Előzzük meg a piacot, használjunk rendszeresen SEO konkurencia elemzést

Miután egy weboldal élesítve lesz, a tulajdonosok gyakran nem tudják felvenni a harcot a versenytársakkal. Ilyenkor kell alkalmazni egy profi SEO céget, mely készít egy konkurencia elemzést, vagy monitoringot - attól függ miben állapodnak meg a felek - mellyel könnyebben lehet meghatározni a következő lépéseket a profit növelése érdekében.

A konkurencia elemzést a webes felület elkészítése előtt a legoptimálisabb elvégeztetni, hiszen így könnyebben lehet variálni a cég szolgáltatásain, a webes felület funkcióin vagy a kinézetén, hiszen a fejlesztés alatt még minden módosítható.

Amennyiben már fent van weben a szolgáltatás, minél hamarabb szükséges elvégeztetni egy SEO konkurencia elemzést, hiszen mind technikailag, mind marketing kapcsán előrébb kerülhetnek a versenytársak a kereső találati oldalain, ha nem figyelik, követik őket rendszeresen.

Emiatt egy konkurencia analízis esetén jobb, ha félreteszünk erőforrást bizonyos informatikai fejlesztésekre, marketing kampány változtatásokra, esetleg szervezeti működés változtatásra vagy új kialakítására. Pl.: ha konkurenciánk videót is megjelenít termékképeihez, nekünk sem árt hasonlót készíteni. Muszáj haladni.

SEO konkurencia elemzés főbb részei

  • Lehetséges SEO versenytársak beazonosítása, felkutatása különféle szoftverek segítségével.
  • Felkutatott konkurenciák webes felületeinek technikai és tartalmi SEO auditja.
  • Konkurenciák hirdetéseinek, illetve egyéb online megjelenéseinek, társadalmi szerepvállalásainak felkutatása, elemzése.
  • A versenytársak webes felületeinek összevetése az adott weboldallal kiemelt tulajdonságok alapján.
  • Írásos SEO konkurencia analízis készítése, melyben megtalálható minden olyan fontos információ, mellyel elkezdődhetnek a szükséges fejlesztések a problémás területeken.

Egy ilyen gyorsan növekvő piacon senki sem akar lemaradni, emiatt egy SEO konkurencia elemzés, illetve folyamatos monitoring szinte elengedhetetlen része az online bizniszeknek 2017-ben.
  • Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.16.

    Az új GA4: A Google Analytics forradalmi frissítése

    Július 1-től megszűnik a bő tíz éve ismert Universal Analytics. A frissítés nem választható. Vajon több pluszt kapunk a keresőóriástól, vagy egy szükséges nyűg lesz az online marketingesek nyakán a frissítés? Nézzük meg hova jutott a webanalitika közel 20 év alatt!

  • A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2023.02.14.

    A jövő az ajtóban várakozik: az MI és a marketing

    A mesterséges intelligencia története az 1950-es évekre nyúlik vissza, amikor Alan Turing megalkotta az "intelligencia" fogalmának matematikai definícióját. Ezt követően a számítógépes tudományban dolgozók és kutatók elkezdték kifejleszteni az első mesterséges intelligencia programokat.