Dinamikus keresési hirdetések az AdWordsben

Június végén mutatta be a Google az AdWords új, 9.8-as szerkesztőfelületét. Ezzel mindenki számára elérhetővé vált a dinamikus keresési hirdetések megjelenítése, bár a keresőóriáshoz megszokott módon a béta jelzés azért itt sem maradhatott el.

Ez a lehetőség nem teljesen új: már tavaly októberben bemutatták, de a szélesebb közönség csak most érheti el. A dinamikus hirdetések egy régi probléma megoldását jelentik a kattintás alapú hirdetések piacán. Például egy webáruházban mindennapos gond lehet, hogy a raktárkészlet változásával egy-egy termék ideiglenesen eltűnik vagy éppen megjelenik a kínálatban.

A Google célja a lehető legrelevánsabb hirdetés mutatása: ez a felhasználó szempontjából különösen fontos, hiszen ha jó hirdetéseket találunk az organikus találatok előtt, akkor azokra kattintunk, a Google legjelentősebb bevételi forrása éppen ez. Ha azt látjuk, hogy a hirdetések értéktelen oldalra visznek, lassan leszokunk a kattintásról.

A hirdető érdeke is az, hogy ha már fizet a kattintásért, akkor a legérdeklődőbb személyek kerüljenek az oldalára. Képzeljük el azt a helyzetet, hogy elfogyott például egy elektronikai webáruházból a keresett tablet. Ilyenkor is megjelenik a már futó AdWords-hirdetés, hiszen lehetséges, hogy egyszerre több száz kulcsszóra hirdet a cég.

Ha mi a hirdetésszövegre kattintunk, csak egy hibaoldal jön be vagy éppen a kiírás, hogy nincs raktáron a termék. A hirdetéssel tehát lukra futottunk. A dinamikus keresési hirdetések segítségével egy előre összeállított sablonba illeszthetünk be olyan adatokat, melyeket az AdWords a weboldalunkról szerez.

Például megadjuk az alapvető szöveget: „X a legolcsóbban!”. X helyére többféle terméknév is kerülhet attól függően, hogy éppen mi van készleten. Ha elfogy a termék, a hirdetés nem fut tovább. Ez természetesen csak a legkézenfekvőbb használati módja az új funkciónak, de mindenképpen méltó a figyelmünkre.

Különösen azért, mert az eddigi megfigyelések szerint akár 50%-os konverziónövelési eredmény érhető el ezekkel a hirdetésekkel, sőt az egy konverzióra (például vásárlásra) eső költség is több mint 70%-kal csökkenhet. Még egy kisebb webbolt esetében is akár 10%-os kattintásnövekmény érhető el helyes beállításokkal.
 
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.