Mobilbarát weboldalak és a SEO: Hogyan rangsorolhatsz jobban mobileszközökön?
Az okostelefonok és táblagépek használatának rohamos növekedése alapjaiban változtatta meg az internetezési szokásainkat.
A Google tavaly bevezetett algoritmusa, a Pingvin (Penguin) serényen igyekszik megtisztítani a kereső találati oldalait a linképítőktől, spammerektől és általában a black hat keresőmarketing stratégiákat használóktól – van viszont, akit meglepetésként ér a büntetés.
Matt Cutts, a Google egyik főmunkatársa, aki rendszeresen ad jótanácsokat többek között a Twitteren keresztül a keresőóriás algoritmusait és más szolgáltatásait illetően, egy webmesterrel folytatott nemrég egy érdekes párbeszédet, amelyből kiderül, hogy a Pingvin nem csak igen kifinomult, de néha talán tévedni is hajlamos.
A kérdező azért kereste fel a szakembert, hogy segítséget kérjen, a Pingvin ugyanis megbüntette oldalukat, ám olyan backlinkekre hivatkozva, amelyekről nem tudott példákat adni a Google rendszere. Cutts azt javasolta, takarítsanak egy keveset a backlinkek terén, mivel a jelek szerint a weboldal „enyhe Pingvinben szenved”. Ezzel egyben azt is érzékeltette, hogy az algoritmus korántsem egysíkúan kezeli a csalónak ítélt oldalakat, de mérlegel is.
Ez az eddigi tapasztalatokból is kitűnik, bár a beszámolók szerint nem kevés furcsaságot lehet tapasztalni a rendszer működésében. Egyes webhelyek figyelmeztetést kapnak ugyan a büntetésekről, ez azonban nem jelenik meg ténylegesen a találati listában elfoglalt helyezésük tekintetében. Mások arról számolnak be, hogy a Google csak bizonyos aloldalaikat bünteti, amelyekre a kifogásolt backlinkek mutatnak, ám a főoldalt vagy a többi aloldalt ez nem érinti, míg másokat teljesen kitilt a rendszer és egyáltalán nem ad találatokat rájuk. És ott van a mostani eset, amikor a büntetéshez a rendszer nem képes társítani okot, azaz nem tud olyan backlinket mutatni, amely valóban black hat módszerek alkalmazására utalhatna.
Mindenesetre ez is felhívja a figyelmet arra, hogy milyen érzékeny a rendszer, és hogy mennyire érdemes vigyázni a tiltottnak ítélt keresőmarketing módszerekkel. Míg a minőségi tartalmak készítése, a tartalommarketing egyre inkább átveszi a vezető szerepet a keresőmarketing területén, az efféle régi technikák lassan kiszorulnak, és mint látható, nem is ok nélkül, hiszen használóik sokat kockáztatnak.
Az okostelefonok és táblagépek használatának rohamos növekedése alapjaiban változtatta meg az internetezési szokásainkat.
Az online hirdetések világa folyamatosan változik, és 2025-ben a közösségi média hirdetési platformjai továbbra is kulcsszerepet játszanak a vállalkozások sikerében.