A SERP-ben megjelenő weboldalak 50% SSL-t használ

Igaz ugyan, hogy már 2014-ben jelezte a Google, hogy a https protokoll rangsorolási tényező, fontossá 2017-ben vált igazán, ugyanis idén már minden weboldalnak sürgető átállni, mert a kereső egyértelműen tudtára adta a felhasználóknak, hogy az SSL-t használó oldalak látványos előresorolásban részesülnek, ami nagyban megkönnyíti a keresőoptimalizálás stratégiájának kidolgozását.

Előrejelzések szerint 2017 végére a weboldalak 70%-a már https-t fog használni, ami azért valljuk be hatalmas minőségi előrelépés lesz, márpedig a Google leginkább a minőséget preferálja minden téren.

A 2016-os állapothoz mérten ez egy elképesztő növekedés, hisz ahogy említettük a Google három éve bejelentette, hogy a https rangsorolási tényező, és tavaly még a weboldalak csupán 30%-a tartotta fontosnak, hogy biztonságos kapcsolatra váltson. Annak ellenére, hogy a Google szerint a keresőnek különösebb tervei nincsenek a https rangsorral, a Moz.com által figyelt kulcsszavakra megjelenő weboldalak közel fele már váltott, ami arra utal, hogy a keresőoptimalizálásban jártas szakemberek jól döntöttek.

Míg évekkel ezelőtt a váltásért akár havi díjat is kértek, ma már szinte ingyen is hozzájuthatnak a weboldal tulajdonosok, ami azért egy üzleti weboldalnál többszörös pluszt jelent, hisz a biztonsági tanúsítvány nem csak a kereső felé, hanem a felhasználó felé is megalapozza a bizalmat, főleg abban az esetben, ha az oldal személyes adatokat is kezel.

Ellenben azt is fontos elmondani, hogy meglévő oldalnál, főleg egy nagy terjedelmű, több aloldallal rendelkező website esetében, mint minden változás, ez is kockázattal jár, hogy a http-ről https-re történő átirányítás minden esetben megtörténjen.

Összefoglalva, ha most szeretne https-re váltani, a következőre érdemes figyelni:
  • naprakész biztonsági tanúsítvány kiválasztása, esetenként megvásárlása és telepítése a tárhelyen.
  • frissítse az URL-eket, beleértve a belső hivatkozásokat, beágyazott videókat http-ről https-re.
  • tesztelje az új https oldalakat.
  • 301-es átirányítást használjon a http-re https-re való átálláshoz, hogy a keresőmotorok térképezzék fel az új URL-t és lekérdezéskor arra irányítsák át a látogatókat. Ez a típusú átirányítás keresőoptimalizálás szempontból is előnyös, így a régi URL-ek átadják a linkerőt az újaknak.
  • győződjön meg arról, hogy a Google újra feltérképezi weboldalát.

A Google nem csak a kommunikációjában sürgeti a https-re való átállást, hanem a Google Chrome böngésző is bekapcsolódik, hogy fokozza a „nyomást”, minden olyan weboldalt, amely még nem használ SSL-t „nem biztonságos” jelzővel lát el, ez leginkább azoknál az oldalaknál lehet sürgető, amelyek használata bejelentkezéshez vagy hitelkártyaadatok megadásához kötött.

És, amennyiben figyelembe vesszük, hogy 2017 másik nagy SEO trendje az AMP oldalak bevezetése lesz, akkor a https-re való átállás kifejezetten előnyös, mert az AMP használata is SSL kapcsolatot igényel.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.