Egyre hódít a tartalommarketing

 Azok a napok, amikor a keresőmarketing sikerét pusztán a PageRank határozta meg, régen elmúltak már. A Panda, Penguin, Hummingbird, the Knowledge Graph, Google Carousel és a biztonságos keresés megjelenésével nincsen már egyenes és egyértelmű  út a jó ranking eléréséhez, s nem is csak egyféle számítás létezik. A ranking kiszámítása ma egy képlékeny, többdimenziós folyamat, és még mindig rendkívül fontos az üzlet szempontjából.


A kulcsszavak adatainak eltávolításával a Google mindent egy csapásra megváltoztatott tavaly ősszel, a többi nagy keresőmotor pedig követte a példát. Így igen nehézzé vált a kulcsszavak által generált forgalom mérése, írja a Search Engine Watch marketingszakembere, Jim Yu. Így aztán új oldalról kell megközelíteni a keresőmarketinget.
 

Az év elején egy keresőmarketinggel foglalkozó vállalat 20000 SEO-szakembert kérdezett meg arról, hogyan vágnak neki az új évnek a megváltozott játékszabályok mellett. Az eredmények szerint a tartalomalapú SEO a szakemberek 100 százaléka számára fontos, és 85 százalékuk szerint ennek jelentősége csak növekszik 2014-ben.
 

Ezen belül 84 százalékuk felelte azt, hogy nagyon fontos annak megértése, hogyan hat a tartalom a valós látogatottságra, a konverzióra és a bevételekre, 78 százalékuk pedig jobban odafigyelne arra, hogy mennyire eredményesek egyes tartalmak az oldalon belül, hogy így jobban mérhessék azok üzleti hatását. 67 százalékuk szerint 2014-ben még fontosabbá válik majd annak felmérése, hogyan teljesítenek a tartalmak a keresőmotoroknál és a különböző eszközök esetében. Azonban mindössze 49 százalékuk tartja továbbra is ugyanolyan fontosnak azt, hogy a kulcsszavak jelentőségét pontosan lefordíthassa bevételi, konverziós és látogatottsági adatokra, ami azt jelzi, hogy a figyelem egyre inkább áttevődik magára a tartalomra az egyes kulcsszavakról.
 

A szakemberek több mint kétharmada azt is kijelentette, hogy a közösségi megosztások és a ranking közötti kapcsolat megértése egyre nagyobb jelentőséggel bír, és csak 44 százalékuk, tehát a kisebbség mondta azt, hogy saját szakterületükön a kulcsszavak megjelennek a Google Carousel keresési eredmények között.
 

Már tudjuk, hogy a ranking ma platformtól, helytől függően változik, a hivatkozások megjelenhetnek csoportosan, egyszerre több ugyanoda mutató hivatkozás is lehet egy oldalon de akár kép formájában is találkozhatunk velük. Éppen ezért a szakemberek szerint egyre fontosabb a különféle mobileszközökkel kapcsolatos adatok figyelése, és a multinacionális cégek nagy része arra is kiemelt figyelmet fordít, hogy helyi szinten, lokálisan milyen eredményeket érnek el.
 

Mindebből az látszik, hogy a keresőmarketing alapjaiban van átalakulóban, az új tendenciák a régi módszereket lassan kiszorítják. A kulcsszavak, a linképítés bár ma is rendkívül fontosak, egyre inkább teret veszítenek a tartalomalapú marketinggel és a komplexebb, különféle platformokra, csatornákra és földrajzi helyekre fókuszáló módszerekkel szemben.

 

  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.