A sikeres közösségi marketing 10 legfontosabb lépése

1. Konkurencia figyelés

Érdemes először megnézni, hogy milyen módszerekkel próbálnak érvényesülni a cég versenytársai. Így meg lehet állapítani azokat a metódusokat, melyeket saját vállalkozása is használhat, s melyek azok, melyeket inkább jobb elkerülni.

2. Stratégia tervezés

Mi a cég célja a közösségi média oldalakra kitett posztokkal? (Promótálás, látogatottság növelés, stb.)

3. Használjon több megjelenési formát üzeneteinek átadására

Győződjön meg arról, hogy van képes, videós, szöveges vagy akár hanganyaga is a posztokról, hogy le tudja tesztelni melyik forma a legsikeresebb az egyes közösségi marketing felületeken.

4. Tegyen különbséget reklám és információ között

A tartalommarketing világban is illik különbséget tenni hirdetés és egyszerű figyelemfelkeltő információ között, így ügyeljen arra, hogy felhasználói is mindig értsék, hogy a kitett poszt pontosan mit takar. Sose vezesse félre ügyfeleit!

5. Törekedjen az egyediségre

Ne tegyen ki másolt, fordított, vagy igénytelen tartalmat, helyette törekedjen az egyediségre, illetve a márka megbízhatóságára.

6. Használjon különféle szoftvereket kampányai tervezéséhez és nyomon követéséhez

A szoftveres automatizáció segítségével akár hónapokra előre meg tudja tervezni a különféle promóciós kampányait, hogy ne kelljen “rohanni” a közösségi marketing stratégia megvalósításával.

7. Figyelje folyamatosan közösségi marketing szoftverek segítségével felhasználói tevékenységeit

Ennek segítségével mindig naprakészre tudja állítani az adott kampány elemeit, hogy passzoljanak az aktuális felhasználók igényeihez.

8. Használjon egyedi, vállalattal összefüggésbe hozható hashtag-eket

Amennyiben lehet az adott közösségi média platformon hashtag-eket használni, mindenképp alkalmazza őket, hogy vásárlói is segítsék ezek használatával a brandépítést.

9. Használja ki az élő közvetítés adta lehetőségeket

A legutóbbi statisztikák alapján az emberek sokkal jobban értékelik az élő videót, mint az előre felvettet. Így alkalmazza ezt is a közösségi média platformokon, mivel ezeket fel lehet később tölteni egyszerű videó formában a legtöbb közösségi felületre.

10. Ellenőrizze kampányait

Mindig figyelje a beérkező vásárlási és felhasználói adatokat, hogy kampányai hosszútávon is sikeresek legyenek.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.