A YouTube SEO működése

A vSEO, vagyis a videók keresőoptimalizációja egy eléggé elhanyagolt témája az optimalizációnak, pedig jó eredményeket lehet vele elérni, különösen Magyarországon, ahol erre még kevesen fordítanak figyelmet.

Van néhány tipp, melyeket kifejezetten a legnagyobb videómegosztón, a YouTube-on használhatunk. Ezeket a technikákat a YouTube SEO részterület gyűjti össze. Ha a legtöbb emberhez szeretnénk eljutni, akkor egy külső videószolgáltatót kell választanunk, sőt kifejezetten a YouTube-ot. Ha viszont az a fontos, hogy az oldalletöltés a mi oldalunkon valósuljon meg, tehát közvetlen látogatóra van szükségünk, akkor a videó a saját oldalunkon helyezkedjék el.

Vegyük figyelembe azt is, hogy a látogatók sokkal szívesebben linkelnek olyan weblapról, amelyet jól ismernek, például a YouTube-ról vagy akár a Metacaféról, esetleg a Vimeóról videót, mint a saját weblapunkról. A tartalom terjedését tehát a nagy videómegosztók segítik.

Egy jól optimalizált videó címe is érdeklődést kelt. Vegyük figyelembe, hogy a Google igyekszik a kereső látogatót kiszolgálni, így a célunk, hogy rá is kattintsanak a találati listán megjelenő videónkra. Éppen ezért nagyon fontos szempont még a hosszúsága is: hiába lennénk képesek tízperces videót is összeállítani, ha azzal kevesebb embert érünk el.

Ha tehetjük, akkor 1–4 perces felvételt készítsünk. Fontos, hogy izgalmas videónk legyen, amelyet végig is néznek, a YouTube ugyanis figyeli, hogy mely anyagokat hagynak félbe. Fordítsunk figyelmet a közösségi médiában való népszerűsítésre is. Egy jó videó leginkább a social mediában terjed. A YouTube-on több lehetőségünk is van, amellyel elmondhatjuk a Google-nek (és persze a látogatónak), hogy mi szerepel a felvételen.

Érdemes – szükség esetén akár többnyelvű – feliratokat hozzáadni a fájlhoz utólag, már a YouTube felületén, valamint a különböző, adott időben, a videó megadott helyén fölbukkanó leírások (captionök) is nagyon hatékonyak lehetnek. A feliratfájlokban lehetőség van a Google számára jelezni, ha új beszélő szólal meg, valamint a szüneteket és akár egyéb aktivitásokat (nevetések, madárcsicsergés) is megjelölhetjük.

Egy jól terjedő YouTube-videó akár reklámbevételhez is juttathat bennünket.

Célszerű figyelembe venni a weblap rangsorolási tényezőit is: néhány kategóriában könnyebb az elsők közé kerülni, mint másokban. A feltöltött videónál mindenképpen állítsuk be utólag a thumbnailt, tehát azt a képet, amelyet a YouTube (és majd a Google is) megjelenít, ha még nem indították el a videót. Célszerű valamilyen feltűnő, érdekes képkockát választani, hiszen az automatikusan kapott kép akár érdektelen is lehet (például éppenséggel egy fekete háttér).

A címválasztásnál lehet utólag is trükközni. Vegyük figyelembe, hogy bár akár százkarakteres címet is adhatunk, a keresőoldalon ötvennél több nem jelenik majd meg. Viszont később is megváltoztathatjuk a címet, így lehet próbálgatni, mi működik. Amíg még nem használják sokan, érdemes különleges szimbólumokat tenni az első karakterhelyre, például egy csillagot (★) vagy nyilat (►), ez nagyon jól elkülöníti a videót a többitől, így többen kattintanak majd rá, ezáltal előrébb sorolódhat.

Mindenképpen ellenőrizzük, hogyan jelenik meg a videó, ha valaki Facebookon vagy más social media hálózaton osztja meg.

A jó cím és kép jelenjen meg, így terjedhet megfelelően az anyag. Ne feledjük: a vSEO-nál különösen fontos, hogy a látogatóknak hasznos tartalmat adjunk, mert a kereső az alapján tud jól rangsorolni, hogy milyen népszerű a videó.
 
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.