Elhagyható-e a keresőoptimalizálás?

A keresőmarketing olyan terület, amelynek sohasem válhat valaki igazán mesterévé – hiszen a változás folyamatos. A jó szakember tartja a lépést, de ki lehet-e szállni a játékból? Érdemes-e?

Ha keresőoptimalizálni akarjuk weboldalunkat, az általában pénz, idő és energia befektetését egyaránt megkívánja. Rengeteget kell azon dolgozni, hogy a találati listák élén foglaljunk helyet – és bármilyen jól végezzük is a dolgunkat, ez egy csapásra megváltozhat.

Volt már olyan év is, amelyben a Google 500 változtatást végzett algoritmusán – átlagosan kétnaponta háromszor nyúltak bele abba az algoritmusba, amely meghatározza az egyes oldalak helyét a találati listákon. S a nagyobb változtatások, mint a Panda vagy a Pingvin voltak, jól bejáratott, megbízhatónak gondolt oldalakat taszítottak a mélybe, néha indoklás nélkül.

Megéri vajon energiát fektetni valami olyanba, ami talán percek múlva fölöslegessé válik?

A keresőmarketing esetében mindenképpen. Az egyes oldalak még mindig rengeteg forgalmat és konverziót szereznek organikus módon egyszerűen azért, mert jól optimalizálták weblapstruktúrájukat, tartalmaikat, és ezért a találati listák élén kapnak helyet. A keresőmarketing lényege ma már nem az, hogy egyes keresőkifejezéseket, kulcsszavakat éppen ott és minél többször helyezzünk el – az általános szabály, amelyet maga a Google is nem egyszer megfogalmazott, hogy minőségi tartalmat állítsunk elő.

Egy weboldal optimalizálása sok tekintetben nem jelent mást, mint hogy a lehető legjobb weblapot készítjük el. Nem olyat, amely tetszene egy robotnak, hanem egy olyat, amelyen egy ember sem téved el, nem fut bele halott linkekbe, könnyen megtalálja, amit keres és ha szüksége van rá, információgazdag, minőségi tartalmakat is talál, rendszeresen frissítve.

A keresőmarketing, a keresőoptimalizálás úgy is mondhatjuk, őszintébbé vált, Valódi munkát kíván meg és értékteremtést, ami persze sokkal több és keményebb munkát is jelent. Ha azonban hajlandóak vagyunk áldozni ennyit weboldalunkra, akkor nem kell félnünk attól sem, hogy egy-egy algoritmusváltozással eltűnünk majd az élről. Így pedig változás ide vagy oda, igenis megéri a munka, hiszen láthatjuk a gyümölcsét.  
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.