AEO és GEO: Az új korszak a keresőoptimalizálásban
Fedezze fel az AEO és GEO stratégiákat 2025-ben! Gyakorlati tippek, útmutatók és AI-alapú SEO megoldások a vállalkozása láthatóságáért.
Az Adwords múlt hét óta betekintést enged a versenytársak életébe – persze azért ne gondoljunk konkrét adatokra.
Május 22-én mutatta be a Google az Aukcióstatisztika jelentést (Auction insights report), amely segítségével képet kaphatunk arról, hogy adott aukción a versenytársakhoz képest a mi hirdetésünk hogyan szerepelt. (A Google álláspontja szerint, semmi olyan plusz adatot nem kapunk a jelentéstől, amelyet a keresések útján ne érhetnénk el, ők csupán összegyűjtik a nyilvános adatokat, hogy megkönnyítsék a dolgunk. )
Az Aukcióstatisztika egy kulcsszó szintű jelentés, amely mindig csak egy kulcsszóra vonatkozóan tekinthető meg. Ahhoz hogy a jelentés elérhető legyen, a kulcsszónak teljesítenie kell a minimális megjelenési követelményeket.
Honnan érhető el?
Amennyiben a kulcsszavunk mellett egy kis ikon található, a kulcsszó kijelölése után itt (Kulcsszó adatai / Aukcióstatisztika (egyetlen kulcsszó)) találjuk a jelentést:
Milyen adatokat láthatunk?
Az Adwords felületén így néz ki egy Aukcióstatisztika jelentés: