A sikerdíjas keresőoptimalizálás egyszerűen átverés

A legtöbb újonnan induló online cég, ami megkeres bennünket, gyakran kéri a lehetetlent, hogy garantáljuk neki azt, hogy első helyen lesz erre és erre a kulcsszóra a Google találati oldalain. Miért képtelenség ezt kivitelezni?

A SEO nem egy olyan szakma, ami máról holnapra hozza meg a várva-várt eredményt, mivel a Google algoritmusai folyamatosan változnak, s csak a legnagyobb frissítéseket teszi közzé a keresőóriás. Ennek ellenére a legtöbb SEO szakember a folyamatos analízisek segítségével próbálja fenntartani ügyfeleinek eddig elért pozícióit, mely ennek ellenére is változhat, akár egyik napról a másikra, így a sikerdíjas keresőoptimalizálás olyan, mint a lutri.

Nemcsak a Google algoritmusai, de az emberek / ügyfelek keresési szokásai is radikálisan változhatnak, melyekre nem minden esetben van lehetőség felkészülni. Ehhez gyakorlatilag arra lenne szükség, hogy az adott korú, földrajzi fekvésen lévő, bizonyos vásárlási szokásokhoz szokott ügyfelek szókincsét, beszéd stílusát, olvasási vagy videó nézési szokásait folyamatos monitoring alatt tudjuk tartani.

Ez szinte lehetetlen. Azt lehet követni ekkora számok esetében csak, hogy mikor, milyen korosztály keres rá a különféle kulcsszavakra, s ezeket milyen eszközökön, milyen gyakran és milyen formában használják.

Illetve azt is kellene tudni, hogy ki az, aki a hirdetésekre kattint először, s ki az, aki inkább az organikus találatok közül dönti el, hogy mire kattint. Ez egy kicsit nehézkes lenne, így csak azokkal az adatokkal lehet professzionálisan dolgozni, melyeket mi is látunk, mint SEO-SEM cég.

Emiatt azok, akik azt hiszik, hogy a sikerdíjas keresőoptimalizálás egy jó módszer, azoknak gyakorlatilag fogalmuk sincs arról, hogy mekkora munka, illetve folyamatos audit és az eddigi kampányok vagy a webes felületen lévő szövegek állandó átfogalmazása és optimalizálása folyik a háttérben azért, hogy a folyton változó internetes környezetben sikeresen tudjon szerepelni egy webes felület.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.