A kisvállalatok is ki tudják használni a Facebook hirdetéseket

A Facebook hirdetések igen kedvező népszerűsítési lehetőségeket tartogatnak a kisebb és nagyobb cégeknek, hiszen a kitett promóciókat rengetegféle módon lehet változtatni, hogy azokat a felhasználókat érjék el a reklámok, akik hajlandóak is vásárolni.

A kisvállalatoknak is vannak lehetőségei, persze nem olyanok, mint a multiknak.

Először is el kell engedni azokat a jól bevált taktikákat, amelyeket szinte csak a multik engedhetnek meg maguknak.

Egyes óriásvállalatoknak akkora csak a marketing büdzséje, mint itthon egy vállalkozás éves bevételének a tízszerese. Így persze, hogy egyszerű Super Bowl reklámokra költeni, amiket szinte az egész amerikai nézőközönség figyel. A kisvállalatok viszont labdába sem rúghatnak az ilyen típusú reklámhelyekért.

Mit lehet tenni?

Ki kell használni az internet adta lehetőségeket. Mivel egyre többen interneteznek, egyre több platformon lehet reklámozni, s nincs ez másképp a Facebook hirdetésekkel sem. Egy kisvállalkozás meg tud engedni magának havi néhány tízezer forintot, amit csak Facebook hirdetésekre költ el, hiszen ezen a platformon gyakorlatilag minden korosztályt el lehet érni.

Csak figyelni kell a részletekre

Az adott webáruház vagy weboldal promócióihoz rengeteg felhasználót lehet szerezni Facebook kampányok segítségével, hiszen a különböző vásárlói szegmenseknek megfelelő csoportokat lehet kialakítani.

Így a legtöbb esetben azt csinálják a SEM szakemberek, hogy többek között a kulcsszókutatás, konkurenciaelemzés és a vállalat ügyfélpolitikájának megismerése után létrehoznak több vásárlói csoportot, perszónát, akikhez az adott kampányok fognak szólni.

Tehát előfordulhat, hogy egy kisvállalkozásnak az ügyfelei között egyaránt vannak 20-25 évesek és 40-45 évesek is. Nyilván nem lehet a két korosztályt egyként kezelni, így érdemes két külön kampányt indítani nekik. Ezekben általában a korosztálynak megfelelő kulcsszavakkal próbálják meg felhívni a felhasználók figyelmét egy probléma megoldására, ami főképp az ő életkorukhoz köthető.

Ugyanezt a sémát követve ki lehet alakítani olyan Facebook hirdetéseket is, amelyek a felhasználók földrajzi helyét veszik kiindulópontnak, illetve a helyi problémákat helyezik előtérbe.

Van lehetőség például érdeklődési kör alapján is célozni, így ha a cégnek különféle termékei vannak, amik többféle érdeklődési kört képesek lefedni, akkor ezekre is érdemes lehet külön reklámokat készíteni, hogy minél pontosabb legyen a célzás.

A bűvös retargeting módszer

A vállalatvezetők gyakran nem veszik komolyan a retargetingben rejlő lehetőségeket, viszont ez az esetek többségében annyira sikeres szokott lenni, hogy egyes cégek már előre elkülönítenek a cégből anyagi forrást erre a típusú megkeresésre.

Ez a módszer nagyon sikeres a Facebook hirdetések kezelése során, hiszen a beérkező vásárlói adatok alapján igen pontosan lehet megcélozni a bizonytalan felhasználókat. Amennyiben sikerül egy villámpromóciót kialakítani nekik, igen gyakori, hogy azonnal vásárlásba kezdenek, mert nem akarják kihagyni az adott akciót vagy kedvezményt.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.