A linképítés során továbbra sem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség

Még mindig vannak olyan elmaradott elképzelések, melyek szerint a linképítést úgy érdemes csinálni, hogy amennyi weboldalra csak lehet, fel kell kerülni, mert rengeteg backlinket szeretne az adott weboldal elérni. Ez a lehető legrosszabb taktika, amit a linképítés során használni lehet. Nézzük meg, miért nehéz, de egyben könnyű értékes backlinkeket szerezni 2019-ben.

Egyedi tartalom - továbbra is ez a legfontosabb

Az a weboldal, amelyik egy külföldi site magyarosított, teljesen gagyi és lebutított változata, nem lesz sikeres, mert egyrészt egyre többen tudnak angolul, másrészt pedig a másolást egy idő után a keresők is észreveszik, így csökkenni fog az oldal megbízhatósága, értéke és ezzel együtt pedig a látogatók száma is.

Továbbra is az a legfontosabb a linképítés során, hogy az adott weboldal értékes tartalmat tudjon nyújtani az embereknek, amit szívesen megosztanának másokkal is. Szöveget fordítani vagy másolni már programok is tudnak, így teljesen felesleges ezen az úton elindulni.

Ehelyett először egy olyan releváns, használható és informatív tartalmat kell készíteni - lehetőleg infográfokkal teletűzdelve -, ami nemcsak felkelti a felhasználók figyelmét a cég egy-egy szolgáltatására vagy társadalmi szerepvállalására, hanem olyan pluszt tud adni, amely arra serkenti a felhasználókat, hogy beszéljenek a témáról, kommenteljenek, lájkoljanak és természetesen osszák meg ismerőseikkel az adott tartalmat.

Az értékes tartalom továbbra is a legfontosabb tényező a linképítés során, hiszen sokkal egyszerűbb egy egyedien és igényesen megszerkesztett tartalomra felhívni az emberek figyelmét, mint egy másolt, silány és igazából semmi újdonságot nem közlő cikket ráerőltetni az olvasókra.

Közösségi média oldalak kiaknázása

Nem minden cég teheti meg azt, hogy havonta milliókat költsön Adwords vagy Facebook hirdetési kampányokra, még akkor sem, ha a fizetési konstrukciók már egyre kedvezőbbek. Ilyenkor érdemes folyamatosan figyelni az aktuális hashtag trendeket mind Twitteren, mind Facebookon vagy Instagramon, hiszen néha elég egy-két híresebb közéleti személy lájkja vagy kommentje, s máris tízezrek, százezrek nézhetik meg a vállalat posztját.

Természetesen nem elég csak kitenni a posztot a jelenleg legnépszerűbb hashtagekkel és hátradőlni, mert ez nem hoz eredményt. A vállalatnak minden nap kommentelnie kell a releváns, nagyobb követői táborral rendelkező befolyásos személyek posztjait, hiszen a köréjük gyűlt milliók közül néhányan érdeklődhetnek a cég adott szolgáltatása iránt.

Ezt viszont nem érdemes botokra bízni, mert ez a legtöbb esetben a visszájára sül el. A felhasználók nem kapnak releváns válaszokat a kérdéseikre, s egyből látják majd, hogy egy chatbottal beszélgetnek, nem pedig a vállalat képviselőjével. A chatbotokat érdemes inkább az ügyfélszolgálat optimalizálására tartogatni. A közösségi média platformokon minden felhasználó gyűlöli a chatbotokat, így ezeket érdemes mellőzni.

Linképítés közös együttműködéssel

Természetesen az emberi kapcsolatok továbbra is nagyon fontosak, pláne akkor, ha linképítésről beszélünk. Miért? Mert együtt mindig könnyebb.

Érdemes emiatt venni a fáradságot, s elhívni egy üzleti ebédre vagy egy délutáni teázásra egy-egy újságírót, szerkesztőt, elismert szakmai bloggert vagy közösségi média influencert, hiszen a személyes találkozók alkalmával sokkal egyszerűbb kialakítani egy akár évekig tartó gyümölcsöző üzleti kapcsolatot, mely segíti a vállalatot a további értékes és releváns külső linkek megszerzésében.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.