A YouTube SEO működése

A vSEO, vagyis a videók keresőoptimalizációja egy eléggé elhanyagolt témája az optimalizációnak, pedig jó eredményeket lehet vele elérni, különösen Magyarországon, ahol erre még kevesen fordítanak figyelmet.

Van néhány tipp, melyeket kifejezetten a legnagyobb videómegosztón, a YouTube-on használhatunk. Ezeket a technikákat a YouTube SEO részterület gyűjti össze. Ha a legtöbb emberhez szeretnénk eljutni, akkor egy külső videószolgáltatót kell választanunk, sőt kifejezetten a YouTube-ot. Ha viszont az a fontos, hogy az oldalletöltés a mi oldalunkon valósuljon meg, tehát közvetlen látogatóra van szükségünk, akkor a videó a saját oldalunkon helyezkedjék el.

Vegyük figyelembe azt is, hogy a látogatók sokkal szívesebben linkelnek olyan weblapról, amelyet jól ismernek, például a YouTube-ról vagy akár a Metacaféról, esetleg a Vimeóról videót, mint a saját weblapunkról. A tartalom terjedését tehát a nagy videómegosztók segítik.

Egy jól optimalizált videó címe is érdeklődést kelt. Vegyük figyelembe, hogy a Google igyekszik a kereső látogatót kiszolgálni, így a célunk, hogy rá is kattintsanak a találati listán megjelenő videónkra. Éppen ezért nagyon fontos szempont még a hosszúsága is: hiába lennénk képesek tízperces videót is összeállítani, ha azzal kevesebb embert érünk el.

Ha tehetjük, akkor 1–4 perces felvételt készítsünk. Fontos, hogy izgalmas videónk legyen, amelyet végig is néznek, a YouTube ugyanis figyeli, hogy mely anyagokat hagynak félbe. Fordítsunk figyelmet a közösségi médiában való népszerűsítésre is. Egy jó videó leginkább a social mediában terjed. A YouTube-on több lehetőségünk is van, amellyel elmondhatjuk a Google-nek (és persze a látogatónak), hogy mi szerepel a felvételen.

Érdemes – szükség esetén akár többnyelvű – feliratokat hozzáadni a fájlhoz utólag, már a YouTube felületén, valamint a különböző, adott időben, a videó megadott helyén fölbukkanó leírások (captionök) is nagyon hatékonyak lehetnek. A feliratfájlokban lehetőség van a Google számára jelezni, ha új beszélő szólal meg, valamint a szüneteket és akár egyéb aktivitásokat (nevetések, madárcsicsergés) is megjelölhetjük.

Egy jól terjedő YouTube-videó akár reklámbevételhez is juttathat bennünket.

Célszerű figyelembe venni a weblap rangsorolási tényezőit is: néhány kategóriában könnyebb az elsők közé kerülni, mint másokban. A feltöltött videónál mindenképpen állítsuk be utólag a thumbnailt, tehát azt a képet, amelyet a YouTube (és majd a Google is) megjelenít, ha még nem indították el a videót. Célszerű valamilyen feltűnő, érdekes képkockát választani, hiszen az automatikusan kapott kép akár érdektelen is lehet (például éppenséggel egy fekete háttér).

A címválasztásnál lehet utólag is trükközni. Vegyük figyelembe, hogy bár akár százkarakteres címet is adhatunk, a keresőoldalon ötvennél több nem jelenik majd meg. Viszont később is megváltoztathatjuk a címet, így lehet próbálgatni, mi működik. Amíg még nem használják sokan, érdemes különleges szimbólumokat tenni az első karakterhelyre, például egy csillagot (★) vagy nyilat (►), ez nagyon jól elkülöníti a videót a többitől, így többen kattintanak majd rá, ezáltal előrébb sorolódhat.

Mindenképpen ellenőrizzük, hogyan jelenik meg a videó, ha valaki Facebookon vagy más social media hálózaton osztja meg.

A jó cím és kép jelenjen meg, így terjedhet megfelelően az anyag. Ne feledjük: a vSEO-nál különösen fontos, hogy a látogatóknak hasznos tartalmat adjunk, mert a kereső az alapján tud jól rangsorolni, hogy milyen népszerű a videó.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.