A kisvállalatok is ki tudják használni a Facebook hirdetéseket

A Facebook hirdetések igen kedvező népszerűsítési lehetőségeket tartogatnak a kisebb és nagyobb cégeknek, hiszen a kitett promóciókat rengetegféle módon lehet változtatni, hogy azokat a felhasználókat érjék el a reklámok, akik hajlandóak is vásárolni.

A kisvállalatoknak is vannak lehetőségei, persze nem olyanok, mint a multiknak.

Először is el kell engedni azokat a jól bevált taktikákat, amelyeket szinte csak a multik engedhetnek meg maguknak.

Egyes óriásvállalatoknak akkora csak a marketing büdzséje, mint itthon egy vállalkozás éves bevételének a tízszerese. Így persze, hogy egyszerű Super Bowl reklámokra költeni, amiket szinte az egész amerikai nézőközönség figyel. A kisvállalatok viszont labdába sem rúghatnak az ilyen típusú reklámhelyekért.

Mit lehet tenni?

Ki kell használni az internet adta lehetőségeket. Mivel egyre többen interneteznek, egyre több platformon lehet reklámozni, s nincs ez másképp a Facebook hirdetésekkel sem. Egy kisvállalkozás meg tud engedni magának havi néhány tízezer forintot, amit csak Facebook hirdetésekre költ el, hiszen ezen a platformon gyakorlatilag minden korosztályt el lehet érni.

Csak figyelni kell a részletekre

Az adott webáruház vagy weboldal promócióihoz rengeteg felhasználót lehet szerezni Facebook kampányok segítségével, hiszen a különböző vásárlói szegmenseknek megfelelő csoportokat lehet kialakítani.

Így a legtöbb esetben azt csinálják a SEM szakemberek, hogy többek között a kulcsszókutatás, konkurenciaelemzés és a vállalat ügyfélpolitikájának megismerése után létrehoznak több vásárlói csoportot, perszónát, akikhez az adott kampányok fognak szólni.

Tehát előfordulhat, hogy egy kisvállalkozásnak az ügyfelei között egyaránt vannak 20-25 évesek és 40-45 évesek is. Nyilván nem lehet a két korosztályt egyként kezelni, így érdemes két külön kampányt indítani nekik. Ezekben általában a korosztálynak megfelelő kulcsszavakkal próbálják meg felhívni a felhasználók figyelmét egy probléma megoldására, ami főképp az ő életkorukhoz köthető.

Ugyanezt a sémát követve ki lehet alakítani olyan Facebook hirdetéseket is, amelyek a felhasználók földrajzi helyét veszik kiindulópontnak, illetve a helyi problémákat helyezik előtérbe.

Van lehetőség például érdeklődési kör alapján is célozni, így ha a cégnek különféle termékei vannak, amik többféle érdeklődési kört képesek lefedni, akkor ezekre is érdemes lehet külön reklámokat készíteni, hogy minél pontosabb legyen a célzás.

A bűvös retargeting módszer

A vállalatvezetők gyakran nem veszik komolyan a retargetingben rejlő lehetőségeket, viszont ez az esetek többségében annyira sikeres szokott lenni, hogy egyes cégek már előre elkülönítenek a cégből anyagi forrást erre a típusú megkeresésre.

Ez a módszer nagyon sikeres a Facebook hirdetések kezelése során, hiszen a beérkező vásárlói adatok alapján igen pontosan lehet megcélozni a bizonytalan felhasználókat. Amennyiben sikerül egy villámpromóciót kialakítani nekik, igen gyakori, hogy azonnal vásárlásba kezdenek, mert nem akarják kihagyni az adott akciót vagy kedvezményt.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.