2012.10.08.

Bemutatkozott a Google Tag Manager

Bemutatkozott a Google Tag Manager

Október elsején mutatta be a Google új szolgáltatását, mely egyelőre csak angol nyelven érhető el, de hamarosan lefordítják magyar nyelvre is.

Addig is eredeti, angol nevén nevezzük: ez a Tag Manager. A google.com/tagmanager oldalon elérhető eszközt a hatékonyabb online marketinghez ajánlja a keresőcég.

Ez az eszköz azoknak lesz nagyon hasznos, akik bevételeket szereznek weblapjaikból: webáruházakhoz, sales típusú weblapokhoz vagy akár vállalati oldalakhoz is adhatunk tageket. Eddig is volt rá lehetőségünk, hogy mérjük azt, mit tesznek a weblapunkon a látogatók, sőt erre alapvetően szükség is van, ha tudatos marketinget folytatunk. Ellenőrizni kell, hogy egy látogató honnan érkezik, melyik oldalunkról hagyja el a lapot, mennyi időt tölt az oldalon.

Ezeket egy egyszerűbb webanalitikai szoftver is megmutatja. Bonyolultabb a helyzet, ha csatornaútvonalakat vizsgálunk (honnan hová lépett, ott mennyit időzött, hol akadt el stb.) vagy éppen azt akarjuk lemérni, hogy az AdWordsből jövő átkattintások megfelelően konvertálnak-e.

Sokaknál probléma, hogy több helyen is hirdetnek, de nem tudnak választ adni arra a kérdésre, hogy ezek közül melyik éri meg a legjobban, tehát egységnyi költésből melyik forrásból hány vásárlót, feliratkozót, olvasót stb. kapnak. A tageket korábban minden egyes oldalra külön kellett beilleszteni, és ehhez általában szakértő segítségre volt szükség.

A Tag Manager segítségével kapunk egy kódrészletet, amelyet elég a weblap minden oldalának forráskódjához adni közvetlenül a body nyitótag után. Ezután mindent a Tag Manager adminisztrációs felületén állíthatunk be. Megnézhetjük például, hogy az AdWordsből érkező látogatók hány százaléka jut el a konverziós oldalra (például a megrendelés után megjelenő „köszönjük a vásárlást” típusú záró lapra).

Az eszköz működése a Google-től megszokott módon rendkívül felhasználóbarát, azaz különösebb szakértelem nélkül is használható, valamint – és ez sem mindegy – ingyenes is.

A Tag Manager által betett kód az Analytics tagjét is tartalmazza, így elég csak a kapott kódot beilleszteni: minden más adatot magán az adminisztrációs felületen adhatunk hozzá és állíthatunk be.

Bár ez az eszköz kétségkívül remek és nagyon hasznos is, soha ne feledjük: minden ilyen megoldással a Google egyre többet és többet tud weblapunkról.

Ez sok dologban előny lehet, de nem biztos, hogy mindig az. Jó ezt szem előtt tartani.

Kérje egyedi árajánlatunkat
Ajánlatot kérek
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram