Egy jó keresőmarketing szakértő nemcsak a vállalat bevételét tudja növelni

A keresőmarketing szakértő kifejezés hallatán a legtöbben csak a reklámokra és online hirdetésekre asszociálnak, viszont egy profi szakember ennél sokkal többet tud nyújtani egy online vállalkozásnak. Nézzük meg, milyen feladatokért felel egy online marketing szakember!

SEM stratégia

A keresőmarketing szakértő dolgozza ki a SEM (Search Engine Marketing - Keresőmotor marketing) stratégiát, melyet különféle irányelvek megadásával segít implementálni a vállalat webes felületét üzemeltető programozóknak.

Ez voltaképpen egy online marketing terv, melyhez nyilván szükségesek értékesítési és az online szféra miatt pedig különféle informatikai ismeretek is.

Milyen feladatai vannak egy keresőmarketing szakértőnek?

  • Ideális vevő (Buyer Persona) meghatározása, mely segíti a vállalkozás szolgáltatásait közelebb hozni a felhasználókhoz:
    • Földrajzi hely alapján
    • Életkor alapján
    • Érdeklődési kör alapján
    • Különféle termékkategóriák alapján, stb.

  • Rendszeres kulcsszó kutatás:
    • Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az épp futó, illetve a későbbi kampányok és hirdetések szövegei mindig tartalmazzák a legfontosabb kifejezéseket.
    • Ez egyaránt fontos az oldal tartalmánál is, hiszen a blog bejegyzéseket, a menüpontok elnevezéseit vagy az oldalon használt egyéb szöveges tartalmakat is fontos folyamatosan csinosítani, szerkeszteni, átírni vagy frissíteni, hogy a megfelelő kifejezésekkel legyen tele az adott oldal.

    •  
  • Organikus keresési eredmények elősegítése tartalommarketing eszközök segítségével:
    • Ez összefüggésben van az előző ponttal, hiszen a tartalmakban mindig a legfontosabb és leggyakrabban keresett kulcskifejezéseknek kell szerepelnie ahhoz, hogy jobbak legyenek az organikus találatok.

    •  
  • ROI (Return On Investment - Beruházás megtérülése) és KPI (Key Performance Indicator - Kulcsfontosságú teljesítménymutató) optimalizálása:
    • A keresőmarketing szakértőknek ez az egyik legfontosabb feladata, hiszen ez magában foglalja szinte az összes olyan adatfeldolgozást, amely a különféle analitikai programok segítségével történik.

    •  
  • Reklám kampányok létrehozása, felügyelete és igény esetén szerkesztése:
    • Mivel folyamatosan változik a piac, az igények illetve a hirdetések stílusa is, így folyton figyelni kell az aktuális trendeket, s a jelenlegi irányelveknek megfelelően kell módosítani vagy kialakítani a kampányokat.

    •  
  • Landing oldalak meghatározása, ezek erősítése:
    • A landing oldalaknak általában az aktuális kampányok alatt van fontos szerepe, hiszen ezek a linkek kerülnek be a hirdetésekbe, így a landing oldalaknak mindig összhangban kell lenniük a hirdetések szövegeivel.

    •  
  • Termékek és szolgáltatások köré tervezett kampányok lebonyolítása:
    • Ezek lehetnek szezonális vagy szezon kívüli akciók, promóciók, melyek rövid időn belül hoznak profit-növekedést.

    •  
  • Rendszeres kiértékelések készítése és ezek analizálása, hogy mindig naprakész legyen a vállalat:
    • Ha ez a rész kimarad a keresőmarketing szakértő napi feladatai közül, akkor az körülbelül olyan, mintha a sötétben tapogatózna, hogy melyik kampány miért működik, s melyik miért nem, illetve hol lehet javítani, vagy mi az, amit érdemes megtartani, s erősíteni a jövőben.

    •  
A keresőmarketing szakértőt nem szabad összekeverni a keresőoptimalizáló szakértővel, mert míg az előbbi a profit növekedéséért felel, addig az utóbbi a jelenlegi technikai elvárásoknak megfelelő webes felület kialakításával foglalkozik.

Emiatt a keresőmarketing szakértőnek elég, ha csak a különféle modern marketing eszközök (pl.: Google Analytics, Search Console) kezelésével van tisztában, nem szükséges neki feltétlenül ismernie a programozás alapvető részeit sem.

A keresőmarketing szakértő az eladások optimalizálására összpontosít, s igyekszik mindent megtenni azért, hogy az adott vállalat kitűnően tudjon szerepelni az online piacon.

Így egy keresőmarketing szakértő tisztában van a legmodernebb online eladási technikákkal és trükkökkel, illetve gyakorlott keze van a különféle online analitikai rendszerek kezelésében, hiszen ez majdnem ugyanaz, mint az offline marketing, csak az interneten kell kivitelezni a SEM stratégiát.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.