A profi marketing terv felépítése nehéz feladat

Menjen biztosra, bízza szakemberre!

Sajnos rengeteg hazai kis- és középvállalkozás esik bele abba a hibába, hogy a költség-hatékonyság érdekében nem alkalmaz marketingest a különféle kampányok lebonyolítására. Emiatt pedig rengeteg pénzt buknak a hirdetések sikertelensége, illetve a promóciók nem optimálisan kezelt népszerűsítése miatt. Olvasson tovább, ha magára ismert, hogy a jövőben ne a céges büdzsét terheljék az elkapkodott döntések!

A marketing terv felépítéséhez szükséges összegezni például a következőket:

  • Mi áll jelenleg a cég rendelkezésére mind anyagi és emberi erőforrás tekintetében? 
    • Mekkora most a cég?
    • Milyen termékeket / szolgáltatásokat tud jelenleg kínálni?
    • Mi az ami jelen pillanatban még nehézkesnek bizonyul?
  • Mit szeretne elérni a jövőben a cég?
    • Terjeszkedni 
    • Több szolgáltatást / terméket kínálni
    • Nagyobb közönséget szerezni
    • Növelni / erősíteni az online / offline jelenlétet
  • Hogyan / milyen formában szeretne a cég megjelenni a vásárlók előtt?
    • Komoly, humoros, emberközpontú, stb.
    • Online / offline / mindkettő 
    • Megbízható, tapasztalt, segítőkész, stb.
  • Kik lehetnek a potenciális ügyfelek?
    • Földrajzilag hol tartózkodnak?
    • Milyen korosztályba sorolhatóak?
    • Többségében férfiak-e vagy nők a leendő / meglévő ügyfelek?
    • Mit szeretne ezen változtatni a cég?

A marketing terv felépítéséhez szoros együttműködésre van szükség

A fenti példákból is kitűnik, hogy a marketing terv felépítéséhez rengeteg adatra van szüksége a kivitelező cégnek mind emberi, technológiai, pénzügyi, logisztikai és még rengeteg féle téren. Emiatt fontos, hogy csak komoly tapasztalattal rendelkező marketing csapatot válasszon.

Ez azért van, mert ha egy cég csak úgy vaktában próbál meg eladni szolgáltatásokat vagy termékeket, nem feltétlenül lesz jövedelmező ez hosszútávon, hiszen ha például nem készít havonta részletes kimutatásokat, előfordulhat, hogy egyes termékek rajta maradnak, s nem tudják még akciók keretein belül sem eladni, így veszteséget fog produkálni az ilyen fajta üzletpolitika.

Amennyiben Ön is szeretné, hogy professzionális kezekben legyen cége marketing stratégiája, kérje Vírus Média keresőmarketing ügynökségünk segítségét, hogy vállalkozásának professzionális marketing terv felépítése legyen, hogy optimálisabban tudjon profitot generálni hosszútávon.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.