Első helyesként hirdessünk-e az AdWordsben?

Gyakran felteszik azt a kérdést, amellyel kapcsolatban néhány éve még itt-ott szakmai vitákba is lehetett bonyolódni. Mára azért úgy látjuk, hogy megvan az egyetértés a szakemberek között, de a megrendelők sokszor megkérdezik még: van-e értelme AdWords hirdetést futtatni olyan kulcsszavakra, melyeknél az organikus találatoknál is első helyezettek vagyunk?

A kérdés egyébként logikus: a keresőoptimalizálás célja, hogy az oldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a keresők (Magyarországon szinte kizárólag a Google) találati listáján, a SERP-en. Ha az elsők vagyunk, akkor a kattintások 42,3%-a jön hozzánk a kutatások szerint. A keresőmarketing része az optimalizáció is, de nem kizárólag az oldalunké, hanem a keresőhirdetéseinké is.

Jogos a kérdés tehát ügynökségünkhöz: megéri-e fizetni néhány kattintásért, ha eleve is elsők vagyunk a találati listán?

A válasz több okból igen.

Az egyik ok, hogy még a második találat is közel 12%-nyi kattintást kap, tehát ha az első és második találati hely is a miénk, akkor a kulcsszóra keresők több mint 54%-a fog a mi oldalunkra találni. (Az értéket természetesen némileg torzítja, hogy sokan letiltják a hirdetéseket vagy elvi okokból nem kattintanak a reklámokra, de nyugodjunk meg: a nagy többség még azt sem tudja, hogy jelennek meg hirdetések a Google találati oldalán.)

Másrészt nagyon sok találati oldal már olyan kiegészítő szolgáltatásokkal jelenik meg, amelyek rontják az esélyeinket. Például szálláshelyekre keresve a Google már térképet is ad a találat mellé, illetve az időjárási kulcsszavak esetén heti előrejelzést jelenít meg. Ilyen esetekben drámaian csökken az átkattintások aránya, tehát még fontosabb a hangsúlyosabb megjelenés.

Szintén nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a hirdetéseket optimalizálni kell: például olcsóbban jelenhetünk meg, ha a kampány minőségi mutatója magas a Google szerint. Ehhez többek között az kell, hogy a releváns, optimális érkező oldalra tereljük a látogatókat. Képzeljük el, hogy autógyárunk első a találati listán, de mi egy konkrét modellt akarunk ajánlani. Ilyenkor érdemes hirdetnünk is, hiszen az AdWords hirdetésekből közvetlenül az autómodell aloldalára vihetjük a látogatót, míg a rendes találati listán lehet, hogy csak a főoldalunkra kerül.

Ami viszont talán a legfőbb érv: folyamatosan kell monitorozni a fontos kulcsszavainkat, és az esetek többségében hamar rá fogunk jönni, hogy mások is hirdetnek rájuk. Ha pedig három fizetett linket helyez el a találati oldalon a kereső, akkor hiába első az organikus listán a lapunk, csak negyedikként fog megjelenni a felhasználók előtt.

Mivel a jól optimalizált Google AdWords kampány az egyik legolcsóbb online hirdetési lehetőség (a magas megtérülési arány miatt), a keresőmarketing stratégiánk központi eleme kell, hogy legyen.

A keresőoptimalizáció fontos, de nem állhatunk egy lábon: az integrált, teljes keresőmarketing része az AdWords optimalizáció is, amely segítségével olcsóbban tudunk megjelenni, emellett pedig nagyobb hatékonyságot is érhetünk el.
  • Mit jelent a Core Web Vitals?
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.08.

    Mit jelent a Core Web Vitals?

    A digitális világban a weboldalak teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezőkké váltak. A Google ennek jegyében vezette be a Core Web Vitals mérőszámokat, amelyek segítenek a weboldalak teljesítményének értékelésében.

  • Kulcsszókutatás és PPC kampányok
    Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség
    2024.07.02.

    Kulcsszókutatás és PPC kampányok

    A digitális marketing világában a kulcsszókutatás és a PPC (Pay-Per-Click) kampányok két elengedhetetlen összetevő. Mindkét eszköz kulcsszerepet játszik abban, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő közönséghez jusson el.