A siker érdekében érdemes profikra bízni az új Instagram követők szerzését

Egy üzleti Instagram oldal sem lehet sikeres valódi követők és hatékony hirdetések nélkül. Sok cégvezető és vállalkozó azonban nem tudja, hogy emelhetné magasabb szintre megjelenését ezen a platformon. Összeszedtünk néhány olyan dolgot, amit nagyon fontos tudni az Instagram követők szerzésével, illetve vásárlásával, valamint a hirdetésekkel kapcsolatban.

Az Instagram – mikor 2010-ben elindult - eleinte csak olyan volt, mint egy képeskönyv, hiszen a szöveges posztok helyett itt a fényképekre helyeződött a hangsúly. Mindenki felrakta a saját kis fotóit, legyen szó családról, nagyobb eseményekről, aznapi sminkről vagy ruháról, elkészített ételekről, hobbiról, sportról, házi állatokról, utazási emlékekről. Aztán megjelentek az első influenszerek, magyarul véleményvezérek. A sikerük tökéletesen megkomponált fotókon alapult, melyekkel elérték, hogy hamarosan tömegek kezdjék követni őket, hiszen egyfajta álomvilágot mutattak az erre fogékonyak számára.
 

Az Instagram a céges El Dorado?

Az ebben rejlő lehetőség sok vállalkozás számára igencsak vonzóvá vált. Néha mégis sokan elveszettnek érzik magukat a szabályok és a lehetőségek között, gyakran ez szerepel az indokok között, ha egy KKV nem található meg ezen a közösségi oldalon. Sok cég azonban épp azért látja a lehetőséget az Instagramra való „beköltözésben”, mert ennek az oldalnak az algoritmusai kevésbé változékonyak, mint a Facebooké, így jobb elérést biztosít. Ezért egyre több üzleti oldal készült és készül azóta is, sőt, mára egy komplett – és felettébb jó eredményekkel működő - marketinges „iparág” épült erre a közösségi oldalra.
 

Miért kell a vállalkozásoknak az Instagramon is jelen lenniük?

Mert a jó posztokkal a cégek újabb vásárlókat szerezhetnek, átterelhetik weboldalukra/webshopjukba a látogatókat, jót tesz az imidzsüknek és a termékeik, szolgáltatásaik reklámjának sem utolsó! Ráadásul mindezt mérhető és valós eredménnyel! Sok cégvezető vagy vállalkozó azonban csupán egy újabb közösségi oldalnak tartja az Instagramot, vagyis még egy plusz nyűgnek. Még egy dolognak, amivel foglalkozni kell, amelyre tartalmat kell gyártani és ahol Instagram követőket kell szerezni. Bár úgy tűnhet, pusztán egy-egy fotó feltöltéséről van szó néha, de egy megfelelően működő, üzleti Instagram fiók kezelése komoly marketing tevékenység!
 

Csak a valódi Instagram követők értékesek!

Egy időben sok híresség és influencer követőtáborának mérhető hányada állt vásárolt, harmadik világból származó Instagram követőkből, vagy első látásra is „kamu” profilokból. Ez utóbbiak általában botokat jelentettek. Ezekkel igencsak imponáló számokat eredményeztek, amelyek elkápráztatták az akkori hirdetőket, idővel viszont mindenki rájött a csalásra. Az Instagram azonban 2018-ban kezdett fellépni a hiteltelen aktivitások ellen. Akkor – és azóta is - milliós nagyságrendben törölték a kamu profilokat és a mai napig is büntetik a vásárolt követőkkel gyarapodó profilokat. Az elmúlt években több, komoly reklámbevételt generáló, hazai celebritást is megvádoltak azzal, hogy kamu követőkkel növelik követőik számát. Az ennek ellenőrzésére szolgáló, statisztikákat készítő oldalak szerint azonban itthon 80-90%-ban hiteles profilok követik a hírességeket.

Sokan nyertek ezzel a megoldással

Ez a hirdetők számára jó hír, mivel annak, hogy nem létező, vagy Indonéziából, esetleg Pakisztánból regisztrált embereknek reklámozzunk hazai dolgokat, semmi értelme, viszont legalább sokba kerül. Éppen ezért, ha nem akarjuk elégetni az ügyfelek pénzét, érdemes alaposan átvizsgálni a kiszemelt híresség vagy influencer követőtáborát! Ez egy átlagos – tehát nem online marketinggel napi szinten foglalkozó - hirdető számára szinte kivitelezhetetlen, ezért érdemes megbízni egy Instagram kommunikációval foglalkozó ügynökséget, amely mindennek utána néz.
 

Az Instagram követőket nem a szél fújja össze!

