Bemutatkozott a Google Tag Manager

Október elsején mutatta be a Google új szolgáltatását, mely egyelőre csak angol nyelven érhető el, de hamarosan lefordítják magyar nyelvre is.

Addig is eredeti, angol nevén nevezzük: ez a Tag Manager. A google.com/tagmanager oldalon elérhető eszközt a hatékonyabb online marketinghez ajánlja a keresőcég.

Ez az eszköz azoknak lesz nagyon hasznos, akik bevételeket szereznek weblapjaikból: webáruházakhoz, sales típusú weblapokhoz vagy akár vállalati oldalakhoz is adhatunk tageket. Eddig is volt rá lehetőségünk, hogy mérjük azt, mit tesznek a weblapunkon a látogatók, sőt erre alapvetően szükség is van, ha tudatos marketinget folytatunk. Ellenőrizni kell, hogy egy látogató honnan érkezik, melyik oldalunkról hagyja el a lapot, mennyi időt tölt az oldalon.

Ezeket egy egyszerűbb webanalitikai szoftver is megmutatja. Bonyolultabb a helyzet, ha csatornaútvonalakat vizsgálunk (honnan hová lépett, ott mennyit időzött, hol akadt el stb.) vagy éppen azt akarjuk lemérni, hogy az AdWordsből jövő átkattintások megfelelően konvertálnak-e.

Sokaknál probléma, hogy több helyen is hirdetnek, de nem tudnak választ adni arra a kérdésre, hogy ezek közül melyik éri meg a legjobban, tehát egységnyi költésből melyik forrásból hány vásárlót, feliratkozót, olvasót stb. kapnak. A tageket korábban minden egyes oldalra külön kellett beilleszteni, és ehhez általában szakértő segítségre volt szükség.

A Tag Manager segítségével kapunk egy kódrészletet, amelyet elég a weblap minden oldalának forráskódjához adni közvetlenül a body nyitótag után. Ezután mindent a Tag Manager adminisztrációs felületén állíthatunk be. Megnézhetjük például, hogy az AdWordsből érkező látogatók hány százaléka jut el a konverziós oldalra (például a megrendelés után megjelenő „köszönjük a vásárlást” típusú záró lapra).

Az eszköz működése a Google-től megszokott módon rendkívül felhasználóbarát, azaz különösebb szakértelem nélkül is használható, valamint – és ez sem mindegy – ingyenes is.

A Tag Manager által betett kód az Analytics tagjét is tartalmazza, így elég csak a kapott kódot beilleszteni: minden más adatot magán az adminisztrációs felületen adhatunk hozzá és állíthatunk be.

Bár ez az eszköz kétségkívül remek és nagyon hasznos is, soha ne feledjük: minden ilyen megoldással a Google egyre többet és többet tud weblapunkról.

Ez sok dologban előny lehet, de nem biztos, hogy mindig az. Jó ezt szem előtt tartani.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.