Az Adwords múlt hét óta betekintést enged a versenytársak életébe

Az Adwords múlt hét óta betekintést enged a versenytársak életébe – persze azért ne gondoljunk konkrét adatokra.

Május 22-én mutatta be a Google az Aukcióstatisztika jelentést (Auction insights report), amely segítségével képet kaphatunk arról, hogy adott aukción a versenytársakhoz képest a mi hirdetésünk hogyan szerepelt. (A Google álláspontja szerint, semmi olyan plusz adatot nem kapunk a jelentéstől, amelyet a keresések útján ne érhetnénk el, ők csupán összegyűjtik a nyilvános adatokat, hogy megkönnyítsék a dolgunk. )

Az Aukcióstatisztika egy kulcsszó szintű jelentés, amely mindig csak egy kulcsszóra vonatkozóan tekinthető meg. Ahhoz hogy a jelentés elérhető legyen, a kulcsszónak teljesítenie kell a minimális megjelenési követelményeket.

Honnan érhető el?

Amennyiben a kulcsszavunk mellett egy kis ikon található, a kulcsszó kijelölése után itt (Kulcsszó adatai / Aukcióstatisztika (egyetlen kulcsszó)) találjuk a jelentést:

Milyen adatokat láthatunk?
 
  • Megjelenített URL domainje - az első oszlopban láthatjuk a konkurenciát
  • Megjelenítési arány – az adott kulcsszóra történő keresések esetén milyen arányban jelent meg a hirdetésünk, illetve milyen arányban jelent meg a konkurencia hirdetése azokon az aukciókon, amelyen mi is részt vettünk
  • Átlagos pozíció - átlagosan hányadik helyen jelent meg a hirdetésünk
  • Átfedés aránya – milyen gyakran fordult elő, hogy a versenytárs is és mi is megjelentünk az adott keresésre
  • Fenti pozíció aránya – abban az esetben, amikor az aukción velünk együtt versenytársunk is megjelent, milyen arányban jelent meg előkelőbb pozícióban a konkurens hirdetés
  • Oldal tetejének aránya – milyen gyakran jelent meg a hirdetés az organikus keresési találatok felett

Az Adwords felületén így néz ki egy Aukcióstatisztika jelentés: 
 
  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.