Ahhoz, hogy jelentős számú és valós embertömeg kövessen egy márkát, komoly marketing stratégiára van szükség, méghozzá külön, az Instagramra – és a hazai célközönségre - optimalizálva! A jól megírt és befotózott posztok, a célzott hirdetések és a válogatott Instagram követők megszerzése egy külön szakma. Az igazi szakértők igen hatékonyan tudják támogatni ügyfeleiket abban, hogy elérjék céljaikat és hirdetéseik meghozzák a várt eredményt.
 

Mennyibe kerül az Instagram követők vásárlása?

Erre a kérdésre a válasz: attól függ. Egyes, külföldi ügynökségek 20.000 forintért már több ezer követőt tud biztosítani, de ezek vagy botok, vagy nem létező, esetleg más kontinensen élő emberek. Így ezek a profilok mindenképpen irrelevánsak lesznek a vállalkozás számára. Ráadásul az Instagram meg is büntetheti a céges oldalt ezek használata miatt. Röviden szólva: kidobott pénz az ablakon, így elég drága játék ez a megoldás. A hazai Instagram követőket vásárló ügynökségek ezzel szemben tisztességes játékot játszanak. Igaz, hogy nem dolgoznak olyan olcsón, mint a kamu profilokkal üzletelők, de nem is ígérnek irreális eredményeket. Munkájuk azonban magáért beszél, hiszen fix díjazás mellett, akár 40,-Ft/követő áron is felépíthető a segítségükkel egy-egy vállalkozás követőtábora.
 

Professzionális segítséggel hirdetni is hatékonyabb az Instagramon

Az Instagram hirdetések manapság az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy egy vállalkozás elérje célközönségét, növelje eladásait új vásárlók szerzésével. Ahhoz azonban, hogy ezek a hirdetések valóban jól működjenek, nemcsak rutin kell az elkészítésükhöz, de ismerni kell bizonyos trükköket is. Ezek segítségével a reklámposztokat valóban azok látják majd, akiknek szánják őket.

Érdemes szakértőkhöz fordulni

Ezen információk összeszedésére azonban egy cégvezetőnek nincs ideje, egy kezdő, vagy az Instagram marketinget nem ismerő munkatársra viszont senki sem szívesen bízza a hirdetési büdzsét. Erre a problémára tökéletes megoldást nyújtanak az Instagram partnerek – mint például a Virusmedia – akik nemcsak a hirdetések megvásárlásában, létrehozásában, hanem a célcsoport elérésében is profik.
 

Milyen a jó Instagram hirdetés?

Az ezen a platformon megjelenő hirdetéseket alapvetően két célra lehet használni, márkaépítésre vagy forgalomterelésre. Az utóbbival a cég weboldala, illetve a webshopja felé lehet irányítani az érdeklődőket. Mind a két változatnál nagyon fontos a megfelelő minőség és az, hogy bizonyos feltételek teljesüljenek velük kapcsolatban, hiszen csak ekkor lesznek igazán hatékonyak.

Sok dologra kell figyelni, ha sikerre vágyunk, de megéri!

Ahhoz, hogy a célközönséget érje el egy-egy Instagram hirdetés, több területet kell monitorozni. A két legfontosabb csoport a célközönség kora, neme és földrajzi elhelyezkedése, valamint a hirdetéssel megcélzott emberek szokásai és a közösségi oldalakon, illetve az interneten folytatott tevékenysége. Ezek ismeretében pontos célzás érhető el. Magyarországon 2018-ban körülbelül 2.000.000 magyar felhasználója volt az Instagramnak, ez a szám pedig azóta csak nőtt! Így minden vállalkozás megtalálja a maga célközönségét a megfelelően beállított hirdetésekkel.

Együttműködésekkel is előbbre juthat egy vállalkozás

Nemcsak a nagyvilágban, de hazánkban is vannak Instagram influencerek, akiknek követői lefedhetik a hirdetések célközönségét. Ha egy ilyen véleményvezérrel történő kollaborációban gondolkodik egy cég, érdemes alaposan átgondolni a lehetőségeket.

A megfelelő vélemény nem biztos, hogy a legkövetettebb is

Nem mindegy ugyanis, hogy hány céggel/márkával szerződött már le az illető influencer, mennyire „árusította ki magát” az évek során. Ha ugyanis valakinek minden harmadik Instagram posztja reklámoktól hemzseg, az a követői számára már nem lesz eléggé hiteles. Érdemes olyan embert keresni, aki még nincs „elhasználva”, illetve az se legyen mindig mérvadó, hogy több százezer követője legyen. Nem ritka, hogy az úgynevezett mikroinfluencerek – akik jobban kötődnek egy-egy speciális témához – követőtábora sokkal jobb lehetőségeket biztosít a hirdetés célcsoportját tekintve.

Próbálja ki a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség instagram hirdetés, vagy instagram követő szerzés szolgáltatását!
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.