Egyre hódít a tartalommarketing

 Azok a napok, amikor a keresőmarketing sikerét pusztán a PageRank határozta meg, régen elmúltak már. A Panda, Penguin, Hummingbird, the Knowledge Graph, Google Carousel és a biztonságos keresés megjelenésével nincsen már egyenes és egyértelmű  út a jó ranking eléréséhez, s nem is csak egyféle számítás létezik. A ranking kiszámítása ma egy képlékeny, többdimenziós folyamat, és még mindig rendkívül fontos az üzlet szempontjából.


A kulcsszavak adatainak eltávolításával a Google mindent egy csapásra megváltoztatott tavaly ősszel, a többi nagy keresőmotor pedig követte a példát. Így igen nehézzé vált a kulcsszavak által generált forgalom mérése, írja a Search Engine Watch marketingszakembere, Jim Yu. Így aztán új oldalról kell megközelíteni a keresőmarketinget.
 

Az év elején egy keresőmarketinggel foglalkozó vállalat 20000 SEO-szakembert kérdezett meg arról, hogyan vágnak neki az új évnek a megváltozott játékszabályok mellett. Az eredmények szerint a tartalomalapú SEO a szakemberek 100 százaléka számára fontos, és 85 százalékuk szerint ennek jelentősége csak növekszik 2014-ben.
 

Ezen belül 84 százalékuk felelte azt, hogy nagyon fontos annak megértése, hogyan hat a tartalom a valós látogatottságra, a konverzióra és a bevételekre, 78 százalékuk pedig jobban odafigyelne arra, hogy mennyire eredményesek egyes tartalmak az oldalon belül, hogy így jobban mérhessék azok üzleti hatását. 67 százalékuk szerint 2014-ben még fontosabbá válik majd annak felmérése, hogyan teljesítenek a tartalmak a keresőmotoroknál és a különböző eszközök esetében. Azonban mindössze 49 százalékuk tartja továbbra is ugyanolyan fontosnak azt, hogy a kulcsszavak jelentőségét pontosan lefordíthassa bevételi, konverziós és látogatottsági adatokra, ami azt jelzi, hogy a figyelem egyre inkább áttevődik magára a tartalomra az egyes kulcsszavakról.
 

A szakemberek több mint kétharmada azt is kijelentette, hogy a közösségi megosztások és a ranking közötti kapcsolat megértése egyre nagyobb jelentőséggel bír, és csak 44 százalékuk, tehát a kisebbség mondta azt, hogy saját szakterületükön a kulcsszavak megjelennek a Google Carousel keresési eredmények között.
 

Már tudjuk, hogy a ranking ma platformtól, helytől függően változik, a hivatkozások megjelenhetnek csoportosan, egyszerre több ugyanoda mutató hivatkozás is lehet egy oldalon de akár kép formájában is találkozhatunk velük. Éppen ezért a szakemberek szerint egyre fontosabb a különféle mobileszközökkel kapcsolatos adatok figyelése, és a multinacionális cégek nagy része arra is kiemelt figyelmet fordít, hogy helyi szinten, lokálisan milyen eredményeket érnek el.
 

Mindebből az látszik, hogy a keresőmarketing alapjaiban van átalakulóban, az új tendenciák a régi módszereket lassan kiszorítják. A kulcsszavak, a linképítés bár ma is rendkívül fontosak, egyre inkább teret veszítenek a tartalomalapú marketinggel és a komplexebb, különféle platformokra, csatornákra és földrajzi helyekre fókuszáló módszerekkel szemben.

 

  • Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.11.03.

    Néhány olyan Google Ads változás, amely hozzáértést igényel

    Olyan tempóban változnak a PPC felületek, leginkább a Google Ads, hogy szinte már képtelenség nyomon követni, adaptálni, és az szerint elkészíteni a hirdetéseinket, ha nincs mellettünk megfelelő szakember.

  • 2022 kiemelt keresőmarketing trendjei
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2021.10.26.

    2022 kiemelt keresőmarketing trendjei

    Ahogyan a keresőoptimalizálásban, úgy a keresőmarketing területén is megjelentek azok a trendek, amelyeket 2022-ben sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezek egymásra épülő folyamatok, míg a keresőoptimalizálás és a linképítés az organikus helyezésekért felelős, addig a keresőmarketing egy összetett folyamatot jelöl.