Egy jó keresőmarketing szakértő nemcsak a vállalat bevételét tudja növelni

A keresőmarketing szakértő kifejezés hallatán a legtöbben csak a reklámokra és online hirdetésekre asszociálnak, viszont egy profi szakember ennél sokkal többet tud nyújtani egy online vállalkozásnak. Nézzük meg, milyen feladatokért felel egy online marketing szakember!

SEM stratégia

A keresőmarketing szakértő dolgozza ki a SEM stratégiát, melyet különféle irányelvek megadásával segít implementálni a vállalat webes felületét üzemeltető programozóknak.

Ez voltaképpen egy online marketing terv, melyhez nyilván szükségesek értékesítési és az online szféra miatt pedig különféle informatikai ismeretek is.

Milyen feladatai vannak egy keresőmarketing szakértőnek?

  • Ideális vevő (Buyer Persona) meghatározása, mely segíti a vállalkozás szolgáltatásait közelebb hozni a felhasználókhoz
  • Rendszeres kulcsszó kutatás
  • Organikus keresési eredmények elősegítése tartalommarketing eszközök segítségével
  • ROI és KPI optimalizálása 
  • Reklám kampányok létrehozása, felügyelete és igény esetén szerkesztése
  • Landing oldalak meghatározása, ezek erősítése
  • Termékek és szolgáltatások köré tervezett kampányok lebonyolítása
  • Rendszeres kiértékelések készítése és ezek analizálása, hogy mindig naprakész legyen a vállalat.
A keresőmarketing szakértőt nem szabad összekeverni a keresőoptimalizáló szakértővel, mert míg az előbbi a profit növekedéséért felel, addig az utóbbi a jelenlegi technikai elvárásoknak megfelelő webes felület kialakításával foglalkozik.

Emiatt a keresőmarketing szakértőnek elég, ha csak a különféle modern marketing eszközök (pl.: Google Analytics, Search Console) kezelésével van tisztában, nem szükséges neki feltétlenül ismernie a programozás alapvető részeit sem.

Így egy keresőmarketing szakértő tisztában van a legmodernebb online eladási technikákkal és trükkökkel, illetve gyakorlott keze van a különféle online analitikai rendszerek kezelésében, hiszen ez majdnem ugyanaz, mint az offline marketing, csak az interneten kell kivitelezni a SEM stratégiát.