Átszabta az AdWords a hirdetésbővítményeket

Új frissítéseket vezetett be szeptember végén az AdWords, amelyek nem csak megkönnyítik a hirdetők dolgát, de segítenek abban is, hogy hatékonyabban el tudjuk érni célközönségünket. Az új hirdetésbővítmények elsősorban a belső linkekre voltak nagy hatással. Újítás többek között, hogy a mobiltelefonokon megjelenő hirdetések a specifikus üzeneteket és telefonszámokat tartalmaznak, ezzel könnyebbé téve a konverziót.

Hol, mikor, mi

A frissítést követően a bővítmények működése is megváltozott, jobban mondva több a lehetőségünk arra, hogy magunk szabjuk meg azok működését. A hirdetéscsoport-szintű bővítményeknek köszönhetően lehetőségünk van arra, hogy pontosan meghatározzuk, melyik bővítmény melyik hirdetéssel együtt kerüljön megjelenítésre. Emellett arra is lehetőséget biztosít az AdWords rendszere a frissítés óta, hogy pontosan beütemezzük a bővítmények megjelenésének idejét, így igazodva például a nyitvatartási időhöz, éjszakai-nappali periódusokhoz stb.

Ezzel a legmegfelelőbb időben tudjuk elérni potenciális ügyfeleinket. A korábbi bővítmények az automatikus frissítés során maguk is átestek a frissítésen, s ahol vegyesen szerepeltek korábbi típusú és frissített bővítmények, a rendszer automatikusan törölte is a régebbi típusúakat.

Mindent tudhatunk

A frissülő AdWords a korábbinál sokkal részletesebb statisztikákkal is szolgál. A jelentésekben megvizsgálhatjuk az egyes belső linkek hatékonyságát, bővítményeink részletes adatait egyenként tanulmányozhatjuk át. A frissítést követően az új statisztikák ugyan a nulláról indultak újra, de természetesen a frissítést megelőző napokon keletkezett adatokhoz továbbra is hozzáférhetünk.

Új kritériumok a frissítés óta, hogy a belsőlink-bővítmények méretét legfeljebb 25 karakterben határozták meg. Ennek oka a hivatalos indoklás szerint az, hogy rövidebb linkekkel, egyben tömörebb üzenetekkel kedvezőbb eredményeket érhetünk el. A másik szabály, hogy immár minden belső linknek saját egyedi oldalra kell mutatnia – ennek célja, hogy az egyes, nyilván egymástól különböző hirdetésekhez kapcsolódó érkező oldalak dedikáltak legyenek, a linkekre kattintók releváns tatalommal találkozzanak.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.