Az Instagram like vásárlás buktatói

Napjainkban már van lehetőség illegálisan Instagram like vásárlásra, melyet sokan kihasználnak, majd néhány hónap után rájönnek, hogy nem kellett volna meglépni ezt az etikátlan lehetőséget. Miért?

Fontos tisztában lennie az angol engagement rate kifejezéssel, mely egy arányszám, ami azt mutatja, hogy a kitett posztok hány százaléka eredményezett a felhasználók részéről valamilyen reakciót (like, követés, megosztás, kommentek).

Az Instagram követők és like-ok vásárlásába már rengeteg cég bukott bele, hiszen bárki megnézheti a követők listáját és adatlapját, s gyorsan kiderül, hogy ezek a fiókok valamilyen bot farm eredményei, melyeket már sok esetben betiltott automatizált rendszerek irányítanak. Ezt már külön szoftverekkel is lehet ellenőrizni, mint például a Social Audit Pro program segítségével.

Azoknak a cégeknek pedig pláne nem szabad bedőlni, akik azt hangoztatják, hogy ők igazi embereket tudnak biztosítani a vásárolt like-ok vagy követők mögé, hiszen ezeknek az embereknek a fiókjai is tökéletesen mutatják, hogy ők Instagramon dolgoznak, nem pedig őszintén a saját érdeklődési körüknek megfelelően like-olnak vagy kommentelnek. Emiatt ezek sem érnek többet, mint a botok.

Az Instagram like vagy követők vásárlása révén a követők száma lehet, hogy nagy lesz, viszont a like-ok és a kommentek száma ehhez viszonyítva igen csekély marad, ezért lehet az, hogy valakinek van 20.000 követője, de a posztjait csak 100-an kedvelik, a kommentek száma pedig 5-20 között mozog. Emiatt az engagement rate igen alacsony lesz, így a cég egyértelműen lebukik a felhasználók előtt, hogy a követőit vásárolta.

Így a csaló cégek egy idő után rájönnek, hogy az Instagram like és követők vásárlása nem éri meg, hiszen teljesen látszik a manipuláció, mely azt eredményezi, hogy a felhasználói elveszítik bizalmukat a cégben, így zuhanni kezd a céges presztízs.

Emiatt sok cég inkább manuálisan végzi az Instagram fiókjának népszerűsítését, mert a minőségi tartalmak igenis képesek megszólítani a többi felhasználót, akik nem egy kaptafára kialakított kommentekkel fogják díjazni a posztokat, hanem őszinte érdeklődést mutatnak ki, mely ezerszer többet ér, mint az automatizálás segítségével elért hamis like-ok vagy generált kommentek.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.