A linképítés buktatói - felfedjük a titkot

Míg 10-15 évvel ezelőtt a nagy keresőóriásokat még át lehetett vágni Black Hat SEO-val, addig ma már ez akkora rizikót jelentene, hogy a legtöbben már rég lemondtak arról, hogy megpróbáljanak átverni egy náluk sokkal okosabb, profi algoritmusokkal működő mesterséges intelligenciát használó programot.

A linképítés során így régen még működött az az elv, hogy mindegy, hogy hova tesszük ki őket, csak sok legyen. Ma már ez nem így van. Ha ezt tennénk, azzal nemcsak a weboldal hírnevét, de akár a keresőben eddig elért helyezését is kockáztatnánk.

Ez azért lehet, mert például a Google már meg tudja nézni azt, hogy a linképítés útján megszerzett linkek értéke például a minőségi vagy a silány kategóriába tartozik. Tehát ez azt jelenti, hogy a Google látja, hogy mely oldalak beszélnek az adott webes felületről, s azok megbízhatósága vagy megbízhatatlansága tudja pozitívan vagy negatívan befolyásolni az adott webes felület adatforgalmát.

Tehát a linképítésnél az első és legfontosabb tényező az, hogy hova fognak kikerülni a linkek. Egyezik-e az adott oldalak minősége, stílusa, célközönsége és a felhasználók érdeklődési köre azzal, amit az adott cég szolgáltat. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Azt, hogy többnyire a nehezebben, hosszadalmasabb céges kommunikációt követően kitett link értéke sokkal több, mintha 100-150 linket tennénk ki irreleváns vagy kérdéses eredetű oldalakra. Így a linképítés továbbra is egy kicsit offline tevékenység, hiszen gyakran találkoznak az adott blog írójával, a hírportál szerkesztőjével vagy az adott webes felület tartalmi vezetőjével a cégek, hogy meg tudják adni azokat az irányelveket, amiket egy bejegyzésnek - melyben a kért linket kiteszi a szerkesztő - tartalmaznia kell.

Természetesen nem elég egy céggel leülni és üzletet kötni, hiszen a linképítés sincs ingyen. Mindennek ára van, viszont nem feltétlenül kell pénzben gondolkodnia csak egy vállalkozásnak, hiszen kedvezményesen vagy ingyenesen elérhető szolgáltatásokat is adhat egy-egy linkért cserébe.

Emiatt nagyon fontos az, hogy a linképítés során olyan helyekre tegyenek ki linkeket a SEO szakemberek, amely oldalak nemcsak relevánsak az adott cég tevékenységi köréhez, de hasonló etikai kódexük van, egyezik az ügyfélkörük, a felhasználók érdeklődési köre, illetve az oldal hasonló üzletpolitikát folytat, mint a linket kérő cég.

A relevancia, a hiteles és értékes tartalom, valamint a közös értékek közötti összhang egyaránt fontos ahhoz, hogy a linképítés sikeres befektetés legyen mindkét félnek.

Ha szeretne prémium minőségű releváns linkeket weboldalára, kérje árajánlatunkat mindenféle elköteleződés nélkül a nap 24 órájában!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.