A linképítés buktatói - felfedjük a titkot

Míg 10-15 évvel ezelőtt a nagy keresőóriásokat még át lehetett vágni Black Hat SEO-val, addig ma már ez akkora rizikót jelentene, hogy a legtöbben már rég lemondtak arról, hogy megpróbáljanak átverni egy náluk sokkal okosabb, profi algoritmusokkal működő mesterséges intelligenciát használó programot.

A linképítés során így régen még működött az az elv, hogy mindegy, hogy hova tesszük ki őket, csak sok legyen. Ma már ez nem így van. Ha ezt tennénk, azzal nemcsak a weboldal hírnevét, de akár a keresőben eddig elért helyezését is kockáztatnánk.

Ez azért lehet, mert például a Google már meg tudja nézni azt, hogy a linképítés útján megszerzett linkek értéke például a minőségi vagy a silány kategóriába tartozik. Tehát ez azt jelenti, hogy a Google látja, hogy mely oldalak beszélnek az adott webes felületről, s azok megbízhatósága vagy megbízhatatlansága tudja pozitívan vagy negatívan befolyásolni az adott webes felület adatforgalmát.

Tehát a linképítésnél az első és legfontosabb tényező az, hogy hova fognak kikerülni a linkek. Egyezik-e az adott oldalak minősége, stílusa, célközönsége és a felhasználók érdeklődési köre azzal, amit az adott cég szolgáltat. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Azt, hogy többnyire a nehezebben, hosszadalmasabb céges kommunikációt követően kitett link értéke sokkal több, mintha 100-150 linket tennénk ki irreleváns vagy kérdéses eredetű oldalakra. Így a linképítés továbbra is egy kicsit offline tevékenység, hiszen gyakran találkoznak az adott blog írójával, a hírportál szerkesztőjével vagy az adott webes felület tartalmi vezetőjével a cégek, hogy meg tudják adni azokat az irányelveket, amiket egy bejegyzésnek - melyben a kért linket kiteszi a szerkesztő - tartalmaznia kell.

Természetesen nem elég egy céggel leülni és üzletet kötni, hiszen a linképítés sincs ingyen. Mindennek ára van, viszont nem feltétlenül kell pénzben gondolkodnia csak egy vállalkozásnak, hiszen kedvezményesen vagy ingyenesen elérhető szolgáltatásokat is adhat egy-egy linkért cserébe.

Emiatt nagyon fontos az, hogy a linképítés során olyan helyekre tegyenek ki linkeket a SEO szakemberek, amely oldalak nemcsak relevánsak az adott cég tevékenységi köréhez, de hasonló etikai kódexük van, egyezik az ügyfélkörük, a felhasználók érdeklődési köre, illetve az oldal hasonló üzletpolitikát folytat, mint a linket kérő cég.

A relevancia, a hiteles és értékes tartalom, valamint a közös értékek közötti összhang egyaránt fontos ahhoz, hogy a linképítés sikeres befektetés legyen mindkét félnek.

Ha szeretne prémium minőségű releváns linkeket weboldalára, kérje árajánlatunkat mindenféle elköteleződés nélkül a nap 24 órájában!
  • Miről lehet felismerni a profi SEO szakembert?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.06.14.

    Miről lehet felismerni a profi SEO szakembert?

    Nehéz professzionális SEO specialistát találni, mert a többség vagy szabadúszóként élvezi a külföldi ügyfelektől érkező komoly összegeket, vagy itthon van eldugva egy jól menő ügynökségnél, aki képes mindent megtenni azért, hogy hosszú évekig az ő malmára hajtsa a vizet.

  • The best link building services in Hungary
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.06.12.

    The best link building services in Hungary

    We can’t ignore the importance of search engine optimization in the 21st century. SEO has become much more complicated over the past few years than it used to be, but it is still manageable and important for websites and companies offering products.