A mesterséges intelligencia a keresőmarketing ügynökségek ellensége vagy szövetségese?

El kell oszlatnunk a kételyeket: nem fogják számítógépes programok irányítani az embereket a jövőben, hanem emberek fogják továbbra is irányítani a jövőt számítógépes programokkal. Ez lényeges különbség.

Gyakorlatilag az utóbbi történik már évek óta, hiszen ha belegondolunk, a legnagyobb keresők, mint például a Google, a Bing vagy a Yahoo már évek óta fejleszti az algoritmusait, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt tudják nyújtani az embereknek.

Viszont mindennek ára van.

Ez azt jelenti, hogy - amennyiben nincsenek ezek letiltva a böngészőben, vagy nem használunk valamilyen külső programot az online tevékenységeink elrejtésére - szinte mindent tudnak már rólunk ezek a keresők.

Tudják, milyen IP címről milyen weboldalakat nézegetünk, ismerik azokat a témákat, amik érdekelnek minket, ezek alapján állítják össze azokat a képes, videós vagy szöveges hirdetéseket, amik relevánsak lehetnek számunkra.

Tudják a bankszámla, személyes és hivatalos adatainkat, gyakorlatilag mindent tudnak rólunk, hiszen még a bevásárlólistát is össze lehet állíttatni például a Google Asszisztenssel vagy Sirivel. A fogkefénk márkájától a lepedőkig, az ételektől a zsebkendőkig, mindent tudnak már, hogy miket használunk, mire vagyunk hajlandóak költeni, illetve milyen arányban kattintunk hirdetésekre, organikus eredményekre, milyen webhelyeket szeretünk gyakran látogatni, honnan szeretünk vásárolni, stb.

Hogy jön ehhez a keresőmarketing?

A válasz igen egyszerű, hiszen például a Google Analytics révén rengeteg hasznos információt tudunk összegyűjteni a jelenlegi, illetve a potenciális vásárlókról. Természetesen nem kell annyira megijedni, hiszen sosem találkozunk senkinek sem a nevével, telefonszámával, vagy bármilyen személyes adatával, csak a szokásaikat tudjuk megvizsgálni hozzávetőleges pontossággal.

Ez azt jelenti, hogy van, amikor semmilyen adatot nem tudunk begyűjteni egyes böngészésekről, hiszen le van tiltva az illető böngészőjében az, hogy bizonyos felhasználói szokásokról adatokat tudjunk bekérni. Ez a keresőmarketing ügynökségek rémálma, de ez benne van a pakliban.

A legtöbb esetben viszont az embereknek fogalma sincs arról, hogy hogyan kell biztonságosan böngészni az interneten, így adatok millióit tudjuk feldolgozni, így keresőmarketing ügynökségek szempontjából a mesterséges intelligencia kulcsfontosságú szerepet tölt be. Miért?

Azért, mert a keresők által összegyűjtött adatok egy részét, amiket fel lehet használni keresőmarketing szempontból, mind ezeknek a mesterséges intelligencián alapuló programoknak köszönhetjük.

Ha a Google vagy a Yahoo nem gyűjtene össze szinte minden információt a felhasználóiról, mégis hogy tudna hirdetési felületeket biztosítani a cégek számára? Természetesen a személyes adatok továbbra is biztonságban vannak, viszont a több millió féle felhasználói tevékenységet meg tudják osztani a cégekkel, hiszen így nem sérülnek a felhasználók személyes adatai.

Ezekből pedig a keresőmarketing ügynökségek rengeteg hasznos információt tudnak kinyerni, mint például, hogy milyen korosztály, milyen témákra keres, milyen stílusú szövegeket, képeket és videókat szeret olvasni vagy nézni, mikor szoktak vásárolni, milyen az internet kapcsolatuk, milyen eszközről nézik a weboldalt, illetve például milyen típusú böngészőt használnak.

Ezeket az adatokat mind a mesterséges intelligenciának köszönhetjük, így kijelenthetjük, hogy a mesterséges intelligencia egyelőre a keresőmarketing ügynökségek szövetségese.

Épp keresőmarketing ügynökséget keres, vagy szeretné növelni weboldala forgalmát? Kérje egyedi ajánlatunkat még ma!
  • Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2019.04.25.

    Weboldal látogatottság növelése professzionális eszközökkel

    Az interneten naponta több ezer vállalkozás próbál szerencsét, ami azt jelenti, hogy az adott zöldfülű cég készített egy weboldalt és egy blogot hozzá, s egy webáruházat is gyakran igényel, hogy könnyebb legyen eladni a cég termékeit vagy szolgáltatásait.