Direkt marketing eszközök 2017-ben

Néhány évtizeddel ezelőtt a direkt marketing gyakorlatilag kimerült az ügyfelek postai címének vagy telefonszámának összegyűjtésében, hiszen akkor ezek voltak az egyedüli lehetőségek arra, hogy személyre szabott ajánlatokkal tudják a cégek felkeresni az ügyfeleket az aktuális ajánlataikkal. 2017-ben ez már sokkal hatékonyabban, illetve könnyebben történik. Nézzük meg hogy lehetséges a mai világban sikeres direkt marketing kampányt lebonyolítani.

“Call-to-action” funkció a direkt marketing kampányokban

Régen és most is igaz az az állítás, hogy a direkt marketingnek abban az esetben van csak értelme, ha a szolgáltatás leírása és ismertetése után úgynevezett “call-to-action” lehetőséget helyeznek el az ajánlat végére. Ez régen például egy postai úton érkező ingyenes termékminta esetén egy kedvezményes vásárlási kupont jelentett.

2017-ben is hasonló a helyzet, viszont a technológiai vívmányoknak köszönhetően már nemcsak postán vagy telefonon lehet direkt marketing kampányokat lebonyolítani, hanem e-mail, SMS vagy MMS útján, illetve weboldalakon vagy közösségi média oldalakon elhelyezett hirdetésekkel is. Emiatt a “call-to-action” módszer használata könnyebb lett, hiszen az ajánlat tartalmába bele lehet illeszteni egy linket, amin keresztül több információ fog az ügyfél rendelkezésére állni a hirdetett szolgáltatással vagy termékkel kapcsolatban, melyet az internet segítségével egy kattintással meg is tud gyorsan vásárolni.

Spóroljon időt CRM szoftverek segítségével direkt marketing kampányai során!

A CRM az angol Customer Relationship Management szavak rövidítése, mely ügyfélkezelési rendszert jelent, ahol szoftvertől függően a következőkre van például lehetőség:

  • Automatizálhatóak az SMS, MMS és email-en történő direkt marketing kampányok.
  • Az adatbázisban látni lehet, hogy milyen típusú felhasználó, milyen eszközön hogyan reagált az adott kampányra.
  • Automatikusan lehet létrehozni szintén automatikusan beérkező adatok alapján vásárlói csoportokat, hogy még konkrétabb ajánlatokkal legyen lehetséges megkeresni a vásárlókat.

A direkt marketing kampányok főként a CRM szoftvereknek köszönhetően sikeresek még 2017-ben is, hiszen a modern technológia segítségével sokkal könnyebben és gyorsabban lehet direkt marketing kampányokat használni az értékesítés során.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.