marketing büdzséje, mint itthon egy vállalkozás éves bevételének a tízszerese. Így persze, hogy egyszerű Super Bowl reklámokra költeni, amiket szinte az egész amerikai nézőközönség figyel. A kisvállalatok viszont labdába sem rúghatnak az ilyen típusú reklámhelyekért.

Mit lehet tenni?

Ki kell használni az internet adta lehetőségeket. Mivel egyre többen interneteznek, egyre több platformon lehet reklámozni, s nincs ez másképp a Facebook hirdetésekkel sem. Egy kisvállalkozás meg tud engedni magának havi néhány tízezer forintot, amit csak Facebook hirdetésekre költ el, hiszen ezen a platformon gyakorlatilag minden korosztályt el lehet érni.

Csak figyelni kell a részletekre

Az adott webáruház vagy weboldal promócióihoz rengeteg felhasználót lehet szerezni Facebook kampányok segítségével, hiszen a különböző vásárlói szegmenseknek megfelelő csoportokat lehet kialakítani.

Így a legtöbb esetben azt csinálják a SEM szakemberek, hogy többek között a kulcsszókutatás, konkurenciaelemzés és a vállalat ügyfélpolitikájának megismerése után létrehoznak több vásárlói csoportot, perszónát, akikhez az adott kampányok fognak szólni.

Tehát előfordulhat, hogy egy kisvállalkozásnak az ügyfelei között egyaránt vannak 20-25 évesek és 40-45 évesek is. Nyilván nem lehet a két korosztályt egyként kezelni, így érdemes két külön kampányt indítani nekik. Ezekben általában a korosztálynak megfelelő kulcsszavakkal próbálják meg felhívni a felhasználók figyelmét egy probléma megoldására, ami főképp az ő életkorukhoz köthető.

Ugyanezt a sémát követve ki lehet alakítani olyan Facebook hirdetéseket is, amelyek a felhasználók földrajzi helyét veszik kiindulópontnak, illetve a helyi problémákat helyezik előtérbe.

Van lehetőség például érdeklődési kör alapján is célozni, így ha a cégnek különféle termékei vannak, amik többféle érdeklődési kört képesek lefedni, akkor ezekre is érdemes lehet külön reklámokat készíteni, hogy minél pontosabb legyen a célzás.

A bűvös retargeting módszer

A vállalatvezetők gyakran nem veszik komolyan a retargetingben rejlő lehetőségeket, viszont ez az esetek többségében annyira sikeres szokott lenni, hogy egyes cégek már előre elkülönítenek a cégből anyagi forrást erre a típusú megkeresésre.

Ez a módszer nagyon sikeres a Facebook hirdetések kezelése során, hiszen a beérkező vásárlói adatok alapján igen pontosan lehet megcélozni a bizonytalan felhasználókat. Amennyiben sikerül egy villámpromóciót kialakítani nekik, igen gyakori, hogy azonnal vásárlásba kezdenek, mert nem akarják kihagyni az adott akciót vagy kedvezményt.

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram